Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo L45H a L50H: Nové kompaktní kolové nakladače

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Společnost Volvo Construction Equipment představuje kolové nakladače L45H a L50H vybavené čtyřlitrovými čtyřválcovými vznětovými motory.

Nové kolové nakladače L45H a L50H od společnosti Volvo Construction Equipment (Volvo CE) mají představovat univerzální stroje, které nejen ve srovnání se svými předchůdci nabídnou vyšší odolnost, komfort a efektivitu. K přednostem této dvojice strojů mají patřit i jejich schopnosti pohybu po stísněných pracovištích.

Rozvor náprav 2650 mm, nízké těžiště a příznivé rozdělení provozní hmotnosti 8670 kg pro L45H, resp. 9500 kg pro L50H mají stát za velmi dobrou stabilitou stroje na pevném i nerovném povrchu. K tomu má přispívat i robustní konstrukce se silným středovým kloubem a zkoseným protizávažím.

Nakladače L45H a L50H jsou vybaveny inteligentním hydraulickým systémem Volvo se snímáním zátěže, dávkujícím výkon pro hydraulické funkce podle aktuální potřeby, což má zrychlovat reakce stroje a zároveň snižovat spotřebu paliva.

Příplatkový systém Boom Suspension System (BSS) absorbuje rázy od lopaty vzniklé při jízdě po nerovném terénu. Tento systém má podle Volvo CE snižovat usypávání materiálu při jízdě a to až o 20 %.

K pohonu nakladačů slouží napříč uložené čtyřválcové vznětové motory Volvo D4J o objemu 4,0 l se systémem vstřikování paliva common rail. Tyto agregáty, splňující emisní normu Tier 4 Final/Stage IV, jsou vybaveny systémem recirkulace výfukových plynů (EGR) s vnějším chlazením, filtrem pevných částic (DPF) a systém selektivní katalytické redukce (SCR) s přísadou AdBlue.

Model L45H disponuje výkonem 75 kW při 1800 až 2200 min-1 a točivým momentem 425 N.m při 1200 až 1800 min-1, zatímco motor v L50H má nejvyšší výkon 87 kW při 1800 až 2200 min-1 a točivý moment 490 N.m při 1200 až 1800 min-1.

Robustní nápravy s planetovými koncovými převody mají být zárukou dlouhé životnosti a pro udržení maximální trakce v jakémkoliv terénu jsou nakladače vybaveny 100% uzávěrkou diferenciálu vpředu a vzadu mají zubovou spojku. Obě nová provedení nakladačů používají hydrostatickou převodovkou.

Ventilátor chladiče s hydraulickým pohonem a elektronickým ovládáním reguluje teplotu všech klíčových komponentů. Díky možnosti otočit proudění, fouká vzduch v opačném směru a sám tak čistí chladicí jednotky.

Nakladače L45H a L50H disponují kabinou s ochrannou konstrukcí při převržení (ROPS) s bezpečnostní certifikací. Funkce Comfort Drive Control (CDC) umožňuje obsluze ovládat zatáčení nakladače pomocí joysticku. Pracoviště řidiče má ergonomicky umístěné ovládací prvky a je vybaveno kvalitní klimatizací. Lisovaná střecha a stěny kabiny mají minimalizovat hluk a vibrace.

Volvo CE uvádí, že nové nakladače jsou navrženy tak, aby mohly nést celou řadu přídavných zařízení, čemuž odpovídá možnosti kinematiky ramen a zaklápění lopaty, optimalizující vylamovací, trakční i zdvihovou sílu. Nakladače lze navíc již u výrobce vybavit přídavným hydraulickým okruhem určeným k ovládání celé řady přídavných zařízení.

Rychloupínač Volvo VAB-STD pro přídavná zařízení je známý rovněž pod označením TPV a odpovídá mezinárodním standardům ISO. Rychloupínač umožňuje rychlou a bezpečnou výměnu přídavných zařízení. Díky štíhlé konstrukci s odlehčením vidí obsluha zřetelně z kabiny na místa, kde je přídavné zařízení připojeno.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - jozephko
31. 1. 2016 08:34
A kde je údaj o zrýchlení?
Článok je to pekný. Ale chýba mi tu klasický údaj o zrýchlení z nuly na stovku... >:D