Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo chce prodávat přes milion aut ročně

David Bureš David Bureš 2. 4. 2014 • 21:57
15
Švédský výrobce chce zdvojnásobit své prodeje. Ke splnění plánů pomohou nové modely nebo sázka na čínský trh.

Cílem automobilky Volvo je do roku 2020 prodávat 800.000 aut ročně. Plány Volvo odhalil v rozhovoru pro ekonomický deník Dagens Industri Li Shufu, předseda představenstva automobilky Geely, která vlastní švédského výrobce.

Dlouhodobé plány počítají s prodejem jednoho milionu aut ročně. Toto číslo má Volvo překonat někdy po roce 2020. Plány Volva ukazují, jak se jeho prodeje liší proti německé prémiové trojce. Audi, BMW i Mercedes-Benz chtějí v následujících letech prodávat přes dva miliony aut ročně.

Pokud by se plány švédského výrobce podařilo splnit, znamenalo by to asi zdvojnásobení jeho prodejů. Během loňského roku Volvo prodalo na celém světě 427.840, což byl mírný meziroční nárůst o 1,4 procenta.

Šéf Geely neupřesnil, jak chce Volvo svých cílů dosáhnout. Určitě ale pomůže druhá generace SUV XC90. Současná generace se vyrábí už od srpna 2002 a i díky tomu její prodeje poslední dva roky výrazně klesají.

Plánují se i další novinky. Nynější hatchback s tvary kombi, model V40, má nahradit tradičnější duo – hatchback a kombi. Hovoří se také o kompaktním crossoveru XC40 nebo velkém kupé C90 vycházejícím z konceptu Coupé.

Volvo se rovněž zaměří na čínský trh, domov mateřského Geely. V plánu je zvýšení lokální výroby, spolupráce s Geely zase zlevnění vývoj nových aut.

Volvo chce také zvýšit provozní marži na osm procent, loni jeho marže činila 1,6 procenta. V tomto ohledu má pomoci nová modulární platforma SPA (Scalable Product Architecture), která bude základem pro většinu nabízených modelů značky. Pracuje se i na platformě CMA (Compact Modular Architecture) určené pro menší vozy.

Související články

Témata
2. 4. 2014 21:42
Re: Made in China?
Většina dílů je z Evropy, zatím jsem našel díly z České Republiky (klíčky), Francie (světla), z Německa (čelní sklo), Švédska (zadní sklo) a Číny (malá boční skla), další součástky jsou z Polska, Rumunska, Turecka...prostě globální auto :-)
2. 4. 2014 18:40
Re: Na Volvu se mi líbí hlavně pětiválce
Tenis je však už out. ;-)
Avatar - Sumi2000
2. 4. 2014 18:18
Re: Smělé cíle!
No , v EU jim ty čínské Volva moc nepůjdou!
Hlavně s jejich nesmyslnou cenovou politikou.. 8-s
A ta kvalita už taky není co bývala.

Ale pro Afriku dobrý.. >:D
Avatar - Jaros71
2. 4. 2014 18:08
Re: Made in China?
VW není prémie..AUDI tak to ANO. >:D
Kvalita Audi , BMW a Mercedesu je jinde než zkrachovalého Volva.
Většina komponentů už ze Švédska a Německa právě není.
To je už minulost..China ,Taiwan , Vietnam , Korea a Indie...tam se to pro Volvo vyrábí.
A bude hůř.. ;-)
Také spolehlivost šla u Volva za poslední roky dost dolů..
O image ani nemluvě.. >:D
2. 4. 2014 17:00
Re: Made in China?
Například od VW? >:D Vážně, kvalitu nemá garantovanou nikdo, teď například BMW a životnost motorů... A nevážně, doporučuji vzít si to "čínské" Volvo a podívat se, kde je vyrobené a z jakých komponentů. Vezměte to pěkně z gruntu, od skel přes stěrače, světla, tlumiče, ramena, po malé součástky. Čínského tam nenajdete nic a drtivá většina je Švédsko a Německo.
Články odjinud