Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW zvažuje elektrické kombi ve verzi Alltrack. Bez kompromisů s dojezdem se to neobejde

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 21. 11. 2019 • 23:53
20
7
Zobrazit náhledy (20)
Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion

Určitě jste zaregistrovali elektrický koncept ID. Space Vizzion, který VW představil na autosalonu v Los Angeles. Brzy se ho dočkáme ve výrobě.

Na spočtení všech moderních elektrických konceptů značky Volkswagen nám pomalu docházejí prsty. Tím nejnovějším je ID. Space Vizzion, tedy předobraz elektrického kombíku. Když se podíváte na fotografie v galerii a s přimhouřenýma očima je srovnáte se sériovým elektromobilem ID.3, vypadá to, že jde vlastně o jeho praktičtější variantu. I z toho je patrné, že tento elektromobil nemá k sériové výrobě daleko, což Volkswagen záhy potvrdil.

A jak jsme se dozvěděli, nemuselo by zůstat u jediného provedení. Scott Keogh, šéf koncernu Volkswagen pro USA, se nechal slyšet, že společnost žádá nejrůznější interpretace bateriových vozů, v čemž vidí novou příležitost.

Keogh nastínil i konkrétnější představu. Věří, že by sériové ID. Space Vizzion mohlo dorazit v terénně střižené variantě Alltrack, kterou už dobře známe například z modelu Passat. Kombík se zvednutým podvozkem, ochrannými plasty a střešními nosiči by si své zákazníky určitě našel, jeho vytvoření je ale podstatně složitější než v případě konvenčně poháněného automobilu.

U elektromobilu totiž musíme počítat s tím, že všechny tyto změny mohou negativně ovlivnit aerodynamiku, což je pro dojezd bateriových vozů zásadní. Právě součinitel aerodynamického odporu s hodnotou 0,24 je jedním z hlavních es horké novinky, stejně jako dojezd 590 km na jedno nabití dle metodiky WLTP. Koegh přiznává, že dojezd by byl u terénně střižené varianty nižší, pokud by se ale na papíře stále pohyboval okolo 500 kilometrů, proč do toho nejít?

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - kari.laz
Re: Čo z toho dojazdu robíte stále strašiaka?
| 22. 11. 2019
čekat hodinu ,aby jsem natankoval 30-40 litrů? na to si svého času cením více a to i kdyby to bylo zadarmo. Natankuji po cestě, kam jedu, do max 5 minut jsem pryč. A zbytek času věnuji sobě, rodině, zábavě, popřípadě práci.
Re: Čo z toho dojazdu robíte stále strašiaka?
| 22. 11. 2019
Ta logika 800 za hodinu, to je na me uz fakt moc.
To jako kdyz potom porovnam Passat 2.0 tdi a Ford Mustang 5.0 V8 (rekneme 2x vyssi spotreba) a natankuju za 1000 do Passata za 1 minutu, tak to jsem potom podle tvy logiky “usetril 1000 Kc za minutu” ... :-)

PS ja mam EV rad, jen aby bylo jasno.
Ale nesmyslne kecy rad nemam.
Čo z toho dojazdu robíte stále strašiaka?
| 21. 11. 2019
Dojazd, dojazd, dojazd a dlhé "tankovanie" elektriny. Naozaj je to v súčasnosti taký problém?
Stačí sa na to pozrieť z iného uhlu pohľadu:
Predstavte si, že namiesto ceny cca 33 korún za liter benzínu či nafty by ste mohli na nejakej čerpačke tankovať za 10 či 12 korún korún. Kvôli veľkému záujmu by ste si ale logicky museli vystáť frontu. Uvediem nereálne číslo, hodinovú. A mohli by ste natankovať vždy max. 30-40 litrov. Na druhej strane by ste ale pri tankovaní nemuseli byť prítomný. Obsluha čerpačky by to urobila za vás a vy by ste mohli nakupovať či robiť iné veci. Koľko motoristov by to využilo? Respektíve skôr koľko majiteľov áut by to nevyužilo? :-)
Sú to jednoduché počty - za hodinu čakania by ste vždy ušetrili 700 či 800 korún. Neoplatilo by sa? Kde priemerný zamestnanec zarobí za hodinu toľko korún?
Tesla ne e, VW jo o, klasicky auto cz
| 21. 11. 2019
Noo jooo
"pokud by se ale na papíře stále pohyboval okolo 500 kilometrů, proč do toho nejít?"

To je klasika.

Dokud dela EV nekdo jiny, je to vsude hejt a plno kecu, jak ta Tesla je k nicemu a jaka je EV blbost a atd atd. Na auto.cz klasicky clickbait - pohanit teslu nebo EV a nechat ctenare klikat a klikat a vydelavat penizky.

Ale presne v ten moment, kdy to samy zacne vyrabet VW (snad uz konecne mozna brzy), tak to je hnedka "proc do toho nejit", z niceho nic v podstate neni argument proc ne.

Ze to ma mnohem nizsi vykon nez tesla? Nebo ze se to nabiji sotva polovicni rychlosti? Nebo ze je v tom mene mista?
Ze je __ V KAZDE __ Tesle Model 3 napr. 8 kamer, 12 ultrazvukovych senzoru, 1 radar?

To nevadi. Proste je to VW, nas chlebodarce, tak to je to hned "proč do toho nejít?"

Proste klasicky auto cz. Takhle to proste je.
Avatar - chalan66
Re: Hrůza
| 21. 11. 2019
Vec vkusu! Ja kombíky nemusím vo všeobecnosti , ale toto je podľa mňa celkom v pohode. Interier, je práve že vydarený! Mini auta na elektriku sú na nič, ale takéto je využiteľné . No a povecme si otvorene, koľko percent ľudí urobí na aute denne viac ako 50 km ? !!!! Nebavme sa o služobných autách, ale na bežné používanie !

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku