VW poodhaluje nové Polo liftback pro východní trhy
V Evropě známe Volkswagen Polo jako kompaktní hatchback, dál na východě se však vyrábí i jako větší sedan, který by měl brzy dorazit v nové generaci.
Volkswagen na stránkách svého ruského zastoupení zveřejnil designové skici nového Volkswagenu Polo pro východní trhy, který by měl nabídnout řadu výrazných novinek. Jednou z nich je například zcela přepracovaný design s elegantnějšími a dynamičtějšími linkami.
Přehlédnout však nemůžeme ani nové logo automobilky, které nové Polo dostane jako první na ruském trhu. Mezi další zajímavosti se však řadí i přední a zadní svítilny s LED technologií již od základní výbavy, jak uvádí web VW News Blog, který na novinku upozornil.
Kromě změn v oblasti designu však došlo i na změny v oblasti rozměrů. Zatímco starší Polo nabízelo karoserii sedan s rozměry 4.390 mm x 1.699 mm x 1.467 mm, nové Polo nabídne karoserii liftback s rozměry 4.483 mm x 1.706 mm x 1.484 mm.
Celkový nárůst rozměrů by se měl výrazně podepsat na praktičnosti i prostornosti. Zatímco cestující na zadní řadě sedadel by měly dostat více místa pro kolena, velikost kufru povyrostla z původních 460 litrů na 550 litrů – tedy o 90 litrů. Karoserie typu liftback navíc umožňuje zavazadlový prostor lépe využít.
Výrazné změny se dotknou i pracoviště řidiče, které by si však mělo uchovat skvělou ergonomii. Nově se může posádka těšit například na nový multimediální systém s podporou App-Connect a dotykovou obrazovkou, vytaženou z palubní deska, o úhlopříčce 6.5 nebo 8.25 palce. Kromě toho by ale nové Polo mělo nabídnout i vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, digitální přístrojový štít Active Info Display a mnoho dalšího.
Jak už jste si nejspíš při pohledu na interiér a exteriér vozu všimli, nové Polo bude blízkým příbuzným nového Rapidu, který pokračuje ve svém životě na východním trhu. Oba modely by měly sdílet platformu PQ25+ a u obou bychom se měli dočkat i stejné nabídky motorizací.
Základ by měl tvořit přeplňovaný atmosférický čtyřválec 1.6 MPI z řady EA211, který bude nabízen ve výkonnostních variantách 60 kW (90 k) a 82 kW (110 k). Třetí alternativou by se pak měla stát přeplňovaná jednotka 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Motorizace o výkonu 90 a 110 koní jsou standardně spárovány s pětistupňovým manuálem, výkonnější motorizace však může dostat i šestistupňový automat. Vrcholná motorizace o výkonu 125 koní je pak spojena se sedmistupňovým DSG.
Stejně jako nová Škoda Rapid, i nový Volkswagen Polo bude vyráběn v ruském závodu Kaluga. Datum jeho oficiálního příchodu na trh ani ceník prozatím neznáme, minimálně na ruském trhu však bude vůz nabízen ve čtyřech výbavových stupních: Origin, Respect, Status a Exclusive.