Vozy Chrysler a Dodge se budou napříště prodávat jen v Severní Americe
Zdrojem informací Automotive News jsou lidé, kteří byli obeznámení s podrobnostmi plánu. Díky tomu můžeme v předstihu nahlédnout „pod pokličku“ partnerství Fiatu a Chrysler Group LLC a seznámit se s výhledem na nejbližších pět let.
Rozsáhlé škrty a změny v modelovém portfoliu trojice amerických značek jsme popsali již minulý týden v článku Chrysler bude využívat techniku Fiat Group, Alfa se vrátí do USA v roce 2012. Nyní známe pozadí tohoto zemětřesení, značky Chrysler a Dodge se stáhnou ze světových trhů a budou operovat téměř výhradně v Severní Americe, jediný Jeep zůstane globálním brandem.
Důvody pro tento krok jsou hned dva. Zatímco v Americe má Chrysler a Dodge dlouhou tradici a relativně dobrou pozici na trhu, v jiných regionech včetně Evropy je hodnota těchto značek téměř nulová. V případě Jeepu, který bývá často považován za synonymum terénních vozů, to neplatí, po přeskupení sil se proto Chrysler Group zaměří na další posilování jeho pozice na exportních trzích, včetně trhů s výrazným růstovým potenciálem jako je Brazílie.
Druhým důvodem pro regionální působení Chrysleru a Dodge je jejich plánované navázání na značky Fiat Group Automobiles. Dodge se bude napříště profilovat jako sportovnější značka a bude intenzivně spolupracovat s Alfou Romeo, zatímco Chrysler upevní své postavení luxusnější značky a bude kooperovat s Lancií. Italové tak upravují své záměry z léta, kdy se uvažovalo, že v případě převzetí Opelu Fiatem by došlo k propojení Chrysler-Opel a značka Lancia by byla postupně stažena z trhu.
Je tedy zřejmé, že Fiat chystá pro Chrysler Group radikální zásahy. Pro podporu podobně razantních řešení nyní hovoří i skutečnost, že měsíční prodeje trojice amerických značek v celosvětovém měřítku klesly na pouhých 10 tisíc kusů měsíčně.
Tématu se budeme v nejbližších dnech dále věnovat.