Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo C30: první pařížské dojmy

Libor Zezulka
Diskuze (42)
Volvo v Paříži vyzvalo na souboj Audi a BMW. Představilo totiž novou C30. Jaká je?

Volvo svůj hatchback už vyrábělo, ale do historie se tím nezapsalo. Jelikož konkurence někdejší levný model válcovalo, automobilka stáhla auto z výroby, aniž představila nástupce. V roce 2006 se vrátila na scénu s novým vozem C30, který bude stejně jako Audi A3 a BMW řady jedna bojovat o zákazníky v prémiové části nižší střední třídy.

Jako první člověka zhlédnuvšího prezentaci Volva v Paříži napadne, že severského výrobce čeká tuhý boj. Audi podchytilo v této třídě spíše konzervativně smýšlející klientelu, BMW zase loví v mladých vodách a mezi ženami. Volvo evidentně zvolilo cestu podobnou BMW, tedy orientaci na mladé lidi.

Stánek Volva hýřil barvami a na pozadí běžela odlehčená videa ukazující C30 jako hravý automobil, který si můžete upravit podle svých představ. V této pozici nejsme zvyklí modely Volva vídat, takže jsem zpočátku identitu C30 příliš nevěřil, nakonec jsem si však řekl - nu proč ne. Minimálně design karoserie hravě působí.

Studii sice zdobily ještě odvážnější tvary, ale i sériovému modelu neschází originalita. Interiér jakoby z oka vypadl sedanu S40, ale to se čekalo. Kvalita a výběr materiálů odpovídá nikoliv nižší střední, ale spíše střední třídě, Volvo bohužel úplně nezvládlo systém posouvání a sklápění sedadel, u třídveřového modelu samozřejmě velmi důležitý.

Elektricky nastavitelné sedadlo nereaguje na zatažení páky sklopením opěradla a posunem sedadla vpřed, ale pouze sklopením opěradla. Vpřed nebo vzad musíte posunout sedadlo zmáčknutím tlačítka na opěradle. Zavazadlový prostor není nakonec tak malý, jak se jevilo u studie, velmi malý zůstal pouze vstupní otvor.

Příjemně mě překvapil vnitřní prostor. Za řidičem se relativně pohodlně posadí 185 cm vysoký člověk. Cena bude podle prezentace z Paříže začínat těsně pod hranicí 20 000 Euro, tedy na úrovni konkurentů. Myslím, že se Volvu C30 může na trhu dařit.

Libor Zezulka
Diskuze (42)
3. 10. 2006 22:28
Re: CIRKUS GTI
:-) :yes:
3. 10. 2006 10:29
Re: pro miláčka
Do důchodu mám skoro tak daleko, jako ty... ;-) Uvidíš, že na tuhle větu často v tom letu života vzpomeneš... Neboť život... to je jízda v 911 na plnej... a jak rád bys často brzdil... nelze... tak aspoň pořádně kolem sebe koukej ;-)
2. 10. 2006 16:16
Re: CIRKUS GTI
...jojo, znam par lidi, co uzerili, az si to vyzkouseli. Potomci byvaji jeste OK, ale cpat tam sedacku byva horsi. Ad C30: Po B sloupek pekne, ne uchvacujici, ale pekne, dal se to na muj vkus v horni polovine prilis zuzuje, ta prosklena/tmava plocha 3.dveri je zajimava, ale s odkazem na historii by mela byt preci jen sirsi (a lampu uzsi, kdyz je treba je tahnout az nahoru), bylo by to podle meho nejen praktictejsi (vim, neni to kombi), ale i vyvazenejsi vzhledem k mohutnosti auta. A hlavne, hlavne pryc s tim spoilerem nad sklem 3. dv. - odtrhova hrana ano, ale otocena ksiltovka nemuze sluset zadnymu autu. Volvu uspech preju, ale vedle A3 a BMW1 to bude hodne tezke.
2. 10. 2006 12:16
Re: pro miláčka
:-) Jo... každý věk může být krásný... :yes:
Avatar - MeSiL
1. 10. 2006 21:00
cétřicítka
Ano, je krásná, ale pro mě jen v bílo-hnědém provedení! Když se pak podívám na (asi) základní model, nebo velmi ochuzený, tak si mi najednou nelíbí...menší kola, nelakovanej spodek nárazdníků a prahů společně s nudnou barvou pro mě znamenají sklamaní... ;-\