Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID. Space Vizzion: Stylová vize elektrického kombíku budoucnosti

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 11. 2019 • 14:35
28
31
Zobrazit náhledy (28)
Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion Volkswagen ID. Space Vizzion

Volkswagen dnes během autosalonu v Los Angeles představil svůj nejnovější koncept z řady ID, kterým je protentokrát vize stylového a samozřejmě elektrického kombíku budoucnosti.

Sedmým konceptem z řady ID. se stal stylový kombík, jehož elegantní karoserie se může pochlubit velice působivým součinitelem aerodynamického odporu 0.24. V kombinaci s baterií o kapacitě 82 kWh by tak nový koncept ID. Space Vizzion měl nabídnout dojezd až 590 km podle měřícího cyklu WLTP.

Nikoho zřejmě nepřekvapí, že základem konceptu se stala modulární elektrická platforma MEB. Evropská tisková zpráva hovoří pouze o variantě 4Motion, tedy s pohonem všech kol, která by měla nabídnout výkon 250 kW (340 k) a akceleraci z 0 na 100 km/h v čase okolo 5.4 sekundy. Ze zámoří však přicházejí zprávy i o modelu s pohonem pouze zadních kol, který by měl nabídnout výkon cca 205 kW (cca 279 k) a možná i delší dojezd.

Design exteriéru se drží tradičního designového jazyka konceptů a modelů z řady ID. Namísto klasické velké masky tak Space Vizzion dostal pouze drobnější otvory v dolní části předního nárazníku, které směřují vzduch ke kolům i k výdechům nad kapotou motoru. Chlazení zkrátka není u elektromobilů tolik potřeba, proto Volkswagen pečlivě pracuje s aerodynamikou.

Navíc nechybí ani sofistikované LED Matrix světlomety, které doplňuje výrazný světelný podpis v podobě linky táhnoucí se napříč celou šířkou masky. Vzadu pak vidíme LED svítilny s netradiční grafikou, které opět spojuje linka napříč víkem zavazadlového prostoru. A opomenout nelze ani podsvícené logo automobilky vpředu.

Při bočním pohledu vyniká dvoubarevná karoserie s černou střechou, kterou ale decentně rozbíjí bílá linka táhnoucí se podél oken. A pokud už jste si prohlédli fotky, jistě vám neuniklo, že nové ID. Space Vizzion nedostalo klasické kliky. Pokud se ale řidič přiblíží k vozu, rozsvítí se na místě tradičních klik podsvícené proužky, které vám po dotyku dveře otevřou.

Interiér konceptu Space Vizzion pak pokračuje v zajeté jednoduchosti konceptů ID. Díky elektrické platformě MEB by měl nabízet dostatek místa a dojem prémiového vozu. Elektrický pohon však není jedinou udržitelnou věcí na konceptu Space Vizzion. Volkswagen totiž v interiéru použil umělou kůži AppleSkin a namísto tradičních chromů jsou zde pouze doplňky s chrom-napodobujícím lakováním.

Pracoviště řidiče je samozřejmě plně digitalizované, nicméně protentokrát zapomeňme na velké displeje digitálních přístrojových štítů. Volkswagen sází především na průhledový displej s prvky rozšířené reality, který by měl řidičům nabízet perfektní přehled o všech důležitých informacích. V palubní desce je pak umístěn pouze menší displej se základními jízdními informacemi.

Uprostřed palubní desky je umístěna 15.6 palcová dotyková obrazovka infotainment systému, která by měla vzbuzovat dojem levitace ve vzduchu. Středová konzola se pak zdá být zcela prázdná a připravená posloužit v roli odkládacích prostor. A tím se dostáváme k poslední zajímavosti.

Na fotografii zavazadlového prostoru totiž můžeme vidět dvojité dno, pod kterým jsou umístěny dva longboardy s elektrickým pohonem. A aby nebyla manipulace příliš namáhavá, rozhodl se Volkswagen přidat k podlážce dvojitého dna i poměrně masivní plynové vzpěry. Každopádně podobné využití prostoru rozhodně dává smysl, a pokud jsou longboardy po uložení do speciálních držáků cestou i nabíjeny, jedná se o elegantní řešení pro městskou mobilitu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Záleží na typu náhonu?
| 27. 11. 2019
Záleží.
Jde především o aktivní bezpečnost v mezních situacích (i o pasivní) a o využitelnost obestavěného prostoru.
Záleží na typu náhonu?
| 25. 11. 2019
Zajímavé počtení, ale jak se projevují tyto rozdíly v reálném provozu na českých silnicích (předo, zado, všechno kolky)?

Myslím, že řešení typu náhonu, je zcela irelevantní. Vidím to snad zkresleně?

1) Využitelnost předo-zado-všechno-kolek?
Nebezpečný nebo nezkušený řidič nevyužije ani jednu z výhod nabízených variant pohonů, poněvadž většinou neví, jaké výhody má a už vůbec nemá osobní schopnost rozpoznat situaci, kdy je může využít. Zkušený řidič naopak zvládá jízdu s jakýmkoli náhonem. Snad jediná skupina, která řeší využití speciálního náhonu je mizivé procento lesáků a ochránců přírody.

2) Levnější výroba?
Jediné výhody se z mého pohledu dají pozorovat u jednoduších kostrukcí, kde by docházelo k úspoře prostředků při výrobě. Takže čtyřkolky jsou zřejmě v tomhle směru nejhorší.

3) Bezpečnost?
Vždycky když vidím nehodu s úplně rozšrotovaným autem, tak si říkám: Jaký to asi byl řidič? Dodržoval předpisy? Šlo o hroznou shodu náhod? Rozhodně mi neběží hlavou, jestli by to zvládl se 4WD nebo FWD či RWD.

4) Rychlost?
Nadupané automobily (ať už s jakýmkoli náhonem) sice vypadají přitažlivě, ovšem výhoda vyšší rychlosti v zatáčkách na zkrácení dopravního času je minimální. Na dálnicích je zase omezená rychlost a těch 130 se taky nedá jet pořád, ať už kvůli provozu nebo povětrnostním podmínkám. Vzdálenosti dojíždění jsou tak krátké, že absolutně nemá cenu počítat ani s nějakým vylepšením dojezdového času za prací.

5) Pohodlí?
To už opravdu z 90 % leží na schopnostech řidiče.

Proč je tedy tak důležité v dnešní době řešit náhon? Jaký automobilový problém se tu vlastně řeší? A jak je reálně velký?

Jediný relevantní důvod je pro 95 % populace cena. Co vy na to?
Re: Re: Hmm
| 22. 11. 2019
Já chápu že to má nějaký smysl, ale jezdit bych na tom nechtěl.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koncept prostorn
| 22. 11. 2019
Nevím co je přiznávka, ale jestli na tebou zmíněném videu jsou Audi a Mercedes elektromobily, rád se na to podívám. Pokud to jsou ovšem klasické spalováky s těžkým motorem vpředu, pak je takové porovnání v diskuzi o elektromobilu irelevantní.

Jinak jestli říkáš že "elektromotor by měl být vpředu", tak tedy souhlasím akorát bych to opravil na "elektromotor by měl být i vpředu".
Rozdíl je doufám jasný :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koncept prostorné ka
| 21. 11. 2019
S prominutím, nerozlišuješ, pleteš rozmazaně všechno dohromady.

A teď jsme na úplném začátku, co jsem psal:
ano, el-motor by měl být vepředu - nejen kvůli pohonu předku, ale vzadu zabírá na výšku místo mezi závěsy zadních kol, které může být využito v kufru.

A teď:
Např. zmírnění záklonu (a předklonu) mělo především účinek na téměř neměnnost postavení předních kol, a tím výrazného zlepšení konstantního styku pneu. s vozovkou. Samozřejmě na to mělo vliv i zlepšení zavěšení kol: McPherson a s ním spojený zmíněný záporný poloměr rejdu (nejprve nulový - to už měla naše T603).

4WD:
Zadokolky mají přeci přiznávky dopředu.
Předokolky zase dozadu. To se chová lepši.

Vývoj totiž postupně pro 2WD dospěl k přednímu náhonu.
Možná bys pro ilustraci někde našel video s Audi a Mercedesem jedoucími spolu na okruhu, kde Audi drží stopu a Mercedes vlaje zadkem a nestačí. A to má Audi zastarale motor podélně vystrčený před přední nápravu (je to páka jeho těžiště na plošky předních kol - Audi to zmírňuje posunem kol dopředu, ale to zase namáhá stejnoběžné klouby atd. - odstranit to dost nejde).

Udělej si aspoň rovnici síly lpění a síly odstředivé. Zjistíš, že vyjde poměr obou zrychlení zemského a odstředivého.a v něm koeficient tření (lpění). A ten se zmenšuje s trakcí.

A už toho nechám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku