Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tayron X oficiálně: Tiguan kupé pro Čínu sází na 2.0 TSI

David Bureš
Diskuze (12)

Už léta se spekuluje o tom, že Volkswagen Tiguan dorazí i ve formě SUV-kupé. V Číně se takového automobilu již svým způsobem dočkali.

SUV jsou hitem dnešní doby, a tak mnohé automobilky významně rozšířily svoji nabídku těchto vozů. Konkrétně Volkswagen na evropských trzích nabízí šest takových modelů (T-Cross, T-Roc, T-Roc Cabrio, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg), třeba v Číně jich ale prodává hned deset. A nyní se jeho nabídka rozšiřuje o další.

Novinka se jmenuje Volkswagen Tayron X a je to SUV kupé, které je nejen v Číně stále populárnější kategorií. O jeho přípravách víme již delší dobu, nyní ho však automobilka odhaluje oficiální cestou. Premiéra měla podle původních plánů proběhnout tento měsíc na pekingském autosalonu, kvůli jeho přesunutí na přelom září a října však Volkswagen vůz odhalil alespoň digitálně.

Základ automobilu poskytl model Tayron, který v době premiéry automobilka prezentovala jakožto vyplnění mezery Tiguanem a Tiguanem Allspace. Hravější design měl pak oslovit hlavně mladší klientelu. To samé bude pravděpodobně platit také pro novinku, která je díky sportovnější siluetě ještě výrazněji tvarovaným automobilem. To dále zdůrazňuje R-Line paket, do něhož se automobil oblékl na prvních oficiálních snímcích.

Auto je dlouhé 4.626 mm, široké 1.860 metru a vysoké 1.662 mm. Rozvor 2.731 mm je totožný s výchozím Tayronem, oproti němuž je však SUV kupé o 37 mm delší. Paradoxně se navzdory sportovnější siluetě nezměnila ani výška – rozdíly v tomto směru najdeme pouze v zadních partiích auta. Vzhledem k velikosti se tak Tayron X dá považovat za Tiguan kupé, o jehož příchodu se již léta spekuluje.  

Sportovní zaměření potvrzuje i nabídka motorů. V tuto chvíli je totiž pro Tayron X potvrzen výhradně přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI, naladěný na výkon 220 koní (162 kW) a točivý moment 350 N.m. Hovoří se ale také o možnosti nabídnutí slabší verze dvoulitru se 137 kW.

Čínská nabídka SUV Volkswagenu je opravdu bohatá, což souvisí nejen s velkým zájmem čínských zákazníků o tuto kategorii, ale i s tím, že německá automobilka má na tamějším trhu různé partnery (FAW a SAIC), s jejichž pomocí vozy pro Čínu vyrábí. Tayron tak vzniká u FAW, zatímco podobně velké modely Tiguan a Tharu (přeznačkovaný Seat Ateca) u SAIC.

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

15. 4. 2020 20:23
Re: Jak dokáží uhlídat kvalitu
Dobrá otázka. U čínských výrobců - jestli se nepletu - se jedná o společné podniky (jejich + evropský/americký), kde majoritu má právě čínská strana. Ta má (asi) poslední slovo. Takže? Myslím si, že ta auta nebudou srovnatelná (ale to ani třeba Hyundai vyrobený v Brazílii s tím vyrobeným v JK).
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 20:10
Smutné, ale...
...nabídka VW v Číně je zajímavější než tady v Evropě :-! Design velmi zdařilý :yes:
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 20:10
Jak dokáží uhlídat kvalitu
Když vyrábí u různých čínských výrobců, má VW konstantní a srovnatelnou kvalitu mezi jednotlivými modely?
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 20:08
Re: Ta zadní světla...
:-[]
15. 4. 2020 18:24
Hnus fialovej
Fujtajxl