Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo vám na přání vyrobí XC90 za 13 milionů korun. A někteří to velmi rádi zaplatí

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Pancéřované vozy nejsou jen výsadou externích společností, někdy se o ně starají i samotné automobilky. To je také případ Volva XC90 v superverzi Armoured.

Na první pohled je to vlastně docela obyčejné a elegantní Volvo XC90. Jenže tenhle kousek může stát i necelých 13 milionů korun. V galerii si totiž neprohlížíte standardní sériové auto, ale opancéřovanou verzi Armoured, která je určena pro státníky, vlivné politiky či jiné světové osobnosti.

Automobil plní přísnou bezpečnostní normu VR8, čemuž pomáhá kupříkladu desetimilimetrové opancéřování. Jen to přidává na celkové hmotnosti 1400 kilogramů. To se pak člověk nemůže divit, že celé auto váží nějakých 4,5 tuny. Švédsko-čínské automobilce pomáhala s aplikací bezpečnostních prvků německá společnost Trasco. Vývoj auta trval zhruba dva roky.

Výčet bezpečnostních prvků čítá věci, na které jsme u opancéřovaných vozů zvyklí. Mezi specialitky patří třeba tónovaná okna či „nouzový východ“, který umožní posádce opuštění vozu speciálním poklopem. Nechybí ani protipožární systém v motorovém prostoru.

Mezi pohonnými jednotkami žádné velké změny nečekejte. Pod kapotou nalezneme motor s označením T6 AWD, tedy zážehový čtyřválec o síle 228 kW. Kvůli zvýšené hmotnosti se ale muselo zapracovat na brzdách a podvozku. Volvo se totiž zavázalo, že vůz bude mít jízdní vlastnosti téměř shodné se svým sériovým sourozencem.

Volvo XC90 Armoured vyjde na zhruba 12,8 milionu korun a první vozy dorazí k zákazníkům na konci letošního roku. Je to sice obrovský balík peněz, ale automobilka dobře ví, co dělá. Mezi bezpečnostními agenturami jsou opancéřované vozy hojně vyhledávaným zbožím.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - CountachSV
28. 6. 2019 07:55
ono je 1.dubna?
čínská automobilka Vol-vo již úplně ztratila soudnost. To se jako snaží dokázat, že když ta jejich sekačka pohne 4,5t, tak v normální XC90 je hothatch nebo co??

Kdyby to mysleli vážně, tak si koupí motory od Koenigsegga
28. 6. 2019 06:08
Švédsko-čínské automobilce
budes ty vosle teda psat priste o skodovce jako o cesko nemecke automobilce nebo o volkswagenu jako o nemecko qatarske automobilkce?
28. 6. 2019 04:05
Uzasny motor.....
Do 4.5 tunoveho auta namontuji dvoulitrovy ctyrvalec??????No to me poser....To SUV potrebuje minimalne osmivalec, optimalne dvanactivalec.
Avatar - white label
27. 6. 2019 23:03
Re: Už jsem myslel
Taky mě to hned napadlo, to je samá VR8 a T6 a stejně to má jen 4 hrnky na 4,5 tuny. ;-\ ;-)
27. 6. 2019 19:11
pěkné, jenom to chce větší motor
SUV se hodí na pancéřování víc, protože nárust hmotnosti není percentuelně tak velký. Má kolmější stěny, zhoršené jízdní vlastnosti tak nerazí. Trasco je ke všemu slušná zavedená značka. Pro nás obyčejné je spíš bezpečnostní fólie na okna. Proti střelbě to samozřejmě není, ale nějakému páčidlu docela dobrý. Od základních SH4 až třeba po nějaké o tlouště 300 mikronů kterýma cihla neproletí a kladivo má opakovaně co dělat.