Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Scirocco R v detailech na nových fotografiích

Diskuze (57)
Volkswagen zveřejnil další oficiální fotografie Scirocca R, nejrychlejšího kupé značky, které se u nás začalo prodávat začátkem listopadu. Základní cena Scirocca R je 868.100,- Kč.

Volkswagen Scirocco R je inspirovaný závodním vozem Scirocco GT24. Speciál byl vzorem především po stránce designu. Nový je přední nárazník s většími vstupy vzduchu a integrovaným spoilerem, větší je i spoiler nad zadním oknem. Na zádi je nový ještě difuzor a dvojice chromovaných koncovek výfuku. Agresivní ladění Scirocca R podtrhuje černě lakovaná maska chladiče a kryty zpětných zrcátek.

Od běžného Scirocca se R dále odlišuje mimo jiné adaptivními bi-xenonovými světlomety, diodovými světly pro denní svícení, kouřovými kryty zadních světel nebo dekorem Silver Line. Kola jsou standardně 18palcová Talladega, R má také snížený podvozek a elektronickou uzávěru diferenciálu XDS. Naopak adaptivní tlumiče DCC jsou i v této verzi za příplatek.

Pod kapotou se nachází motor 2,0 TSI o výkonu 195 kW. Ten Scirocco R sdílí s Audi S3, na rozdíl od něj má ale poháněnu jen přední nápravu, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo dvouspojkové převodovky. Tato skutečnost také zajišťuje mírný odstup od nového Golfu R, který má jednak silnější motor se 199 kW a jednak pohon všech kol se spojkou Haldex.

Ze srovnání podobně výkonných vozů s motorem 2,0 TSI/TFSI vychází Scirocco R jako cenově nejdostupnější. Česká cena Golfu R zatím nebyla zveřejněna, přesto očekáváme, že tento model bude, mimo jiné kvůli pohonu všech kol, také dražší než Scirocco R (cenový rozdíl v Německu je zhruba 3 tisíce Euro). Scirocco R má také nejnižší kombinovanou spotřebu a naopak nejpomalejší akceleraci z 0 na 100 km/h. Jako jediné z příbuzných modelů však disponuje pohonem pouze předních kol.

Konkurenční Ford Focus RS stojí od 990 tisíc Kč, má silnější motor (2,5 Turbo, 221 kW), podobné dynamické parametry jako Scirocco R a vyšší kombinovanou spotřebu.

Volkswagen Scirocco - srovnání s dalšími ostrými VW a Audi
MotorScirocco RGolf RAudi S3Audi TTS
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1984198419841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]195/6000199/6000195/6000200/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/2500350/2500-5000350/2500-5000350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250 (250)250 (250)250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,0 (5,8)5,7 (5,5)5,7 (5,5)5,4 (5,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,1 (8,0)8,5 (8,4)8,5 (8,3)8,1 (7,9)
Poh. hmotnost [kg]1419152114551395
Cena [Kč]868.100,--1.085.900,-1.346.700,-
Cena DSG [Kč]926.100,--1.145.400,-1.409.900,-

Diskuze (57)
Avatar - white label
15. 12. 2009 01:44
Re: RROCCO
Proto taky ta formulace: "Rocco je přece jen svým charakterem mnohem víc kupé...". Pokud je Golf klasický hb, pak je rocco jakési "kupé" se třetími dveřmi... ;-)
Avatar - Emel
15. 12. 2009 00:26
Re: RROCCO
Scirocco je kupé asi jako Megane kupé... jo, vím že se to tak jmenuje, pro mě je to ale třídvéřový hatch.
Avatar - Emel
15. 12. 2009 00:24
Re: RROCCO
Aspoň to BMW neváží dvě tuny... jako 370Z. No dobrá, trošku přeháním, ale ne moc. Ideální kompromisy prostě neexistují, vždy musíš něco oželet... minimálně pár set tisíc ;-)
Avatar - Emel
15. 12. 2009 00:19
Re: RROCCO
A všechny je na Nordschleife "dá" Megane R26.R. No budiž, každý svého štěstí strůjcem.

Nejkomplexnější auto je dejme tomu ten Golf R. Já zastávám teorii dvou aut, takže nemusím hledat kompromis... a zatím si neumím představit, že bych si čistě pro zábavu vybral Scirocco. Možná je to tím, že poslední pořádná předokolka co jsem řídil byla Integra Type-R... ale pochybuju, že by ji Scirocco (nebo Focus RS, Megane RS) nabídly zásadně větší zážitek z jízdy.
Avatar - Thomasino
14. 12. 2009 19:37
Re: RROCCO
Design u 120i nebo 130i jedině s M paketem a ve 3-dvířku nebo kupé, ale tam jsou zase divný ty zadní světla. Každopádně jsem pokukoval při mém výběru i po 130i (lehce jetém), ale když si zkusím se svými 190cm sednout za sebe do 130i, tak nemám vůbec šanci, do Rocca si za sebe sednu a řekněma tak hodinku bych to snad vydržel. V GTI je to ještě lepší, ale ne kvůli většímu místu na kolena, spíš kvůli divné poloze nohou u Rocca pod př.sedadly, když nohy musí být mírně zešikma.. Jednička u BMW je zdaleka nejmenší co se týká místa na nohy vzadu. To není ani 2+2, to je tak 2+1 :-( Proto jsem spíše pokukoval po 3 roky jeté 330i kupé nebo sedan s M paketem, občas musím vézt více než jen spolujezdce.. Ale věřím, že pro menší lidi je BMW 1 zajímavá volba, pokud se tedy smíří s jeho nicneříkajícím předkem. Jo to Z4 kupé je designově o něčem jiném a nehraje si na 2 místa vzadu :-) To už je tak zvláštní design, že buď se líbí, nebo vůbec >:D