Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Škody Auto v Číně: Letos 35.000 vozů, v roce 2010 pak 100.000 vozů

Tomáš Zajíček
Diskuze (6)
Loni na podzim se na autosalonu v Pekingu představila Škoda Octavia s čínskou specifikací. Týdeník Czech Business Weekly v aktuálním vydání uvedl, že automobilka má v plánu letos v Číně vyrobit 35.000 automobilů.

Již loni přitom Fred Kappler, člen představenstva Škody Auto, slíbil, že do tří let se čínská výroba rozšíří až na 100 tisíc vozů ročně. Plánovaný objem produkce bude spočívat nejen ve výrobě čínské Octavie, ale také na modelových řadách Fabia a Superb. Zda se bude jednat o nová provedení, shodná s aktuální nebo připravovanou modelovou paletou Škody v Evropě v tuto chvíli není jasné.

Škoda v Číně spolupracuje s Shanghai Volkswagen Automotive Company, což je společný podnik Škody, Volkswagenu a čínské Shanghai Automotive Industry Corporation. Shanghai Volkswagen Automotive Company se v Číně stará také o prodej a marketing značky Škoda.

Čínská Octavia s motorem 1.8 TFSI (118 kW)

Oficiální tisková zpráva čínské pobočky, zastupující automobilku Škoda Auto, prezentovala novou Octavii pro čínský trh s řadou známých prvků výbavy, ale také s jednou v rámci VW Group dosud málo rozšířenou motorizací. Agregát 1.8 TFSI (118 kW), který poprvé představilo Audi na pařížském autosalonu na konci září 2006 se dostane pod kapotu čínské Octavie velmi pravděpodobně proto, že výroba tohoto motoru odstartovala podle tiskové zprávy Audi prakticky současně v evropské motorárně v maďarském Gyoru i v čínském Dalianu. Podle zprávy čínské Škody se jedná o první v Číně vyráběny motor s přímým vstřikováním benzinu do válců.

Podobnosti o motorizaci ve voze SVW (Shanghai Volkswagen) Škoda Octavia bohužel nejsou k dispozici, ale je pravděpodobné, že konstrukce se nebude významně lišit od toho, co nabízí Audi. Z původního pětiventilového motoru příliš mnoho převzato nebylo. Společný je oběma motorům je základ v litinovém bloku s roztečí válců 88 mm. Nová je pochopitelně (vzhledem k přímému vstřikování paliva) hlava válců, ve které našlo své místo jen šestnáct místo původních dvaceti ventilů. V každém válci je navíc centrálně umístěna šestiotvorová vstřikovací tryska, kterou proudí palivo zvýšeným maximálním tlakem až 15 MPa. Komfortní orientaci tohoto agregátu naznačují vyvažovací hřídele integrované do konstrukce motoru.

Podle údajů Audi je motor 1.8 TFSI připraven odevzdávat točivý moment 165 Nm již od 1000 ot./min, maximum 250 Nm je k dispozici mezi 1500 a 4200 ot./min. Další extrém čeká znalce tabulkových hodnot při pohledu na otáčkový rozsah, v němž je k dispozici maximum výkonu. Tato hodnota činí 118 kW mezi 5000 a 6200 ot./min. Za to vděčí kompaktní pohonná jednotka především vodou chlazenému turbodmychadlu Borg Warner K03 a vyspělému elektronickému řízení motoru.

Octavia určená pro čínský trh bude dodávána v kombinaci se známou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

Tomáš Zajíček
Diskuze (6)