VW a Chrysler připravují společně velké MPV
Zřejmě již na blížícím se IAA bude podepsána dohoda o spolupráci koncernů VW a DaimlerChrysler. Předmětem má být příští generace velkých velkoprostorových modelů pro americký trh...
Volkswagenu za mořem výrazně klasá odbyt a cestou ven z tohoto problému je rozšíření nabídky. Vedle nových Passatů, které se zatím teprve chystají na americký trh, jsou tahounem prodejů VW zejména Jetty vyráběné v Mexiku. Fenomén amerického trhu-Van-momentálně Volkswagen v USA nenabízí! Posledním zástupcem velkých vanů byl Multivan T4, prodávaný v USA pod názvem Eurovan, mj. se šestiválcem 2,8 VR6.
Podle německého listu Handelsblatt jednají obě strany o spolupráci, která by spočívala ve využití příští generace Chrysleru Voyager pro potřeby VW na americkém trhu. Lehce individualizovaný design exteriéru a jiný interiér by měl oba vozy odlišit, chystají se opět dva rozvory a dvě délky karosérie. Chrysler bude z této operace také těžit, protože tak lépe využije své výrobní kapacity. Jak se však nový konkurent projeví na prodejnosti Voyagerů není zatím zřejmé; ročně se v USA rozhodne pro toto velké MPV přibližně 500 tisíc zákazníků, VW by chtěl prodávat asi 30 tisíc vozů v cenové oblasti kolem 30 tisíc USD.
Nový model by měl mít honosnější image než současný Voager, který má podle Američanů příliš usedlý design. Designéři údajně připravují nové stylistické prvky, použité u úspěšného Chrysleru 300C, tedy vysokou linii bočních oken, nízká boční okna, výraznou masku. Technicky nepůjde asi o nic nového pod sluncem. Základním motorem ale bude zřejmě moderní čtyřválec Theta 2,4 l (125 kW) vyvinutý ve spolupráci s Mitsubishi, objevit by se měl také vznětový šestiválcový motor 3.0 CDI od Mercedesu.
Nový projekt není zdaleka prvním příkladem spolupráce VW a DaimlerChrysler. Síly obou výrobců byly spojeny při vývoji a výrobě velkých dodávek Volkswagen LT/Mercedes-Benz Sprinter, VW bude také dodávat motory TDI pro nový Dodge Caliber, se kterým vstoupí značka na evospký trh v roce 2006.