Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Eos 2.0 FSI – Sunrise cup

Ondřej Šuch
Nemít u vozu nižší střední třídy v nabídce verzi coupé-cabriolet je v Evropě pomalu ostuda. Jak ve podařilo konzervativnímu Volkswagenu vyrobit emoce a svobodu prostoru na platformě blízké Golfu a Jettě?

Eos je o necelých 20 cm delší než Golf a má i delší rozvor – přesto působí i ve verzi kupé štíhleji a sportovněji. Za vcelku ladné a atraktivní křivky vděčí vůz pětidílné střeše, kterou Volkswagen pojmenoval CSC. Na první pohled jsou vidět dvě odlišnosti oproti konkurenci: Složená střecha nezabírá tolik místa, takže „batoh“ na zádi není tak mohutný, jako u Peugeotu nebo Opelu. Ještě podstatnější jsou ale relativně krátké A sloupky, díky kterým je v autě s otevřenou střechou rázem více místa a snadnější je také nastupování a vystupování.

Eos se také jako jediný CC model pyšní střešním oknem, jehož vyklopení a odsunutí může být zároveň první fází skládání celé střechy. Oba boční podélné díly střechy přitom zůstávají celistvé a přispívají tak i k větší tuhosti karoserie. Výsledkem je střecha, jejíž estetická hodnota je v příjemném souladu s praktičností. Oproti výrobcem udávaných 25 vteřinám nám změna trvala o pět vteřin déle.

vw testy sportovni kabriolet vw testy sportovni kabriolet V interiéru, který nese v přední části znaky Golfu, Golfu Plus i Passatu, najdou solidní pohodlí jen cestující na předních sedadlech. Oželí-li posádka praktický vyjímatelný deflektor a uvolní zadní sedadla, budou zbývající dva pasažéři trpět nejen nedostatkem místa pro kolena, ale i vzdušnými víry kolem hlav. S nataženou střechou pak kupodivu nejsou větší problémy s místem pro hlavu a to ani vzadu.

Zavazadelník eosu není rozdělen pro konkurenci typickou vymezovací roletkou, ale mohutnou plastovou „jeskyní“. Její nevýhodou je malá šířka, výhodou větší šířka – výsledkem je 205 litrů pro zavazadla se složenou střechou a 380 litrů ve verzi kupé. Sice nechybí průvlak mezi zadními sedadly, oproti například 248/534 litrům u Fordu Focus CC jde ovšem jen o průměrnou hodnotu.

Nalezení optimální pozice za volantem je otázkou sekund, výhled dozadu je ale ztížen vysokou zádí. Jízda s eosem je potvrzením odlišnosti od Golfu - naladění podvozku je spíše komfortní a odpružení dobře absorbuje nerovnosti. Největším překvapením je přitom relativní tuhost karoserie, která sice dává ve verzi cabrio znát absenci střechy, kroucení je ovšem méně znatelné než u konkurence.

vw testy sportovni kabriolet vw testy sportovni kabriolet Dvoulitrový zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním FSI je s výkonem 110 kW pro tento vůz zjevně ideální volbou. Slabší benzínový agregát by si s relativně těžkým vozem poradil jen za cenu častého vytáčení, turbodiesel je relativně drahý a nelze přeslechnout jeho klapot, což se k otevřenému vozu jaksi nehodí. Námi testovaný dvoulitr vynikal především klidným během a při spíše výletním tempu i rozumnou spotřebou okolo 8 l/100 km. Bohužel při vyšší zátěži motoru spotřeba rychle roste až k 12 litrům. Lineární průběh výkonu vyhovoval charakteru podvozku i citlivěji naladěnému ESP. Šestistupňová manuální převodovka je velmi přesná a díky pružnosti motoru není ani potřeba často podřazovat.

První cena vozu688.800,- (1.6 FSI 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací737.100,- (2.0 FSI 110 kW)
Základní cena testovaného vozu737.100,- (2.0 FSI 110 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků848.500,- (2.0 FSI 110 kW)

Plusy:

  • střecha – tuhost a střešní okno
  • komfortněji naladěný podvozek
  • automatická distribuce teplého vzduchu při stažené střeše
  • design

Minusy

  • malý zavazadelník – ve verzi kupé překáží plastový kryt
  • místo na zadních sedadlech

Ondřej Šuch
VW Eos 2.0 FSI
Cena základní sestavy 737 100 Kč
Výbava základní sestavy 2 hlavové operky vpředu * Tříbodové automatické bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením a předepínači, tříbodové automatické bezpečnostní pásy vzadu, Airbag řidiče a spolujezdce, s možností deaktivace airbagu spolujezdce, Hlavové a boční airbagy vpředu, Elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, Elektronický imobilizér, Automatické spuštění výstražných světel při plném nouzovém brždění, Automatický spínač světlometů - trvalé svícení, Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, Kotoučové brzdy vpředu i vzadu, vpředu s vnitrním chlazením, Nekuřácké provedení, Výstražný trojúhelník, Akustická signalizace nevypnutých světlometů, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním s možností uzamčení zevnitř, Dálkové odemykání zavazadlového prostoru, Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, na straně řidiče asférické, Palubní počítač s multifunkčním ukazatelem, Klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací, Make-up zrcátka ve slunečních clonách s osvětlením, Modré podsvětlení, přístrojů s regulací jasu, Červený noční design, Osvětlení zavazadlového prostoru, Posilovač řízení "servotronic" s proměnlivým účinkem, Vnitrní cirkulace vzduchu, prachový a pylový filtr, Výškově i podélně nastavitelný Volant, vyhřívané zadní sklo, Ochrana hrany nákladového prostoru, Akustická signalizace úplného otevření střechy, kola z lehkých slitin "adelaide" 7 J x 16 se zajištěním proti krádeži, pneumatiky 215/55 R 16, Dojezdové rezervní kolo, Boční směrová světla integrovaná do vnějších zrcátek, Kryty vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří a nárazníky lakované v barvě vozu, CSC střešní system, (plně automatický inovativní střešní systém, střecha částečně prosklená s posuvným výklopným oknem a větrnou clonou v rámu celního okna), Zadní světla s LED diodami, Mlhové světlomety, Halogenové světlomety, Bederní operky vpředu, Easy Entry, Hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, Kožený 3ramenný Volant, Odnímatelný kryt zavazadlového prostoru k ochraně střechy a zavazadel, Odkládací kapsy na zadních stranách předních sedadel, Odkládací přihrádky ve dveřích, Potahy sedadel a vykládání dveří látkou "high spirit", Rádio "RCD 300" s CD přehrávačem, 4 reproduktory, anténa "diversity", Výškově nastavitelná přední sedadla, Sportovní sedadla vpředu, Vykládání přístrojové desky, středové konsole a dveří vzorem anthrazit "microtech", Přihrádka spolujezdce s osvětlením a možností chlazení, zamykatelná, Zadní sedadlo nedělené, nesklopné a uzamykatelným průvlakem pro přepravu dlouhých předmětů Kč
Cena testované sestavy 848 500 Kč
Výbava testované sestavy Rádio "RCD 300 plus" s CD přehrávačem, výkon 4x20 Wattu, 8 reproduktoru, Textilní koberečky vpředu i vzadu, Palubní počítač "plus", funkční rozšíření palubního počítače o možnosti nastavení nezávislého vodního topení, rychlostního limitu pro zimní pneu, paketu světla a výhled, hodin, volby jazyka a jednotek, klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, Metalický lak / lak s perleťovým efektem, Akustický parkovací systém "parkpilot", signalizace vzdálenosti směrem dozadu, Bi-xenonové světlomety pro potkávací i dálková světla, dynamicky reagující na směr jízdy, automatická výšková, regulace, ostřikovače světlometů, ukazatel stavu nádržky ostřikovačů, Větrná clona, chránící za jízdy před vířícím vzduchem zezadu, Vak na lyže, Loketní operka vpředu s odkládacím boxem, 12V zásuvka na středové konzoli vzadu, Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 3500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.4 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 205 / 380
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1481 / 469
Rozměr pneu: 215/55 R16
VW Eos 2.0 FSI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4407
b) šířka (mm): 1791
c) výška (mm): 1443
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1070
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano