Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo C30 2,0D R-Design – Zrzek Drzek

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 26. 4. 2010 • 17:08
52
Zobrazit náhledy (52)
Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30
Exteriér a cena stylová, interiér beze změn a pod kapotou úsporno – i do těch pár slov se dá shrnout test vozu, který má za úkol vyčnívat. Stačí to?

Zepředu je to málem o leknutí. Protáhlé světlomety, sebevědomý nárazník, dolů prohnutá maska – je to ještě onen hlaďoučký hatchback, ve kterém se prohánějí mladé ženy s pocitem bezpečí, stylu a jistoty?

Facelift, kterým nejmenší model Volva nedávno prošel, je znát na první pohled a přibližuje vzhled současné hyperpopulární řadě XC60.

Paket R-Design, který se nachází cenově na půl cesty mezi prostředním stupněm výbavy Momentum a vrcholným Summum, pak maskulinnější zacílení ještě podtrhuje: Rozšířené lakované lemy blatníků, prahové nástavce a doplněné spodní části nárazníků způsobují, že i bez změny v odpružení vypadá auto nižší a přimknutější k vozovce. Dojem korunuje výrazná anténní ploutev a především nová oranžová metalíza.

Naopak v interiéru je vše při starém, tedy aspoň na první pohled. Hladce působící a skvěle zpracovaná palubní deska s tenkým středovým panelem je již klasikou, celek pak rozhodně nepůsobí sportovně, spíše kvalitně až útulně.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni
Odkládací kapsy ve dveřích jsou téměř nevyužitelně tenké a ve schránce před spolujezdcem také není místa nazbyt, vyloženě nepraktické ale auto není. Na dvojici zadních sedadel je poněkud zdlouhavý přístup, přední sedadla totiž kombinují nutnost manuálního sklopení opěradla a elektrického odsunutí sedadla vpřed, což nástup poněkud zdržuje. I vzadu ale naleznou průměrné postavy překvapivě málo nepohodlí, zejména prostor na kolena bychom čekali horší.

O zavazadlovém prostoru nemá cenu mluvit – 233 litrů základního objemu kryje jen měkká roleta, vysoké dno a nakládací hrana pak omezují využití jen na skutečně menší akce. Ve dvou na lyže se ještě vypravit lze a týdenní nákup se také směstná, v obou případech jen za cenu sklopení obou zadních sedadel. Nic proti designu, zákazníkům to zjevně nevadí a jde alespoň o odlišení vůči litrově maximalistickému mainstreamu.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni
 

Zatímco zvenčí je vůz dobře vysvalen, pod kapotou čeká překvapení. Prostřední z dostupných turbodieselů 2,0D je cenovým i nákladovým kompromisem, týdenní svezení ale potvrzuje, že jde o dobrou volbu. Kupodivu velmi dobré odhlučnění, maximum výkonu 100 kW a především 320 Nm točivého momentu stačí na velmi solidní dynamiku. Turbodmychadlo zabírá téměř bez prodlevy a motor jde za plynem stejně ochotně jako nejlepší zážehoví konkurenti. Nadstandardně příjemné je řazení – krátká páka s krátkými, přesnými drahami řazení je příjemná do ruky a převodové stupně do svých podob krásně zaklapávají.

Co do komfortu je jízda i s 18“ koly bezproblémová: ani na méně kvalitních cestách vůz posádku zbytečně nevytřásá a přitom drží stopu jako jeho praotec Focus. Bez bočních náklonů ani sklonů k výrazné nedotáčivosti by mohlo jít o ideální kombinaci. Ale není – řízení je málo strmé a informací k řidiči přenáší také nemnoho. Ve výsledku tak motor i podvozek umožňuje pohodovou jízdu i docela veselé řádění, řidič ovšem netuší, co dělají přední kola a jak daleko má k případnému smyku. Na druhou stranu se s obřím účinkem posilovače dobře parkuje.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni
 

Návratem do příjemné reality je spotřeba – i při docela rychlých přesunech je problém překročit hodnotu 6,5l /100 km. Je přitom jedno, zda budete uhánět po dálnici nebo okreskách – to první si díky dlouhé šestce motor vychutná v nízkých otáčkách (2500 min -1 a 7 l/100 km při 130 km/h), to druhé si více užijete vy.

Zejména v poměru k provozním nákladům pak vyniká pořizovací cena, která se s vcelku běžnými příplatky pohybuje u neskutečné hodnoty 850 tisíc Kč.

Zájemce tak má volbu zjednodušenou. Z našich zkušeností vyplývá, že auto jako takové je v porovnání s konkurencí víceméně velmi dobré až skvělé. Zda bude ochoten připlácet si za značku, je jen na něm.

volvo testy nizsistredni volvo testy nizsistredni
 
První cena vozu 456.800,- (1.6 74 kW Kinetic)
První cena vozu s testovanou motorizací 600.000,- (2.0D 100 kW Kinetic)
Základní cena testovaného vozu 717.400,- (2.0D 100 kW R-Design)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 848.800,- (2.0D 100 kW R-Design)

Plusy

  • Originální design
  • Úsporný a živý motor
  • Dobrý komfort odpružení
  • Vysoká kvalita zpracování interiéru
  • Skvělé řazení
  • Pohodlná sedadla

Minusy

  • Vysoká cena
  • Necitlivé řízení
  • Málo odkládacích prostor
  • Praktičnost prostoru pro zavazadla

Související články

Témata
Volvo C30 2,0D R-Design
Cena základní sestavy 717 400 Kč
Výbava základní sestavy Čelní, boční a hlavové airbagy řidiče a spolujezdce, ABS, rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent EBA, stabilizační systém DSTC, informační systém IDIS, systém ochrany páteře při nárazu zezadu WHIPS, dálkově ovládané centrální zamykání, elektronický imobilizér, podélně i výškově přestavitelný volant, výškově stavitelná přední sedadla, elektrické ovládání oken, automatická dvouzónová klimatizace, kůží potažený tříramenný multifunkční volant, kůží potažená hlavice řadicí páky, palubní počítač, tempomat, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, přední mlhové světlomety, dešťový senzor, audiosystém Performance s přehrávačem CD a čtyřmi reproduktory, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, tempomat, zadní spoiler, osvětlená toaletní zrcátka řidiče i spolujezdce, multifunkční volant, kožená hlavice řadicí páky s hliníkovou vložkou, koberečky, hliníkové obložení, sportovní pedály, čelní maska R-Design, kola z lehké slitiny 17“, bodykit s ozdobnými koncovkami výfuku, kryt zavazadlového prostoru, vypínač airbagu spolujezdce Kč
Cena testované sestavy 848 800 Kč
Výbava testované sestavy vyhřívaná přední sedadla (10.100,-), přední mlhová světla (7.100,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (25.200,-), ostřikovače světlometů (+10.100,-), elektricky sklopná vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru (10.100,-), vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti (5.000,-), držák brýlí (700,-), dešťový senzor (3.500,-), parkovací senzor vzadu (11.100,-), BLIS (19.200,-), Bluetooth (10.100,-), metalický lak (19.200,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.6 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 233 / 876
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1421 / 419
Rozměr pneu: 205/50 R17
Volvo C30 2,0D R-Design
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4252
b) šířka (mm): 1782
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku