VW Caddy 4Motion DSG: Pohon všech kol+automat
Automobil je poháněn nejsilnější verzí agregátu TDI, který se pro řadu Caddy nabízí. Čtyřventilový dvoulitrový turbodiesel vyvine 103 kW (140 k). Daleko důležitější je hodnota točivého momentu 320 Nm/1750-2500 min-1, kterou přenáší na obě nápravy zmíněná šestistupňová dvouspojková skříň DSG prostřednictvím elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace.
Takto motorizovaný Caddy zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,5 s a dosahuje největší rychlosti 183 km/h. Na dodávku se jedná o velmi slušné hodnoty, rozhodně nebude brzdou provozu. Přitom převeze až 700 kg nákladu.
K dispozici je také v delším provedení Maxi, karosářské verze představují skříň i prosklené kombi. Výbavy jsou tři: Trendline, Comfortline a špičková Comfort Line Edition. Elektronická stabilizace a asistent pro rozjezdy do kopce HSA jsou součástí všech stupňů.
Ceny v Německu začínají na 22.790 eurech (562.800,- Kč), ovšem jedná se o van, takže je nutné připočíst DPH. Kombi stojí minimálně 29.113 eur (necelých 719.950,- korun). U něj už je daň zahrnuta.
Caddy 4Motion DSG je druhým modelem této řady s pohonem čtyř kol, nabídka začíná verzí 2,0 TDI/81 kW se šestistupňovým manuálem. Ta se na českém trhu aktuálně prodává od 461.629 Kč bez DPH.
Volkswagen očekává odbyt hlavně v horských oblastech. Není divu, vždyť například v Rakousku, kde najdeme hor dost, je každý čtvrtý prodaný Caddy právě 4Motion.