Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malé sedany nevymírají. VW Polo sedan míří na další trhy

David Bureš David Bureš 9. 8. 2019
34
1
Zobrazit náhledy (34)
Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus

Tříprostorová verze Volkswagenu Polo se jmenuje Virtus. Stejně jako výchozí hatchback využívá platformu MQB A0.

Konec Škody Fabia sedan, Citroënu C4 sedan nebo Volkswagenu Jetta v Evropě by mohl naznačovat, že malé a kompaktní sedany vymírají, jenže to vůbec není pravda. Jinde ve světě jsou tříprostorové vozy i v době expanze různých SUV a crossoverů nadmíru populární. Důkazem toho je i Volkswagen Virtus, alias Polo sedan, který postupně míří na další trhy.

Automobil původně vznikl pro brazilský trh, kde debutoval v roce 2017.  Postupně však expandoval na další jihoamerické trhy a nyní s ním automobilka míří i do Mexika. Tam dokonce nenahrazuje stávající Vento, neboli Polo sedan minulé generace, ale stává se doplněním nabídky. Pro Volkswagen je logickou volbou být v této zemi zastoupen v segmentu více vozy, v Mexiku totiž malé vozy tvoří přes polovinu tamějších prodejů nových aut.

S délkou 4.482 mm je Virtus o 98 mm delší než Vento, rozvor se natáhl o 99 mm na 2.651 mm. Zavazadelník má udávaný objem 521 litrů, zatímco dosavadní sedan slibuje 455 litrů objemu. Základem je platforma MQB A0, vyvinutá pro malé vozy, kterou v Evropě vedle Pola využívá také malé SUV T-Cross.

Nabídka motorů se omezuje výhradně na atmosférický benzinový čtyřválec 1.6 MSI naladěný na 81 kW a 155 N.m. Vento také využívá zážehovou šestnáctistovku, avšak se 77 kW a 153 N.m. Vedle pětistupňové manuální převodovky je k jednotce za příplatek dodáván šestistupňový automat tiptronic.

Výbava na poměry mexického trhu není špatná. V základu zahrnuje čtyři airbagy, multifunkční kožený volant, rádio se šesti reproduktory nebo multimediální systém s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou, bluetooth a možností zrcadlení telefonu díky funkcím Android Auto a Apple CarPlay.

Mexické portfolio Volkswagenu se proti té evropské v lecčems liší. Passat, Golf nebo Tiguan známe, jinak je ale nabídka zcela odlišná. Polo se v Mexiku stále prodává ve své minulé generaci, dále je tam k dispozici malý hatchback Gol, kompaktní sedan Jetta a velké SUV Teramont. Doprodávají se i poslední kusy Beetlu, který se už přestal vyrábět.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Tohle je sedan? Co je sedan?
| 9. 8. 2019
Proč to vypadá jak fastback? aha je to cool a kompjůtr řekl, TAK TO MA BYT nebo EU regulovčik? ne ten ne... ten chce hlavně kondomy na brzdové obložení atd.... ACHJO... ale všem kdo stále živí s láskou V12 ( BMW, DAIMLER - BIG UP !!! )

D-MENT Production…. flow follow :-) And piss my big Up ! speed up! seed down.…

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku