Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf Alltrack prozrazuje další detaily. Nabídne i silný turbodiesel z GTD

David Bureš
Diskuze (27)

Zvýšená varianta Golfu Variant bude dostupná výhradně s pohonem všech kol. Na vrchol nabídky se postaví turbodiesel se 147 kW.

Volkswagen Golf osmé generace od loňské premiéry postupně rozšiřuje svoji nabídku. Aktuálně je napjatě očekávaná hlavně vrcholná verze Golf R, jejíž premiéra se odehraje už toto středu, mezitím ale automobilka také připomíná příchod Golfu Alltrack. Po prvních fotografiích zveřejnil výrobce i další detaily o něm.

Golf Alltrack opět přijíždí jako zvýšená varianta kombíku, která se zároveň liší oplastovanou spodní částí karoserie. Designérské úpravy se tentokrát inspirovaly řadou sportovních modelů, jako jsou GTI, GTD a GTE. S nimi Golf Alltrack sdílí řešení sportovně stylizovaný nárazník, v tomto případě však s odhalenými plasty. Světlost se pak povedlo zvýšit o 15 mm.

Zároveň připomeňme, že Alltrack logicky sdílí delší rozvor Golfu Variant. Ten má hodnotu 2.680 mm, což je o 50 mm více než v případě hatchbacku. Přináší to hlavně více prostoru pro kolena na zadních sedadlech, toho má být podle automobilky o 48 mm více než u pětidveřového modelu.

Jelikož je Golf Alltrack prezentován jakožto mezistupeň mezi tradičním kombíkem a SUV, který je schopný jízdy mimo zpevněné cesty, bude (minimálně prozatím) nabídnut výhradně s pohonem všech kol. Čtyřkolka každopádně nebude vyhrazena jen pro Alltrack, do budoucna rozšíří též nabídku Golfu Variant.

Na vrchol motorové nabídky se pak usadí turbodiesel 2.0 TDI naladěný na 147 kW a 400 N.m, v kombinaci se sedmistupňovým DSG, který rovněž pohání sportovní model Golf GTD.

Vznětový čtyřválec nové generace (rodina EA288 evo) je o 30 kilogramů lehčí než ten předchozí a má o 12 kW vyšší výkon. Odlehčení se povedlo zajistit použitím hliníkového bloku motoru místo litinového, ve srovnání se slabšími variantami dvoulitru se liší také přeplňování, příprava směsi nebo chlazení. Konstruktéři rovněž zapracovali na snížení hluku vznětového agregátu. Emise snižují dva filtry pevných částic a dvojí vstřikování močoviny před každým z katalyzátorů SCR.

Volkswagen Golf Alltrack přichází teprve v druhé generaci. Předchůdce poprvé debutoval v roce 2015, na základech sedmé generace Golfu. Naopak Golf s karoserií kombi poprvé dorazil už v roce 1993, dnes se tak začíná prodávat už jeho šestá generace.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (27)
Avatar - Mikesus
4. 11. 2020 08:01
Re: ...
já potkal HB v černé a jak mi to na fotkách přijde horzné, v reálu to bylo ještě horší.
Avatar - Mikesus
4. 11. 2020 07:58
Re: no...
mně se z boku víc líbí asi 8gen, ale ten předek takhle vypadá jak z Aurisu :D
Nicméně jakmile se to otočí zpředu, nebo zezadu, vůbec se mi to nelíbí. Už jsem potkal HB, černý, naživo a je to ještě horší než na fotkách.
4. 11. 2020 07:54
Re: Golf neměl nikdy...
Mám pocit, že VW stále zvádza vnútorný boj medzi modernou a konzervatizmom , a nejak stále nevie, kde je tá správna hranica.
4. 11. 2020 07:53
Re: no...
Ako väčšina motorov VW...
Avatar - LeonST
3. 11. 2020 19:26
Re: no...
Četl jsem teď test Tarraca s tímhle silnějším TDI. Sice je to mastodontní SUV, ale přeci jen bych na 200 koní a 400 Nm v naftě čekal podstatně lepší hodnocení:

"Bohužel dynamika zůstala trochu za očekáváním. Do stovky auto zrychluje velice ochotně, ale kolem dálničního limitu nečekejte žádnou akci. V těchto rychlostech už auto zrychluje opravdu hodně neochotně. Nemohu se ubránit pocitu, že v tom má prsty evropská legislativa. V každém okamžiku mám totiž pocit, že jsem pod nepřetržitým dozorem euro šotků kontrolujících přívětivost auta k polárním čepičkám. Nejednou se mi totiž stalo, že auto různě reagovalo na povely plynu. Někdy jsem se sotva dotkl pedálu a auto mohutně zatáhlo, jindy jsem mohl mít nohu na podlaze a auto se jen velice letargicky dalo do pohybu. Mám pocit, že řídící jednotka vám prostě sekne příval výkonu, pokud spočítá, že vypustíte moc zplodin."

Tak se obávám, že tenhle motor zůstane za očekáváním.