Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW a Suzuki spolu nemluví

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 7. 9. 2011 • 00:40
21
Zatímco minulý rok to vypadalo, že silné alianci VW-Suzuki nestojí nic v cestě, nyní se stahují mračna.

V lednu minulého roku navýšil koncern Volkswagen svůj podíl v japonské automobilce Suzuki na pětinu, Suzuki naopak chtělo nakoupit akcie VW za 50 miliard jenů. Plánovaná spolupráce mezi oběma automobilkami měla mít podobu komplexní aliance, jejíž součástí bude spolupráce v oblasti hybridních vozidel a elektromobilů, ale i managementu.

Nyní je však tato myšlenka významně ohrožena. Osamu Suzuki, šéf automobilky, si v jednom interview dokonce postěžoval: “Volkswagen s námi nemluví, my zase nemáme v plánu hovořit s nimi. Co se za zhoršením vztahů skrývá?

Vše prý začalo výroční tiskovou zprávou pro rok 2010, ve které Volkswagen hrdě prohlašuje, že má “značný vliv na provozní a finanční politiku Suzuki“ a japonskou automobilku označuje jako sdruženou společnost. To odstartovalo spory a ochladnutí vztahů mezi oběma společnostmi a zastavení dalších investic do vytvoření aliance.

Faktem je, že od roku 2009, kdy byla dohoda o založení aliance podepsána, se nerozběhl jediný společný projekt a všechny myšlenky zůstaly jen na papíře. Suzuki dokonce ustoupilo od dřívějšího plánu na nákup vznětových motorů Volkswagenu a podepsalo smlouvu s Fiatem.

Analytik Aleksej Wunrau z BHF Bank AG si myslí, že možný krach snahy o vybudování aliance by více postihl automobilku Suzuki, pro kterou je přítomnost silného globálního hráče za zády velmi potřebná. “Volkswagen může ze společného projektu velmi snadno vystoupit a poohlédnout se po jiném spojenci pro Japonsko a Indii. Nebo se do byznysu pustí i sám.“ To by se sebou samozřejmě neslo o poznání větší náklady.

Pro srovnání, Suzuki v minulém fiskálním roce vyrobilo 2,64 milionu vozů, přičemž celých 1,13 milionu (tedy přes 40 %) prodalo v Indii. Volkswagen vyrobil 7,2 milionu vozů, v Indii však prodal v minulém roce jen něco přes 50 tisíc automobilů.

Související články

Témata
Avatar - Aladeen
14. 1. 2012 20:31
Suzuki robí dobre
Keď bude mat VW suzuki tak prídeme o jednu fantastickú značku ;-\
8. 9. 2011 15:14
Re: Bussines hry
to jsem nerekl ale mam na mysli neco konkretniho napr sx4, swift... celkove ale suzuki neni zadny vrchol automobilove evoluce
7. 9. 2011 20:47
Re: Bussines hry
Každou smysluplnou reakci/konekturu (což tato je) vítám... :yes:
Jen na začátek... Osobně děsně nemám rád škatulkování tipu rejže boy, koncernista atd.. Snažím se být ke všem objektivní (zjevně se mi ještě nedaří :-( )... Přesto bych ještě s něčím z tvého příspěvku nesouhlasil... Podle mně 6 (Hyundai) a 8 (Kia) místo v USA neznamená, že by se nacházeli na chvostu a jestli jim 2 lowendové modely dokážou dát milion vozů, tak to je si myslím taky slušný... V Evropě jsou sice až v polovině druhé desítky, ovšem vzhledem k nadvládě evropských značek je i tato pozice celkem ucházející (3 a 4 nejprodávanější neevropská značka)... Jinak je asi pravda, že jsem to s tím "velkým globálním hráčem" asi přehnal (každopádně potenciál na to v budoucnu mají)... Ještě ohledně té Již. Ameriky. Pokud vím, tak zde nadvláda Fiatu skončila před pár lety - právě na úkor VW (ale uznávám, že se možná mýlím)...
PS: V poslední větě si asi měl na mysli asi Chevrolet, ne Chrysler :-)
7. 9. 2011 16:57
Re: Analytik?
Ták ták...
Volkswagen koupí všechno co vidí..., jen jim jaksi nikdo nic neprodává... >:-[]
7. 9. 2011 16:56
Re: Bussines hry
No udělám ti malou korekturu (zřejmě si rejže boy)

Korejci v USA ještě neprorazili, to že tam celkem úspěšně prodávají celkem 2 lowendové modely ještě není proražení. Korejci si dobře vedou díky ochranářskému přístupu vlastního trhu. V západní Evropě jsou stále na chvostu a v USA jakbysmet a v Jižní Americe neprodávjí vůbec...(tím nepopírám, že jejích tržní podíl roste, rozhodně však ještě nejsou nějakým extra globálním hráčem)

V jižní Americe je VW až druhý za Fiatem (ano vím, tahle mylná informace se zde objevuje každý náhodný měsíc, kdy náhodou VW prodá víc aut než Fiat) i zejména s tím ohledem, že Fiat má v top ten asi 5 modelů, zatímco VW asi dva (Gol a Fox). Uznávám, že se Gol prodává dobřě, ale jedničku to z něj nedělá. Fiat je v Jižní Americe domácí značkou a spolu s Chryslerem tam má dominanci na trhu.
Články odjinud