Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba nové Astry zahájena

Ondřej Láník
Diskuze (22)
V belgickém závodě automobilky Opel v Antverpách byla v tomto týdnu vyrobena první Astra nové generace. V sousedním Německu se od 13. ledna začíná Astra prodávat a tak již známe ceny všech motorových variant, rozsah standardní výbavy a ceny doplňků.

Jako úplně první vyjel z belgické továrny pětidveřový model Opel Astra v modrém laku „Ultra“ poháněný zážehovým motorem „Twinport“ o objemu 1,6 l.

V závodě Opel v Antverpách se ve druhé polovině roku 2004 rozběhne také výroba kombi verzí Astra Caravan a v roce 2005 bude spuštěna také výroba sportovně stylizovaných třídveřových modelů řady Astra. Právě třídveřové verze řady Astra se budou pro celou Evropu vyrábět výhradně jen v Antverpách. Ještě v tomto roce by mělo z bran závodu automobilky Opel Belgium vyjet asi 240 000 Aster.

Největší investice, mířící do závodu v Antverpách, byly určeny na modernizaci lisovny karosářských dílů. Podlahová plocha lisovny se téměř zdvojnásobila a do provozu byla instalována třetí průběžná lisovací linka. Díky tomu může nyní lisovna zpracovávat až 80 000 tun ocelových plechů ročně, zatímco dříve to bylo jen 50 000 tun. Značné investice byly určeny i na modernizaci karosářské linky, kde byly instalovány nové svařovací automaty, vylepšení se dotkla i lakovny a linky závěrečné montáže.

Německý zákazník si bude moci od příštího týdne Astru již koupit. Nejlevnějším modelem je Astra 1.4 Twinport Ecotec (66 kW), prodávaná na německém trhu za 15.200 Euro, s motorem 1.6 Twinport Ecotec (77 kW) příjde Astra na 16.460 Euro a motor 1.8 (92 kW) stojí v Astře 17.010 Euro. Vrcholná motorizace 2.0 T (125 kW) bude od dubna k dispozici ve výbavě Enjoy (nebo vyšší) za ceny od 20.900 Euro.

Diesely 1.7 CDTI jsou na trhu ve dvou výkonových variantách 59 kW (za 16.935 Euro) a 74 kW (za 17.460 Euro).

Do sériové výbavy všech Aster patří mj. podvozek IDS-zahrnuje ESP, CBC (Cornering Brake Control) a TC, ABS s brzdovým asistentem, přední airbagy, boční airbagy a hlavové airbagy (vpředu a vzadu). Pokud se spokojíte s Astrou bez ESP, CBC a TC, ušetříte 300 Euro. Bi-xenonové světlomety stojí 760 Euro, mlhovky 170 Euro, adaptivní světlomety AFL (zahrnuje Bi-xenonová světla, mlhovky) pak příjdou na 1150 Euro.

Klimatizace stojí 1100 Euro, automatická klimatizace je o 400 Euro dražší.

Zajímavostí je, že základní verze má dělená zadní sedadla v poměru 60:40, ale ostatní verze mohou mít lavici také třídílnou 40:20:40.

Ondřej Láník
Diskuze (22)