Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba TVR Griffith stále vázne kvůli financím, V8 ale může vyměnit za elektřinu

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 7. 2021 • 04:43
61
1
Zobrazit náhledy (61)
TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith TVR Griffith

Stylový sporťák s 5,0litrovým motorem V8 byl představen sice již v roce 2017, automobilka však stále nezahájila výrobu.

Od představení modelu TVR Griffith už uplynuly téměř čtyři roky, automobilka však stále nemá dostatek peněz, aby konečně zahájila jeho výrobu. Získání dvou milionů liber od britské vlády, poskytnutých jako půjčka kompenzující zastavení výroby, a příslib dalších financí sice dávají naději, jenže situace stále není moc veselá.

Automobilce se totiž podle informací Auto Express nepodařilo získat původně očekávaných 25 milionů liber, což poněkud zkomplikovalo situaci. Ještě před zahájením výroby produkčního vozu totiž automobilka bude muset dokončit náročný vývoj a testování.

Výrazné zdržení celého projektu má přitom hned několik příčin.  Jednou z nich je pandemie koronaviru, další však byla nutnost kompletní modernizace výrobního závodu. Po odkoupení 3% podílu vládou Walesu se navíc TVR stalo částečně státem dotovanou automobilkou, což prý situaci také neurychlilo.

Podle TVR by však zpoždění začátku výroby nemělo nový vůz ohrozit. A to ani po stránce stále přísnějších emisních limitů. V době představení sice automobilka mluvila pouze o atmosféricky plněném 5,0litrovm motoru V8 o výkonu cca 500 koní, se kterým měl vůz akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny, v rozhovoru pro Auto Express ovšem zástupci TVR zmínili, že vůz byl navržen pro možné použití hybridního i čistě elektrického pohonu.

video

Základem vozu je přitom platforma iStream, za kterou stojí slavný Gordon Murray. Masivní využívání karbonu pak mělo stlačit hmotnost na pouhých cca 1300 kilogramů. S motorem V8 tak mohl Griffith uhánět údajně až 320 km/h.

Nyní bude zajímavé sledovat, jaká budoucnost vlastně model čeká. Rekonstrukce továrny už by ale údajně měla být hotová a na samotný vůz už prý složilo zálohu poměrně dost zájemců. Někteří optimisté proto doufají, že by se první vozy mohly objevit na silnicích možná již příštím rokem.

Související články

Témata
Avatar - kari.laz
16. 7. 2021 14:31
V8 za
Vyměnit V8 za elektřinu :D :D :D
Udělat z toho dvoutunový bzučící šrot :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud