Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo DRIVe: Čtyřválec 1,6D pro S60 a V60

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Volvo v letošním roce rozšiřuje nabídku verzí svých loňských novinek o provedení DRIVe.

Volvo S60 i V60 budou v letošním roce nabízeny v provedeních DRIVe, zaměřených na snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Paleta vznětových pohonných jednotek sedanu i kombi prozatím obsahovala pouze dva turbodiesely D3 a D5, které mají objem 2,0 l, resp. 2,4 l.

Provedení DRIVe bude u sedanu i kombi vybaveno turbodieselem o objemu 1,6 litru splňujícím emisní normu Euro 5. U obou karosářských verzí tento motor disponuje výkonem 84 kW (115 k) při 3600 min-1 a točivým momentem 270 Nm dostupným od 1750 do 2500 min-1. s motorem standardně spolupracuje šestistupňová manuální převodovka.

Volvo S60 DRIVe dosahuje maximální rychlosti 195 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 10,9 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je podle výrobce 4,3 litru nafty na 100 km a emise CO2 mají hodnotu 114 g/km.

Volvo V60 DRIVe má maximální rychlost 190 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 11,3 s. V kombinovaném provozu spotřebuje toto kombi 4,5 litru nafty na 100 km a má emise CO2 119 g/km.

Výroba obou nových verzí modelů S60 a V60 se rozběhne koncem února a první vozy mají být majitelům dodány letos v dubnu. Volvo v současnosti nabízí provedení DRIVe s motorem 1,6D také u modelů C30, S40 a V50. Crossovery XC60 a XC70 jsou ve verzích DRIVe poháněny turbodiesel o objemu 2,0 litru (120 kW).

Na jaře letošního roku Volvo spustí prodej modelů V70 DRIVe a S80 DRIVe se stejnou pohonnou jednotkou jakou jsou vybaveny modely S60 a V60.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
31. 3. 2011 00:27
Nový design
Taková byla Volva štíhlá a elegantní. A už jsou z nich stejně tlusté bečky jako z jiných značek...
Avatar - WinDiesel
25. 2. 2011 10:38
Re: Detaily motoru
Konstrukce DV6C Euro 5, kooperace PSA-FORD, místo 16 ventilů nově 8 ventil, jiné naladění pro PSA (82) a Ford (85 kW). Odlišné čištěné filtrů pevných částic (PSA používá aditivum na bázi ceru, nově železa, Ford využívá vstřikování dodatečných dávek paliva). Vstřikování Continental.
Vypadá to že Volvo kupuje od Fordu s nepatrně odlišným nastavením (84 kW).
Avatar - WinDiesel
25. 2. 2011 10:37
Re: Detaily motoru
Konstrukce DV6C Euro 5, kooperace PSA-FORD, místo 16 ventilů nově 8 ventil, jiné naladění pro PSA (82) a Ford (85 kW). Odlišné čištěné filtrů pevných částic (PSA používá aditivum na bázi ceru, nově železa, Ford využívá vstřikování dodatečných dávek paliva). Vstřikování Continental.
Vypadá to že Volvo kupuje od Fordu s nepatrně odlišným nastavením (84 kW).
Avatar - Ronault.
24. 2. 2011 19:20
Re: Detaily motoru
Mě to zajímá trochu detailněji než dravý rozum velí.
Avatar - Ronault.
24. 2. 2011 12:44
Detaily motoru
Mohl bych se zeptat redakce nebo případně někoho, kdo má bližší data, jestli tento motor vychází ještě z Fordova 1,6 TDCi, tedy lépe řečeno PSA HDI, nebo je to zcela nová konstrukce, případně čím se liší o bratříčku v PSA s 82 kW?