VW Scirocco R v detailech na nových fotografiích
Volkswagen Scirocco R je inspirovaný závodním vozem Scirocco GT24. Speciál byl vzorem především po stránce designu. Nový je přední nárazník s většími vstupy vzduchu a integrovaným spoilerem, větší je i spoiler nad zadním oknem. Na zádi je nový ještě difuzor a dvojice chromovaných koncovek výfuku. Agresivní ladění Scirocca R podtrhuje černě lakovaná maska chladiče a kryty zpětných zrcátek.
Od běžného Scirocca se R dále odlišuje mimo jiné adaptivními bi-xenonovými světlomety, diodovými světly pro denní svícení, kouřovými kryty zadních světel nebo dekorem Silver Line. Kola jsou standardně 18palcová Talladega, R má také snížený podvozek a elektronickou uzávěru diferenciálu XDS. Naopak adaptivní tlumiče DCC jsou i v této verzi za příplatek.
Pod kapotou se nachází motor 2,0 TSI o výkonu 195 kW. Ten Scirocco R sdílí s Audi S3, na rozdíl od něj má ale poháněnu jen přední nápravu, a to prostřednictvím šestistupňové manuální nebo dvouspojkové převodovky. Tato skutečnost také zajišťuje mírný odstup od nového Golfu R, který má jednak silnější motor se 199 kW a jednak pohon všech kol se spojkou Haldex.
Ze srovnání podobně výkonných vozů s motorem 2,0 TSI/TFSI vychází Scirocco R jako cenově nejdostupnější. Česká cena Golfu R zatím nebyla zveřejněna, přesto očekáváme, že tento model bude, mimo jiné kvůli pohonu všech kol, také dražší než Scirocco R (cenový rozdíl v Německu je zhruba 3 tisíce Euro). Scirocco R má také nejnižší kombinovanou spotřebu a naopak nejpomalejší akceleraci z 0 na 100 km/h. Jako jediné z příbuzných modelů však disponuje pohonem pouze předních kol.
Konkurenční Ford Focus RS stojí od 990 tisíc Kč, má silnější motor (2,5 Turbo, 221 kW), podobné dynamické parametry jako Scirocco R a vyšší kombinovanou spotřebu.
Volkswagen Scirocco - srovnání s dalšími ostrými VW a Audi | ||||
Motor | Scirocco R | Golf R | Audi S3 | Audi TTS |
Převodovka | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1984 | 1984 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 195/6000 | 199/6000 | 195/6000 | 200/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 350/2500 | 350/2500-5000 | 350/2500-5000 | 350/2500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 (250) | 250 (250) | 250 (250) | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,0 (5,8) | 5,7 (5,5) | 5,7 (5,5) | 5,4 (5,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,1 (8,0) | 8,5 (8,4) | 8,5 (8,3) | 8,1 (7,9) |
Poh. hmotnost [kg] | 1419 | 1521 | 1455 | 1395 |
Cena [Kč] | 868.100,- | - | 1.085.900,- | 1.346.700,- |
Cena DSG [Kč] | 926.100,- | - | 1.145.400,- | 1.409.900,- |