Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Up! byl loni nejprodávanějším autem v Nizozemsku

David Bureš
Diskuze (15)
Na nizozemském trhu jsou zvýhodněny vozy s malou spotřebou. I proto se zde loni stal nejprodávanějším vozem prcek wolfsburgské značky.

Nizozemský trh s automobily loni nezažil příliš úspěšný rok. Prodalo se zde 417.036 osobních automobilů, což je o výrazných 17 procent méně než v roce 2012. A nebýt silných závěrečných měsíců roku, mohla být situace ještě horší.

Analytici v průběhu roku předpokládali, že rok 2013 bude prodejně nejslabší za posledních 40 let. Silný závěr roku, a zvlášť prosinec, kdy se prodalo rekordních 39.163 aut, ale znamenal, že rok 2013 byl „pouze“ šestým nejhorším rokem od roku 1970.

Nejprodávanějším vozem za těchto podmínek se loni v Nizozemí stal Volkswagen Up! se 16.187 prodanými exempláři. V roce 2012 měl Up! na kontě 12.747 registrací, což znamenalo čtvrtou příčku mezi modely.

Za Upem! skončil větší Golf (15.415 prodaných kusů), jednička v prodejích z roku 2012 – Renault Mégane – obsadila čtvrté místo se 12.538 registracemi. V nejprodávanější desítce modelů se vedle Upu! objevují ještě dvě miniauta – sedmá Kia Picanto a osmý Peugeot 107.

Holandské statistiky prodejů výrazně ovlivňuje zdanění aut podle emisí – na automobily s vysokými emisemi oxidu uhličitého se vztahují vyšší daně. Například analytik Clem Dickmann tvrdí, že se holandští zákazníci v současnosti při koupi vozu nerozhodují podle jeho značky nebo parametrů, ale především podle jeho ceny.

Z důvodu zdanění se v Nizozemí daří hybridům. Důkazem toho je SUV Mitsubishi Outlander, které se díky příchodu plug-in hybridní verze (s kombinovanou spotřebu paliva dle evropské normy 1,9 litru na 100 kilometrů) stalo v listopadu vůbec nejprodávanějším vozem na zdejším trhu. V celkovém pořadí modelů za celý rok byl Outlander jedenáctý.

V nejlepší desítce je pak hned několik modelů nižší střední třídy. Tyto vozy tvoří asi čtvrtinu trhu, podle analytiků je kupují především firemní zákazníci. Naopak prodeje miniaut loni klesly.

Nizozemský trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelProdeje v 2013 [ks]Prodeje v 2012 [ks]
1.Volkswagen Up!16.18712.747
2.Volkswagen Golf15.4159.693
3.Ford Focus13.37311.762
4.Renault Mégane12.53821.434
5.Volvo V4012.300?
6.Renault Clio12.1525.063
7.Kia Picanto10.76411.364
8.Peugeot 10710.01115.765
9.Volkswagen Polo9.74918.785
10.Peugeot 2089.4317.821

Pořadí značek na prvních dvou místech se proti loňsku nezměnilo. Nejvíce aut prodal Volkswagen (49.985), následuje Renault (37.184). Třetí tentokrát skončil Ford, který na čtvrté místo odsunul Peugeot. Škoda skončila mezi značkami třináctá s 12.424 prodanými vozy.

Nizozemský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ModelProdeje v 2013 [ks]Prodeje v 2012 [ks]
1.Volkswagen49.98560.350
2.Renault37.18443.821
3.Ford31.81335.860
4.Peugeot30.24240.238
5.Toyota28.78933.726
6.Volvo24.44916.921
7.Opel23.70935.527
8.Kia23.45727.322
9.Citroën19.44425.607
10.BMW19.01619.635

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - Nadzvukovy
4. 1. 2014 13:31
Re: Škoda , že to nie je u nás
Tak, tak mne sa "mini" kategoria paci. Priestor nieje u mna podstatny, ale i tak som si kupil vacsie, bolo to vyhodnejsie. Ak by boli nove o cca 2000€ lacnejsie, nevahal by som. 95% jazdim v aute sam a s prazdnym kufrom...
3. 1. 2014 21:56
Škoda , že to nie je u nás
Na Slovensku sa Up alebo Citygo skoro nepredáva. Dealeri snívajú o úspechu, ale na parkoviskách pred domami ich proste niet. Kde je problém? Slovensko a ekológia, to nikdy dokopy nešlo. Tu jedna "šikovná" ministerka navrhovala daň z motorových vozidiel systémom - čím to viac čmudí, tým menšia daň alias najmenšia daň na staré škody 105/120- bol to bezbrehý populizmus... Aj dnešná registračná daň postihuje nové autá... Naozaj by tu mal byť zavedená Piguova daň (ekonomické riešenie externalít) a tvrdo zdaňovať nekologické autá. Pre neznalých len toľko, že táto daň môže byť aj negatívna, čiže navonok sa javí ako dotácia. Dnes si na Slovensku Citigou nikto rozumný nekúpi, nakoľko za tú istú cenu má ďaleko pohodlnejšiu a lepšie vybavenú Fabiu (Ktorá má aspoň to svetielko v kufri a normálne čalúnenie). A to ešte nehovorím, že za cenu miniauta má dospelú Corsu od Opla, ktorá je o poznanie väčšia a bezpečnejšia...
Mne sa Citi Škoda páči, ale nepáči sa mi jej cena. Pri rozdiele 2 tisíc EUR od väčšej Fabie by mohla byť trhákom. Dnešným malým rodinám postačí aj na dlhšie jazdy, spotreba paliva a emisie sú ďaleko lepšie, ako u Fabie...
Lenže toto by mal niekto riešiť z pohľadu exekutívy...
Avatar - twistedTSD
3. 1. 2014 19:54
Re: ?
Pročpak nechytrých?
3. 1. 2014 19:26
?
Ze by bylo tolik nechytrych lidi v Nizozemi?
Avatar - Hittman
3. 1. 2014 18:57
Nedivím..
..se, když jsou tam takové podmínky, že normální (velikostně) auto se tam nevyplatí kupovat.. :no: >:-[]