VW ID.4 s pohonem všech kol přijíždí do ČR. Známe cenu
Volkswagen v České republice zahájil předprodej elektrického modelu ID.4 s pohonem všech kol. Čtyřkolka byla dosud vyhrazena vrcholnému provedení GTX. Známe také jeho cenu.
Dosud na českém trhu Volkswagen nabízel model ID.4 ve dvou provedeních, nebo chcete-li řečí značky – liniích. Kromě vrcholné linie GTX jde o linii Pro, která má dva zástupce: ID.4 Pro se 128 kW (174 k) a ID.4 Pro Performance se 150 kW (204 k). Oba jsou vybaveni jediným elektromotorem umístěným na zadní nápravě. Linie GTX s 220 kW (300 k) má ještě jeden elektromotor na přední nápravě, což z ní činí jedinou čtyřkolku v rámci modelu ID.4.
Nebo alespoň činilo, protože nyní se provedení s pohonem všech kol dočkala také „obyčejná“ linie Pro. Vychází z ID.4 Pro Performance, ale Volkswagen vozu říká ID.4 Pro 4Motion. Novinka stane na vrcholu linie Pro a v rámci modelu ID.4 jako takového bude stát mezi ID.4 Pro Performance a ID.4 GTX. Sem ji řadí jak cena, ke které se ještě dostaneme, tak výkon 195 kW (265 k).
Pohon všech kol ID.4 Pro 4Motion je řešen stejným způsobem jako v linii GTX, tedy přidáním elektromotoru pohánějícího přední nápravu. Jde o asynchronní jednotku, která lépe snáší krátkodobá přetížení a bez přísunu elektřiny vykazuje menší ztráty. Je proto vhodná k použití v soustavě, kde pouze vypomáhá v případě potřeby a není v zápřahu celou dobu.
Výkon předního asynchronního elektromotoru je 80 kW (109 k). Vzadu pak najdeme synchronní elektromotor o výkonu 150 kW (204 k), který už známe z provedení ID.4 Pro Performance. A protože není možné hodnoty maximálních výkonů jednoduše sčítat, Volkswagen uvádí dříve zmiňovaný celkový systémový výkon 195 kW (265 k).
Baterie má stejnou využitelnou kapacitu 77 kWh jako všechna ostatní provedení modelu ID.4, včetně vrcholné verze GTX. Na jedno nabití ID.4 Pro 4Motion ujede až 517 kilometrů, a to podle metodiky WLTP. Pokud vám stav baterie spadne na 5 %, na 80 % se na rychlonabíjecí stanici dostanete za 36 minut.
V souvislosti s nově získaným pohonem všech kol výrobce dále hovoří o navýšení maximální hmotnosti taženého přívěsu. Ve srovnání s výchozí ID.4 Pro Performance utáhne čtyřkolka ID.4 Pro 4Motion o 200 kilogramů více, takže za ni můžete připojit až 1.400 kg těžký přívěs. Limitem pro tažení takto hmotného přívěsu je 8% stoupání.
A nyní se dostáváme k dříve nakousnuté ceně vozu. Volkswagen si nové ID.4 Pro 4Motion s pohonem všech kol cení na 1.428.900 Kč. To jej s určitými odstupy na obou stranách dělí od výchozí ID.4 Pro Performance (1.358.900 Kč) a vrcholného provedení GTX (1.554.900 Kč). Předprodej ID.4 Pro 4Motion byl již zahájen.