Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba motorů a převodovek v Mladé Boleslavi roste

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes problémy s odbytem automobilů v Evropě tak motorárna zažívá růst produkce.

„V souvislosti se šrotovací prémií a zvýšeným zájmem o malé vozy vzrostla výroba nízkoobjemových motorů vyráběných ve Škoda Auto na 1600 kusů denně. To v kontextu současné hospodářské recese a dlouhodobého průměru produkce 1200 motorů denně. Zvýšená poptávka pozitivně ovlivnila také výrobu převodovek, denní plán nyní dosahuje 2000 kusů,“ uvedl Horst Mühl, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.

Škoda Auto mimo výrobu vozů produkuje důležité součásti automobilů, které dále dodává nejen do vozů vlastní značky, ale i v rámci koncernu Volkswagen. Do portfolia automobilky patří nízkoobjemové tříválcové motory 1.2 HTP (44 kW) a 1.2 HTP (51 kW) a pětistupňová převodovka MQ200.

Výroba agregátů ve Škoda Auto, a.s. [ks]
Rok200520062007
Motor 1,2 l301 796282 564306 783
Převodovka MQ 200407 093457 314519 135

V roce 2006 vytěžovala výroba tříválcových motorů kapacitu mladoboleslavské motorárny jen z 50 až 60 %. Výrobní počty za rok 2008 budou zveřejněny v nejbližších dnech.

Oba uvedené motory a převodovka MQ200 jsou montovány do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
19. 3. 2009 14:44
Re: Escort servis
Nedavno mě ten escort vlítnul do kufru bez pojištění, takže doba nedoba :no: >:D >:D
19. 3. 2009 10:52
Re: Escort servis
Ono nie je 1.2-ka ako 1.2-ka. Tazko mozes porovnavat napriklad 1.2TSI a 1.2HTP... :-)
Avatar - chlapecx
18. 3. 2009 21:58
Re: Otázka
sedí? dyk by to vytrhnul z podvozku:D a proč do ocravie 1.8 TSI, když už ta jedna-dvojka má větší výkon než 2/3 motorů který se do octavie dávaj????
Avatar - chlapecx
18. 3. 2009 21:57
Re: Otázka
jo jenže ten motor je novej a silnej a všuude ho píšou až za jedna-čtyřky, takže bude cenově tak o 50 litrů vejš, nakoenc v renaultu je taky tendle jednadva turbomotor o 60 litrů dražší....
Avatar - chlapecx
18. 3. 2009 21:56
Re: Otázka
jo? nemyslim si že todle je in příspěvek, toyoťácký tříválce sou skvělý, pružný dynamický a skoro narozdíl od škodováckých nežerou...
a Finat chce dělat tříválec aj dvojválec, takže to asik tak špatný nebude...ta technoligie