Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Bugatti 16C Galibier potvrzena, sedan přijde v roce 2013

David Bureš
Diskuze (34)
Veyron s pořadovým číslem 300 už prý byl vyroben a tak před Bugatti a jeho majitelem (VW) stojí další výzva - hyperluxusní sedan s šestnáctiválcem pod kapotou.

Vedení koncernu Volkswagen, pod něhož značka Bugatti spadá, schválilo sériovou výrobu čtyřdveřového modelu 16C Galibier. Tvrdí to agentura Bloomberg s odvoláním na dva zdroje z automobilky. Ti říkají, že o výrobě Galibieru usilovně jednal především Wolfgang Dürheimer, který Bugatti (a Bentley) šéfuje od letošního února.

Sériová výroba hyperluxusního vozu má začít v roce 2013, nebo o rok později. Do té doby má být přestavěna výrobní linka ve francouzské továrně Molsheim, kde doposud vznikal Veyron. Práce na přestavbě začne zřejmě v nejbližší době, protože podle zahraničních médií byl v minulém týdnu dokončen vůbec poslední, třístý exemplář Veyronu.

Již na začátku roku se v médiích objevily spekulace, že sériový Galibier nebude hatchback, ale sedan. Tuto informaci Bloomberg nepřímo potvrzuje, protože o sériovém automobilu hovoří jako o sedanu. Galibier také zřejmě použije platformu Audi A8.

V motorovém prostoru sériového Galibieru zřejmě zůstane osmilitrový W16 přeplňovaný dvojicí kompresorů, který používala studie tohoto automobilu. Maximální výkon konceptu se podle výrobce pohyboval v rozmezí 800-1000 koní. Mimo umístění pohonné jednotky bylo hnací ústrojí studie 16C Galibier stejné jako ve Veyronu – tvoří jej sedmistupňová převodovka DSG a pohon všech kol.

Cena automobilu se bude pohybovat ve stejných hodnotách jako cena Veyronu. Také 16C Galibier má stát zhruba 1.000.000 euro (cca 25 milionů Kč).

Označení Galibier použilo Bugatti již v minulosti, kdy toto označení nesla čtyřdveřová varianta Bugatti Type 57. Jméno odkazuje na jeden z alpských průsmyků, který bývá součástí slavné cyklistické Tour de France.

Bugatti spadá pod koncern Volkswagen od roku 1998. V témže roce Volkswagen koupil i Bentley a Lamborghini. Výroba Bugatti 16.4 Veyron a jeho odvozených verzí začala se zpožděním, v roce 2005. V roce 2008 byla představena otevřená verze – Veyron 16.4 Grand Sport

Automobilka zahájení výroby Veyronu několikrát odložila, během vývoje se nejdříve objevily potíže se stabilitou, poté se špatnou aerodynamikou, v závěrečné fázi se dokonce zjistilo, že nemá potřebnou výdrž. Po zahájení produkce se ročně vyrobilo asi 50 aut. Verze Veyron 16.4 Super Sport v současné době drží titul nejrychlejšího sériového auta planety.

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - delphino
6. 4. 2011 16:49
Re: jj
To je pravda, že je spousta takových aut, ale tohle patří mezi ně. Na tom autě je pár krásných detailů, tedy krom opravdu perfektního interiéru, ale exteriér je otřesný.
Nejbližším konkurentem by byl asi lamborghini estoque (britskou smetánku vynechávám, ta jde trošičku jinam), kdyby se vyráběl a ten má obrovské charizma, úžasný vzhled a to oboje tomuhle chybí.
6. 4. 2011 10:01
Re: das Bugatti
Ale prisli s tym skoro az po 20rokoch.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
6. 4. 2011 09:53
Re: no co to je za zebraka
Možná, to já nevím, každopádně já alespoň fyzicky, ale hlavně intelektuálně vyrostl, což se o tobě očividně říct nedá. A potvrzuješ to každým ze svých 1256 příspěvků, kterými jsi nebohé diskuze auto.cz "obdařil". Nicméně se na tvé příspěvky vždy těším. Je to taková má radost sledovat hloupé lidi, jako jsi ty, kteří si navíc myslí, že oni vůbec hloupí nejsou ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
6. 4. 2011 09:49
Re: no co to je za zebraka
Jasně, tady dost lidí těžké nese hodně věcí ;-)

Na fb samozřejmě jsem, co bych to byl za výrostka bez téhle vymoženosti, to by mě mojí soukmenovci ukamenovali ;-)
Máš SZ ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
6. 4. 2011 01:43
Re: Col du Galibier
Tak to si připlať i za paket proti mastnotě... To už seš na 800k. To máš na bavorskou jedničku, na Galibier to není.