Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V90 oficiálně: Tradice velkých kombi ze Švédska neumírá

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 2. 2016 • 03:16
55
91
Zobrazit náhledy (55)
Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90 Volvo V90
Volvo představilo ve Stockholmu nové kombi V90. Oficiální výstavní premiéru chystá pochopitelně do Ženevy.

Volvo V90 logicky navazuje na sedan S90, jedná se o jeho praktičtější variantu. Švédská automobilka má ve veskrze populárních kombících dlouhou tradici už od prvních poválečných Duettů. I označení je už takřka historické, stejné nesla poslední modernizace hranaté řady 850 s předním pohonem. Novinka se ve vyšší střední třídě staví v Evropě hlavně proti německému triumvirátu... Má určitě co nabídnout.

Stejně jako S90 a koneckonců i velké SUV XC90 využívá platformy SPA (Scalable Product Architecture). Působivý design je dílem týmu vedeného Thomasem Ingenlathem, kterého si dobře pamatujeme z mladoboleslavské Škodovky. Techniku měl na starosti Peter Mertens a jeho lidé. Vnější tvary se od sedanu neliší, jen záď s prodlouženou střechou je pochopitelně jiná. Auto měří na délku 4936, na šířku 1890 a výšku 1475 mm.

Zatím bude v nabídce pětice verzí. Benzinové motory zastupuje varianta T5 se 187 kW (254 k), T6 má 235 kW (320 k) a špičkou nabídky bude plug-in hybrid T8 Twin Engine s výkonem 300 kW (407 k), který čistě na elektřinu ujede 50 km díky 65kW elektromotoru a lithium-iontové baterii. Turbodiesel D4 nabízí 140 kW (190 k) a D5 173 kW (235 k). Jedná se pochopitelně výhradně o čtyřválce řady Drive-E objemu 1,97 l, kromě základního zážehového i vznětového provedení mají pohon všech kol a vždy osmistupňové samočinné převodovky.

Posilovač hřebenového řízení je elektrický, jak velí moderní doba. Podvozek V90 s rozvorem 2941 mm používá unikátní zadní nápravu s příčným kompozitovým listovým perem, vpředu jsou dvojité lichoběžníky, vzduchové odpružení je za příplatek. Kombi váží od 1825 do 2100 kg. Zatím jediný údaj o velikosti zavazadelníku, který automobilka prozradila, je 1526 l včetně prostoru pod podlahou. Což s největší pravděpodobností značí objem při sklopené zadní lavici a naplnění bagáží až po střechu.

Bezpečnost, na které si Volvo vždy zakládalo, reprezentují moderní asistenty, Švédové už do nových vozů instalují polosamočinné řízení Pilot Assist, které funguje do 130 km/h. Osoba za volantem je však stále odpovědná za své činy, systém se dá deaktivovat brzdovým pedálem nebo položením byť jedné ruky na volant. Samozřejmostí je kamera, která vidí kolem celého auta, adaptivní tempomat, hlídače mrtvého úhlu, vzdálenosti i jízdního pruhu, varování před kolizemi včetně vyjetí mimo vozovku, detekce únavy, čtení dopravních značek s automatickým snížením rychlosti, parkovací asistent a senzory poznají i velká zvířata, což se hodí nejen doma....

V interiéru najdeme jen kvalitní materiály včetně pravého dřeva, kabiny nových volv jsou vesměs stylové. Palubní informační systém, který dominuje středové části palubní desky, využívá Apple CarPlay, uživatelé mobilů s nakousnutým jablkem si tak nebudou muset zvykat na jiné ovládání...

Volvo V90 – základní technické údaje
VerzeT5T6T8D4D5
Převodovka/pohon8A/přední8A/4x48A/4x48A/přední8A/4x4
Zdvihový objem [cm3]19691969196919691969
Počet válců/ventilů4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]187/5500235/5700300/-140/4250173/4000
Točivý moment [N.m/min]350/1500-4800400/2200-5400640/-400/1750-2500480/1750-2250
Maximální rychlost [km/h]230250-225240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,06,15,28,57,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,87,42,14,54,9

Související články

Témata
Avatar - beibej
19. 2. 2016 20:52
Re: Nechci
to je podle mě důkaz o tom, že petrolheadské už právě moc není. Většina zákazníků požaduje image a nízkou spotřebu.
Avatar - Emel
19. 2. 2016 11:01
Re: Nechci
Ve vyšší střední musí nafta zajímat každého, namátkou petrolheadské BMW 5 má u nás v benzínu necelá 4%...

[odkaz]
Avatar - Ham.
19. 2. 2016 10:30
Re: Nechci
Hezká práce. Ale nevyvozoval bych z toho, že lidem moc nezáleží na víceválci, Když vezmu loňské prodeje v DE (A6 44t, 5er 33t, E 31t) a vynásobím to váhami které jsi vypočetl (A6 66%, 5er 44%, E 30%) tak mi vychází, že z celkových prodejů v této třídě má pořád 50% aut šestihrnek. A to je hodně, když vezmu do úvahy, že u řady lidí nerozhoduje touha, ale peněženka, jinak řečeno i přes nespornou nevýhodu šestiválců ve vysoké ceně si 50% kupců pořád ten šestiválec dopřeje. Takže mě z toho plynou dvě věci, Volvo se automaticky "šidí" o 50% potenciálních kupců (a to na potvoru zrovna těch movitějších) a zároveň se chca nechca šidí o určitou image, na daný model nikdy publikum nekouká prizmatem nejmenšího motoru, ale těch vyšších a nejvyšších konfigurací, takže A6, E, 5er mohou být klidně v základu s dvouválcem, ovšem jejich imagemakery jsou šestiválce a osmiválce, byť ty už si koupí jen zlomek kupců.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2016 09:47
Re: Stále stejná písnička...
Ano, ale ten nástup jen pozvolný a V6 tam pořád u většiny modelů jako alternativa je.

Navíc v americe je to midsize a tam patří to co tady do vyšší střední a zároven i něco ze střední.

V6 má pořád Chrysler 200, Ford Tuarus, Cadillac ATS, CTS, Chevy Impala, Buick LaCrosse.....

V6 zmizel v podstatě jen z Fusionu, Regalu a Malibu.
19. 2. 2016 09:38
Re: Stále stejná písnička...
Jenže ono se tohle začíná pomalu dít i v Americe. Sice tam ještě 6 válce ve střední třídě mají alespoň za příplatek, nové modely i tam tlačí přeplňované čtyřválce.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku