Volvo R-Design: S60, V60 a XC60 v novém kabátu
Po neúspěchu čistě sportovních modelů značky Volvo se švédská automobilka zprvu omezila čistě na stylingovou stránku věci, kterou zajišťoval program R-Design, ten už ale dávno není jen o atraktivním vzhledu a zadními vrátky se tak do nabídky Volva sportovně laděné verze vrací, přičemž se pamatuje i na náležitá technická vylepšení.
Pro modely S60, V60 a XC60 Volvo má R-Design přepracovanou příď s matně černou maskou chladiče s leskými černými lamelami a dynamické vzezření podtrhují 19" kola a o 15 mm snížený sportovní podvozek s tužšími silentbloky. Tuhost přední část vozu zlepšuje rozpěra. V kabině se můžete těšit na nová, pohodlnější sportovní sedadla v kombinaci semiše a perforované kůže, respektive celokožená v R-Design Lux. Prostřednictvím displeje lze měnit módy elektroniky vozu Elegance, Eco a Performance.
R-Design lze kombinovat s libovolnou motorizací, nejvíce ale bude určitě slušet verzi přeplňované šestiválcové třílitrové T6, která má po továrnou schváleném zásahu tuningové firmy Polestar výkon 329 koní (242 kW) a točivý moment 440 N.m. Ve sportovním módu za asistence nové šestistupňové automatické převodovky sedan S60 zrychlí z nuly na stovku za 5,9 s (dosud 6,1), V60 T6 totéž zabere rovných šest sekund (původně 6,2 s) a XC60 T6 umí stovku za 6,9 sekundy, což představuje nejmarkantněnší zlepšení - za 7,3 s.
Ostřejšímu naturelu horkokrevných Švédů sekundují náležitě modifikovaní elektroničtí pomocníci, kromě klasického systému jízdní stability umí Corner Traction Control přibržďováním kol s menší trakcí simulovat diferenciál se zvýšenou svorností i u XC60, Engine Drag Control zase zabrání ztrátě přinlavosti při brždění motorem na kluzkém provrchu.
Modely R-Design tvoří 10 % všech prodejů značky, na některých trzích, jako je Velké Británie nebo Austálie je to ale až 30 %.