Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Touareg dostane osmiválec z Audi SQ7. Ale s menším výkonem

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 27. 2. 2019
102
24
Zobrazit náhledy (102)
Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg
Na autosalonu v Ženevě příští týden Volkswagen představí novou vrcholnou verzi svého Touaregu. Pohánět jej bude osmiválcový motor TDI s výkonem 310 kW.

Třetí generace velkého SUV od Volkswagenu se vyrábí od loňského roku. Nově dostane motor V8 o objemu 4,0 litru s výkonem 310 kW. Nejde o zcela nový agregát, ale o motor už známý ze špičkového Audi SQ7. V něm motor nabízí o 10 kW vyšší výkon. Maximum točivého momentu 900 N.m ale mají obě verze osmiválce stejné. V SQ7 motor využívá kombinaci přeplňování dvojicí turbodmychadel a elektrického kompresoru, což se pojí se 48voltovou palubní sítí. Zda tomu ale bude tak také v Touaregu zatím Volkswagen nespecifikoval. Moudřejší bychom měli být až po premiéře v Ženevě příští týden. Jisté je, že Porsche Panamera také nabízí tento osmiválec, dokonce se stejným výkonem, jaký má mít Touareg, tedy 310 kW a elektricky poháněný kompresor nepoužívá.

Velké výkony motoru zajišťují Touaregu V8 TDI nadprůměrné dynamické parametry. Ty charakterizuje nejen maximální rychlost 250 km/h, ale zejména zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy. Pro zajímavost, Audi SQ7 to zabere o 0,1 sekundy méně. Motor V8 je v současné době plně kompatibilní s emisní normou Euro 6d-Temp

Zájemce o vrcholný Touareg může volit ze dvou úrovní výbavy. Lišit se budou zejména řešením kabiny a použitým čalouněním. Elegance bude navzdory svému označení zaměřená poněkud více na technokraty. V kabině tak budou převládat studené barvy v kombinaci s kovovými výplněmi. Verze Atmosphere bude útulnější, neboť namísto kovu nabídne vzácné dřevo v kombinaci s teplými barvami.

U obou verzí bude standardem kožené čalounění „Vienna“. Ovládání funkcí vozu bude v řadě případů svěřeno dotykovým obrazovkám, které nahrazují klasické ovladače. V porovnání s modely se šestiválcem vůz nabídne také bohatší výbavu. Ta zahrnuje ve standardu třeba pneumatické odpružení, elektricky ovládané víko kufru, či komfortní sedadla. Dále bude k dispozici pokročilé zabezpečení či kovové pedály. Touareg V8 bude standardně jezdit na 19palcových kolech, na rozdíl od verze se šestiválcem, která používá osmnáctky.

Samozřejmostí mají být pokročilé asistenční a bezpečnostní systémy, například noční vidění „Night Vision“, které s pomocí infračervené kamery dokáže detekovat chodce či zvěř. Systém Traffic Jam and Roadwork Lane Assist zase nabídne z části autonomní řízení se samočinným akcelerováním a brzděním do rychlosti 60 km/h. A samozřejmě udržování jízdy v pruzích.

Chybět ale nebude ani aktivní řízení všemi koly, pohon všech kol či aktivní stabilizátory. Oboje přispívající k vyšší úrovni manévrovatelnosti a lepším jízdním vlastnostem. Při jízdě v noci zase přijdou vhod svítilny LED typu Matrix.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
To je překlep, nebo záměr?
Hammunasakra
| 28. 2. 2019
Co ti přijde nepochopitelný = ukončit používání TDI byl to naopak jasně logickej krok = skoro neměli na výběr

Avatar - _Karel_
To je překlep, nebo záměr?
_Karel_
| 28. 2. 2019
Což je zrovna u tohoto motoru docela nepochopitelné.
Prémiový mainstream
webpaja
| 28. 2. 2019
Nauč se pravopis cinto.
To je překlep, nebo záměr?
99matthew99
| 28. 2. 2019
Porsche s dieslami nadobro skoncilo!
Prémiový mainstream
99matthew99
| 28. 2. 2019
Nechcem sa zastavat volva, XC90 podvozkovo nic moc, mne sa paci V90, V60/CC. Dizajn interieru a exterieriu je cisto subjektivny ale mne sa kazde volvo paci viac ako kdejaky vw. Inak niesom si isty ale aj touareg ma skutocne drevo kov hlinik v interieri ako volvo? Mne pride ten interier pomerne plastovy a nezachrani to ani ten obrovsky stredovy displej. Ale zasa motory ma daleko lepsie. I ked iba pri porovnani 90tok. Pri nizsich radach by mi tie 4valce az tak nevadili. A ja povazujem volvo za premiu, tak ako aj jaguar land rover.