VW Tayron X oficiálně: Tiguan kupé pro Čínu sází na 2.0 TSI
Už léta se spekuluje o tom, že Volkswagen Tiguan dorazí i ve formě SUV-kupé. V Číně se takového automobilu již svým způsobem dočkali.
SUV jsou hitem dnešní doby, a tak mnohé automobilky významně rozšířily svoji nabídku těchto vozů. Konkrétně Volkswagen na evropských trzích nabízí šest takových modelů (T-Cross, T-Roc, T-Roc Cabrio, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg), třeba v Číně jich ale prodává hned deset. A nyní se jeho nabídka rozšiřuje o další.
Novinka se jmenuje Volkswagen Tayron X a je to SUV kupé, které je nejen v Číně stále populárnější kategorií. O jeho přípravách víme již delší dobu, nyní ho však automobilka odhaluje oficiální cestou. Premiéra měla podle původních plánů proběhnout tento měsíc na pekingském autosalonu, kvůli jeho přesunutí na přelom září a října však Volkswagen vůz odhalil alespoň digitálně.
Základ automobilu poskytl model Tayron, který v době premiéry automobilka prezentovala jakožto vyplnění mezery Tiguanem a Tiguanem Allspace. Hravější design měl pak oslovit hlavně mladší klientelu. To samé bude pravděpodobně platit také pro novinku, která je díky sportovnější siluetě ještě výrazněji tvarovaným automobilem. To dále zdůrazňuje R-Line paket, do něhož se automobil oblékl na prvních oficiálních snímcích.
Auto je dlouhé 4.626 mm, široké 1.860 metru a vysoké 1.662 mm. Rozvor 2.731 mm je totožný s výchozím Tayronem, oproti němuž je však SUV kupé o 37 mm delší. Paradoxně se navzdory sportovnější siluetě nezměnila ani výška – rozdíly v tomto směru najdeme pouze v zadních partiích auta. Vzhledem k velikosti se tak Tayron X dá považovat za Tiguan kupé, o jehož příchodu se již léta spekuluje.
Sportovní zaměření potvrzuje i nabídka motorů. V tuto chvíli je totiž pro Tayron X potvrzen výhradně přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI, naladěný na výkon 220 koní (162 kW) a točivý moment 350 N.m. Hovoří se ale také o možnosti nabídnutí slabší verze dvoulitru se 137 kW.
Čínská nabídka SUV Volkswagenu je opravdu bohatá, což souvisí nejen s velkým zájmem čínských zákazníků o tuto kategorii, ale i s tím, že německá automobilka má na tamějším trhu různé partnery (FAW a SAIC), s jejichž pomocí vozy pro Čínu vyrábí. Tayron tak vzniká u FAW, zatímco podobně velké modely Tiguan a Tharu (přeznačkovaný Seat Ateca) u SAIC.