Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Touareg V8 TDI
Volkswagen Touareg V8 TDI
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
102 Fotogalerie

VW Touareg dostane osmiválec z Audi SQ7. Ale s menším výkonem

Na autosalonu v Ženevě příští týden Volkswagen představí novou vrcholnou verzi svého Touaregu. Pohánět jej bude osmiválcový motor TDI s výkonem 310 kW.

Třetí generace velkého SUV od Volkswagenu se vyrábí od loňského roku. Nově dostane motor V8 o objemu 4,0 litru s výkonem 310 kW. Nejde o zcela nový agregát, ale o motor už známý ze špičkového Audi SQ7. V něm motor nabízí o 10 kW vyšší výkon. Maximum točivého momentu 900 N.m ale mají obě verze osmiválce stejné. V SQ7 motor využívá kombinaci přeplňování dvojicí turbodmychadel a elektrického kompresoru, což se pojí se 48voltovou palubní sítí. Zda tomu ale bude tak také v Touaregu zatím Volkswagen nespecifikoval. Moudřejší bychom měli být až po premiéře v Ženevě příští týden. Jisté je, že Porsche Panamera také nabízí tento osmiválec, dokonce se stejným výkonem, jaký má mít Touareg, tedy 310 kW a elektricky poháněný kompresor nepoužívá.

Velké výkony motoru zajišťují Touaregu V8 TDI nadprůměrné dynamické parametry. Ty charakterizuje nejen maximální rychlost 250 km/h, ale zejména zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy. Pro zajímavost, Audi SQ7 to zabere o 0,1 sekundy méně. Motor V8 je v současné době plně kompatibilní s emisní normou Euro 6d-Temp

Zájemce o vrcholný Touareg může volit ze dvou úrovní výbavy. Lišit se budou zejména řešením kabiny a použitým čalouněním. Elegance bude navzdory svému označení zaměřená poněkud více na technokraty. V kabině tak budou převládat studené barvy v kombinaci s kovovými výplněmi. Verze Atmosphere bude útulnější, neboť namísto kovu nabídne vzácné dřevo v kombinaci s teplými barvami.

U obou verzí bude standardem kožené čalounění „Vienna“. Ovládání funkcí vozu bude v řadě případů svěřeno dotykovým obrazovkám, které nahrazují klasické ovladače. V porovnání s modely se šestiválcem vůz nabídne také bohatší výbavu. Ta zahrnuje ve standardu třeba pneumatické odpružení, elektricky ovládané víko kufru, či komfortní sedadla. Dále bude k dispozici pokročilé zabezpečení či kovové pedály. Touareg V8 bude standardně jezdit na 19palcových kolech, na rozdíl od verze se šestiválcem, která používá osmnáctky.

Samozřejmostí mají být pokročilé asistenční a bezpečnostní systémy, například noční vidění „Night Vision“, které s pomocí infračervené kamery dokáže detekovat chodce či zvěř. Systém Traffic Jam and Roadwork Lane Assist zase nabídne z části autonomní řízení se samočinným akcelerováním a brzděním do rychlosti 60 km/h. A samozřejmě udržování jízdy v pruzích.

Chybět ale nebude ani aktivní řízení všemi koly, pohon všech kol či aktivní stabilizátory. Oboje přispívající k vyšší úrovni manévrovatelnosti a lepším jízdním vlastnostem. Při jízdě v noci zase přijdou vhod svítilny LED typu Matrix.