Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks usiluje o urychlení vývoje ekologičtějších řešení v oblasti dopravy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 2. 2019
8
1
Zobrazit náhledy (8)
Volvo Volvo Volvo
Společnost Volvo Trucks ve snaze urychlit vývoj bude i nadále intenzivně investovat do ekologičtějších řešení v oblasti dopravy. Je však nezbytné přijmout další opatření na podporu poptávky po vozidlech s nižšími emisemi CO2.

Společnost Volvo Trucks průběžně představuje řadu inovací zaměřených na snížení spotřeby paliva svých nákladních vozidel a ve snaze urychlit vývoj bude i nadále intenzivně investovat do ekologičtějších řešení v oblasti dopravy. K tomuto rozhodnutí přispívají mimo jiné i nové předpisy EU pro emise CO2 produkované těžkými nákladními automobily, které se vztahují na vozidla vyráběná a registrovaná od roku 2019 dále.

„Snižování emisí skleníkových plynů produkovaných těžkými nákladními vozidly je neuvěřitelně významnou úlohou, která je klíčovou součástí našich snah v oblasti trvale udržitelné dopravy. Ve Volvo Trucks jsme na dobré cestě se s touto výzvou úspěšně poprat. Dnešní zavádění limitů na emise CO2 v EU vnímáme jako přirozené. Aby však bylo možné takový přechod urychlit, rádi bychom viděli i účinnější finanční pobídky pro zákazníky, kteří se ujímají vedení a volí ekologičtější vozidla,“ komentoval Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Ke snižování emisí CO2 mohou přispět elektrická nákladní vozidla. Společnost Volvo Trucks v roce 2018 představila své první modely nákladních vozidel s elektrickým pohonem v podobě modelů FL Electric a FE Electric.

Součástí řešení ochrany klimatu společností Volvo Trucks je i zemní plyn a bioplyn. Provoz modelu Volvo FH LNG na zemní plyn v porovnání s naftovým pohonem snižuje emise CO2 přibližně o 20 procent. V případě bioplynu lze emise ‚z nádrže po kola‘ snížit o plných 100 procent.

Volvo Trucks současně nepolevuje ve vývoji naftových nákladních vozidel, které v současnosti představují absolutní většinu firemních prodejů. Od počátku 90. let minulého století poklesla spotřeba paliva a emise CO2 typického nákladního vozidla Volvo pro dálkovou dopravu přibližně o 20 procent a existuje prostor pro další zlepšení prostřednictvím ekonomičtějších pohonů, snižování valivého odporu a lepší aerodynamiky. Každé nákladní vozidlo je zapotřebí optimalizovat s ohledem na konkrétní úlohu v dopravě.

Emisní limity nařízené v rámci EU určují výrobcům vozidel jasný časový harmonogram, avšak cíl – zlepšování spotřeby paliva a snižování klimatických dopadů – je již nějakou dobu nejvyšší prioritou celého odvětví, částečně i proto, že spotřeba paliva tvoří přibližně třetinu nákladů dopravních firem.

U zákazníků společnosti Volvo Trucks i mnoha klientů využívajících dopravní služby lze pozorovat nemalý zájem o zvyšování ekologičnosti dopravy. Velkých změn by bylo možné dosáhnout rozšiřováním investičních pobídek nebo daňových úlev pro ty, kteří se rozhodnou investovat do technologie šetrné k životnímu prostředí.

„Pokud všechny články systému dopravy společně usilují o tentýž cíl, dokážeme klimatické dopady zmírnit mnohem výrazněji. Lepší logistika, lepší přístup k biopalivům, školení řidičů se zaměřením na úspornou jízdu, aerodynamika přívěsných vozidel, lepší standardy silnic a širší možnosti využívat vysokokapacitní vozidla – to je jen několik příkladů toho, čím by mohly přispět další strany,“ uvedl Lars Mårtensson.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

zadni krovky
henry.prta
| 24. 2. 2019
trefit pri bouracce ty zadni krovky, tak to bude mit fatalni nasledky.... jako najet na britvu noze....