VR Concept: Najde se investor?
Daniel Paulin asi není jméno, které by ve vás okamžitě evokovalo modlu designérského světa. Ani nemůže. Má za sebou sice práci na Fordu C-Max a navrhoval také divokou šestikolku FAB1, ve které se (ve filmu Thunderbirds) proháněla Lady Penelope, ale celosvětově spíše pan Neviditelný.
Jak to už někdy bývá, jeho pocit neuspokojení byl silnější, než potřeba pracovat v kolektivu, takže Fordu dal sbohem a založil si firmu Paulin Motor Company ve švédském Gothenburgu. Aby získal finance na vývoj vlastních vozů, věnuje se renderingu, tedy tvorbě „reálných“ obrazů na základě počítačového modelu. Mezi jeho zákazníky patří kupříkladu Volvo Trucks, Hyundai, Kia nebo Tata.
A aby dal světu najevo, že umí, vytvořil vůz VR Concept (VR jako virtual reality). Nic konkrétního o možné technice nepadlo, ale když se vám otevře digitální kapota, můžete pod ní vidět desetiválec do V. A není nutné absolvovat ČVUT, aby člověk pochopil, že to (jednou) asi nebude mít pohon předních kol. Paulin říká, že jde o jeho představu automobilu z roku 2010 až 2012
Otevírání dveří svou kinematikou trochu připomíná závěsy na vozech Koenigsegg, střecha se odklápí podobně, jako u konceptu Saab Aero X a čumák lehce připomíná TVR Sagaris. V žádném případě ovšem VR Concept nepůsobí jako čínský puzzle plagiát. Interiér je velice jednoduchý a kromě pohledného sportovního volantu a klacku na řazení jako z náklaďáku, zaujmou displeje ne nepodobné palubním přístrojům moderního stíhacího letadla. Narážkou na letecký průmysl představují také zpětné kamery nahrazující zrcátka, které byste našli na wingletech B-sloupků.