Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vozy Chrysler a Dodge se budou napříště prodávat jen v Severní Americe

Diskuze (39)
Dnes večer (4.11.2009) bude v Detroitu zveřejněn plán Chrysleru a Fiatu popisující budoucnost této evropsko-americké aliance. Některé detaily ale přináší ještě před oficiálním ohlášením Automotive News.

Zdrojem informací Automotive News jsou lidé, kteří byli obeznámení s podrobnostmi plánu. Díky tomu můžeme v předstihu nahlédnout „pod pokličku“ partnerství Fiatu a Chrysler Group LLC a seznámit se s výhledem na nejbližších pět let.

Rozsáhlé škrty a změny v modelovém portfoliu trojice amerických značek jsme popsali již minulý týden v článku Chrysler bude využívat techniku Fiat Group, Alfa se vrátí do USA v roce 2012. Nyní známe pozadí tohoto zemětřesení, značky Chrysler a Dodge se stáhnou ze světových trhů a budou operovat téměř výhradně v Severní Americe, jediný Jeep zůstane globálním brandem.

Důvody pro tento krok jsou hned dva. Zatímco v Americe má Chrysler a Dodge dlouhou tradici a relativně dobrou pozici na trhu, v jiných regionech včetně Evropy je hodnota těchto značek téměř nulová. V případě Jeepu, který bývá často považován za synonymum terénních vozů, to neplatí, po přeskupení sil se proto Chrysler Group zaměří na další posilování jeho pozice na exportních trzích, včetně trhů s výrazným růstovým potenciálem jako je Brazílie.

Druhým důvodem pro regionální působení Chrysleru a Dodge je jejich plánované navázání na značky Fiat Group Automobiles. Dodge se bude napříště profilovat jako sportovnější značka a bude intenzivně spolupracovat s Alfou Romeo, zatímco Chrysler upevní své postavení luxusnější značky a bude kooperovat s Lancií. Italové tak upravují své záměry z léta, kdy se uvažovalo, že v případě převzetí Opelu Fiatem by došlo k propojení Chrysler-Opel a značka Lancia by byla postupně stažena z trhu.

Je tedy zřejmé, že Fiat chystá pro Chrysler Group radikální zásahy. Pro podporu podobně razantních řešení nyní hovoří i skutečnost, že měsíční prodeje trojice amerických značek v celosvětovém měřítku klesly na pouhých 10 tisíc kusů měsíčně.

Tématu se budeme v nejbližších dnech dále věnovat.

Diskuze (39)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2009 11:13
Re: 300C je škoda
Jo Viper.
Ale to s tím nesouvisí, přes šedý dovoz lze dovést naprosto cokoli kamkoli.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2009 11:10
Re: chrysler
Ty halvně zapoměl, že Fiat Spa nevlastní chrysler, on tam má pohých 25%.
Chrysler Group vlastní vláda a odbory.
A to do doby než splatí dluhy, což bude trvat docela dlouho.
Avatar - twistedTSD
4. 11. 2009 19:39
Re: 300C je škoda
a prodava se snad aspon 1 z nich u nas?
4. 11. 2009 18:35
Re: chrysler
Vysvětli mi jedno. Proč se pouštíš do diskuze o něčem, o čem nevíš lautr nic a jen si to viděl někde z rychlíku? To si fakt myslíš, že tu s tím uděláš díru do světa a všichni se posadí na zadek? A ještě k tomu, když zde budeš psát holý nesmysly?

PS: Za maminku se omlouvám, nebylo to fér.
4. 11. 2009 18:28
Re: chrysler
Když už si takový lumén, že se tady už asi pul roku tváříš, jak mě dobře znáš - osobně, tak by si ty pro hlupáka každý hloupý mohl vědět, že žádnou matku nemám. Že mi umřela, když mi byly 4 roky. Mimochodem blbečku, tohle je o mne v rel. širokém okolí dobře známý fakt. Takže.. znovu ti jen hodím poznámku, že další reakce ode mne nečekej a bylo by přinejmenším vhodné, dkyby sis pro příště jakékoliv tvoje nejapné poznámky odpustiul na mou adresu. P. S. Pokud máš skutečně pocit, že si mi ty cokoliv dokázal, tak sem raději nepiš... Tvůj diskuzní přínos je pak velká nula.