Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut v Česku za 11 měsíců klesla o 21,2 % na 1,054 milionu

Diskuze (3)

Výroba osobních aut v Česku do konce listopadu meziročně klesla o 21,2 procenta na 1,054 milionu vozů. V listopadu se produkce propadla o téměř 20 procent, zatímco v říjnu byla meziročně o tři procenta vyšší.

Z pohledu celkové produkce se tak tuzemští výrobci osobních vozidel vrátili na úroveň roku 2013. Vyplývá to z aktuálních údajů Sdružení automobilového průmyslu.

Škoda Auto vyrobila ve svých závodech 690.380 automobilů, což představuje pokles o 18,4 procenta, nošovický Hyundai snížil produkci o 25,8 procenta na 215.851 vozů a v TPCA výroba klesla o 26,4 procenta na 147.865 aut. V listopadu se loňskému objemu produkce přiblížil pouze Hyundai s poklesem o 5,5 procenta, Škoda snížila výrobu o 23 procent.

"Do výkonnosti českého autoprůmyslu bohužel opět zásadně promlouvá podzimní vlna pandemie koronaviru. Kvůli ní došlo v Česku i některých dalších zemích EU k opakovanému uzavření dealerství a poklesu poptávky po nových vozidlech. Podle našich odhadů bude nepříznivý vývoj na trzích pokračovat také v prosinci a prvním čtvrtletí příštího roku. Pozitivní zprávy tak může přinést až silnější rozběh vakcinace či možné jarní zlepšení epidemiologické situace," uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.

Výroba autobusů za 11 měsíců klesla o 4,3 procenta na 4568 vozidel. Iveco vyrobilo 4091 autobusů, což je pokles o 3,3 procenta, SOR Libchavy 453 vozidel (pokles o 11 procent) a KH Motor 24 vozů. Samotná listopadová produkce byla meziročně o 14 procent vyšší.

Jediný výrobce motocyklů, týnecká Jawa, vyrobil v tomto roce 450 strojů. Ve srovnání s předchozím rokem tak zaznamenal pokles produkce o 589 kusů, tedy o 56,7 procenta.

Diskuze (3)

Doporučujeme

18. 12. 2020 15:57
Re: Koncepce EU
Vyroba aut je u nas/u vas zatial v pohode, sice sa zmensil trh, ale ako lacnejsie tovarne sme menej zasiahnuti. Max. si to odskacu agenturni zamestnanci.
Subdodavatelia u nas uz teraz maju velky problem - tu 300 prepustenych ludi, tu 400, ono sa to nazbiera.
Problem zacne az v 2021, ked schvalia tie nove emisne limity = de facto zakaz predaja aut so spalovacim motorom v EU od 2025.
Kedze sa planuje dopredu, predpokladam, ze nie vsetky fabriky prerobia na vyrobu elektromobilov.
A kedze nie je kupyschopny trh na to elektro, nebude treba ani mnohe z tych prerobených fabrik... Taky postupny umieracik pre EU automobilovy priemysel.
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2020 10:47
Re: Koncepce EU
Lidi si myslí že za ně vyřeší problém někdo jiný a tak se chovají jako ovčané.
A u voleb se to změnit nedá protože nevidím stranu kterou by toto téma zajímalo.
Všichni mají hubu plnou evropských dotací - nalijeme do toho pořádný prachy a problém vysedíme. Viď Angelo !!!
Avatar - KANKUNEN
18. 12. 2020 09:21
Koncepce EU
Krize kdysi, šrotovné na auta, krize teď - zamoření aut elektronikou, baterkama a když ne tak pokuty a to vše je založeno na podvodu počítání papírových emisí. Někdo tady říkal, že se lidi pořád opakují, no ale přece není řešení odkývat každou kravinu a držet hubu a krok.