Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW svolává 71 tisíc amerických Jett: Klakson netroubí

David Bureš
Diskuze (11)
Americké Jetty netroubí, mají totiž špatně zapojený klakson.

Volkswagen svolává v Severní Americe sedany Jetta, a to kvůli problému ryze netradičnímu – svolávané vozy mají chybně zapojený klakson. Místo zatroubení se tak může stát, že automobil vypne svůj motor.

Svolávací akce se týká nejnovějších Jett, vyrobených mezi loňským a letošním březnem. Takových aut je podle Volkswagenu 71.043.

Špatně zapojený klakson může v některých případech způsobit, že se aktivuje zabezpečovací systém auta a to tak vypne pohonnou jednotku. Volkswagen pro jistotu dodává, že v souvislosti s chybně zapojeným klaksonem zatím nebyla hlášena žádná zranění nebo nehody.

Všichni majitelé postižených Jett dostanou od Volkswagenu e-mail, který je bude o svolávací akci informovat. Oprava bude samozřejmě provedena zadarmo.

Německá automobilka Volkswagen musela své vozy v Severní Americe svolávat už loni. U více než 413.000 vozů mohlo dojít k úniku pohonných hmot a následnému vzplanutí. Opatření se týkalo modelů Golf, Jetta a Jetta Sportwagen z let 2007 až 2009 a New Beetle z let 2006 až 2010.

Nezvyklého viníka, kvůli kterému musely být svolávány americké automobily, musela řešit na počátku března i Mazda. Problémem byl tehdy druh pavouka, kterému se zalíbilo příst sítě v motorech aut. Kvůli pavučinám mohla být ucpána palivová nádrž a díky vzniklému tlaku v palivové nádrži mohlo dojít k prasklinám, úniku paliva a riziku požáru.

Volkswagen Jetta šesté generace se v Evropě začal prodávat až letos v březnu. Tento sedan už není Golfem s čtyřdveřovou karoserií, ale stal se z ní samostatný model, jakým je například Eos nebo Tiguan. Svojí velikostí se pak posunul mezi Golf a Passat. V Česku začínají ceny Jetty na 399.900,- Kč za benzinovou 1,2 TSI (77 kW).

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - Barrichello
31. 3. 2011 10:31
Re: Důkaz kam technika "dospěla"
No stačí si vzpomenout na spolehlivost V10 TDI, na Tourany, touaregy a pár passatů cc a ony ty mýty o spolehlivosti, která je nejlepší na světě každého rychle předjdou.
Realita je, že VW rozhodně žádná peral spolehlivosti není, je to průměr.
Nic víc.
Avatar - pallas
31. 3. 2011 00:12
Re: Důkaz kam technika "dospěla"
Stále lepšie, než keby sa ti pri čelnom náraze namiesto airbagu aktivovala stropná lampička ;-) ;-)
Avatar - Ronault.
30. 3. 2011 21:26
Důkaz kam technika "dospěla"
Ano, je super, že vývoj v automobilovém průmysli vpřed. Ale z druhé strany, co je to proboha za logiku konstruktéra, který nechá zapojit klakson, čili ten nejjednodušší možný el. obvod v autě tak, že když netroubí, tak se vypne motor?

A co příště? Nezapne se stropní lampička a vyřadí to ABS?
Avatar - Hombre_71
30. 3. 2011 19:06
Cože !?
Etalon !? Super mainstreeem !? Ten vzor designu a kvality !?
..no bude to pěkná sVWoláVWačka :-)
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
30. 3. 2011 15:04
Ještěže...
...se to nestalo v Itálii >:D