Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW prý chystá dostupný elektrický offroad, vyrábět ho může i Škoda

Ondřej Mára Ondřej Mára 28. 8. 2020 • 18:49
31
1
Zobrazit náhledy (31)
Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy Volkswagen ID. Buggy

Minulý rok představil Volkswagen koncept elektrické plážové buggy, který odkazovala na slavná šedesátá léta. Z vývoje produkčního modelu prý nakonec sešlo, přesto by mohl koncept ID. Buggy ještě posloužit. A možná dokonce i ve jménu Škody.

Koncept elektrické dunovky ID Buggy, kterou Volkswagen představil na ženevském autosalonu 2019, okamžitě vyvolal obrovskou vlnu zájmu. Společně s konceptem ID Buzz, který se inspiroval u první generace Transporterů, totiž koncept ID Buggy nádherně navazoval na design šedesátých let a sliboval moderní elektrickou techniku v zábavném a emocemi přetékajícím balení.

Volkswagen navíc nahlas uvažoval o převedení konceptu na produkční model, nicméně z toho mělo nakonec sejít kvůli bankrotu německé společnosti e.Go Mobile, jež měla být pověřena výrobou limitované série. Dnes se ovšem zdá, že ještě nic není definitivně ztraceno.

Podle informací britských kolegů z Car Magazine se prý totiž Volkswagen rozhodl, že si design konceptu ID Buggy půjčí pro nový projekt relativně dostupného elektrického offroadu. Projekt označovaný jako RUV (Rugged Utility Vehicle) se prý přitom v zákulisí automobilky řeší již od roku 2016.

Podle zákulisních informací by se mělo jednat o projekt, za jehož vznikem stojí dokonce samotný Herbert Diess – dříve ředitel značky Volkswagen i stejnojmenného koncernu, dnes již pouze první muž koncernu. Není tedy jisté, jak jeho odchod z čela automobily ovlivní samotný projekt.

O samotném stroji se toho prozatím mnoho neví. Podle britských kolegů by se mělo jednat o jakéhosi elektrického konkurenta Land Roveru Defender, který bude cílit na mladší zákazníky orientované na lifestyle a pobyt v přírodě.

Mělo by se jednat o jednoduše koncipovaný stroj s pohonem všech kol, který bude odolný, levný na výrobu, flexibilní, levně provozovatelný a snadno „vyčistitelný“. Základem by mohla být MEB platforma v kombinaci se dvěma elektromotory, vyloučeno ovšem není ani převzetí různých komponent z konceptu ID Buggy.

Samotný vůz by se měl ve výsledku jmenovat Ruggedzz, není ovšem jisté, pod jakou značkou by se měl vyrábět. Před odchodem Bernharda Maiera z vedení Škoda Auto se prý totiž mělo jednat o možnosti, že by odolná elektrická terénní novinka vznikala pod značkou Škoda v Česku.

Pokud by se tak stalo, Volkswagen měl mít v rukávu podobně koncipovaný model s označením Junglezz. Ten měl být v podstatě odkazem na druhoválečný ikonický vůz Kübelwagen, který automobilka posléze (velmi zjednodušeně řečeno) přetavila do civilního vozu s označením Volkswagen 181.

Zatím se jedná o čisté spekulace, ke kterým britští kolegové nepřihodili žádný bližší zdroj. Z minulosti však víme, že jejich informace nebývají úplně vzdálené realitě. Pokud tedy na projektu podobného vozu něco bude, pak bychom se prvních oficiálních informací údajně měli dočkat již v příštím roce.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud