Vyměň káru za elektromobil: Martin Vaculík vyzkoušel Citroën XM 2.0 Turbo CT
Akce Vyměň káru za elektromobil, kterou si vymyslel Martin Vaculík ze Světa motorů, nese svoje plody. V tuto chvíli je natočených šest reportáží, které budeme zveřejňovat v průběhu podzimu.
Už jste viděli, jak Martin vyzkoušel Alfu Romeo 164 nadšence Vojty Ondráčka, který za to projel elektrickou Škodu Enyaq 85x. Legendy z přelomu 80. a 90. let jsou nejoblíbenějšími vozy Martina Vaculíka, a tak i ke druhé reportáži si vybral nadšence s podobným korábem.
Lukáš Burian z Brna mu zapůjčil zachovalý exemplář Citroënu XM z roku 1996. Šlo sice o jeden z hůře vybavených vozů, zajímavý však přeplňovaným motorem 2.0 Turbo CT (108 kW), u nějž se nastavení přeplňování nezaměřovalo ani tak na zvýšení specifického výkonu, jako na co nejplošší křivku točivého momentu (Constat Torque).
Dále šlo o kus vybavený vyšší verzí hydropneumatického odpružení Hydraactive, kde řídicí jednotka připojováním a odpojováním přídavných tlakových zásobníků (koulí) na nápravách může měnit tuhost.
Nyní přinášíme první díl této výměny, v němž bude řeč o konstrukci, designu a jízdních vlastnostech vozu. Na zvedák a hlavně za samotným majitelem, který musel týden "trpět" v elektromobilu, vás Martin vezme za týden.