Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vyšňořená edice Suzuki Jimny Horizon vypadá skvěle. Češi ovšem mají smůlu

Ondřej Šámal
Diskuze (4)

Limitovaná série přidává především estetické prvky. Na terénních schopnostech legendárního suzuki naštěstí nic nemění.

Malý offroad od Suzuki byl ještě nedávno horkým zbožím. Jeho konec v Evropě se ovšem podařilo odvrátit přesunutím do kategorie nákladních aut. Podobný kousek použili například také u Citroënu a Peugeotu, aby nám vrátili vynikající osobní dodávky berlingo a rifter se spalovacími motory.  V jejich případě se situace změnila a oba modely můžete mít s konvenčním pohonem i bez homologace na kategorii N1, u Suzuki Jimny se ale nadále musíte smířit s tím, že spadá pod nákladní vozy, což vás ale v praxi reálně nijak nelimituje.

V Česku i v sousedním Německu tenhle model obvykle dostanete pouze v jedné specifikaci. Naši západní sousedé ovšem teď dostali na výběr limitovanou edici Horizon, která bude k dispozici pouze v 900 exemplářích.

Ve srovnání s běžným modelem Comfort za 29.490 eur neboli 742 tisíc (u nás Suzuki Jimny začíná na 575.900 Kč) za Jimny Horizon zájemci zaplatí 32.340 eur (asi 814 tisíc korun), přičemž za příplatek 72 tisíc dostanete například přední difuzor, stříbrné boční kryty prahů Adventure, gumové zástěrky a masku chladiče a kryt rezervního kola s nápisem Suzuki. Rozsáhlý balíček příslušenství doplňuje odnímatelné tažné zařízení.

Video se připravuje ...

Suzuki Jimny Horizon je dostupné pouze v šedém laku Medium Grey, který je u malého offroadu jinak ve standardu. Na našem trhu si však na limitovanou sérii musíme nechat zajít chuť. Je výhradně určena pro Německo, byť vám samozřejmě nikdo nebrání si fešné jimny koupit tam a zaregistrovat u nás.

V Česku máte v rámci zmíněné základní ceny prakticky vše v ceně. Jedinou výjimkou je devítitisícový příplatek za jeden z trojice dvoubarevných laků s černou střechou.

Ondřej Šámal
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - kruskar
10. 7. 2024 13:44
Když se Jimny začal u nás prodávat,
byl jsem si ho objednat, vypadalo to na čekačku okolo jednoho roku. Mezi tím ho dokázali eurozm,di zaříznout. Původní stál 420 tis., když se vrátil jako N1, tak okolo 600 tis.
Věčná škoda skromného a schopného auta, o které byl zájem. Měl jsem od Suzuki tři auta, všechna skvěle posloužila, to poslední ještě slouží, je mu 14 let. Kdybychom žili v normálním světě, už bych si dávno koupil nové, nebo novější, jenže na trhu nic, co by odpovídalo užitným vlastnostem toho posledního není, nebo je to za tak nehoráznou cenu, kterou odmítám zaplatit.
Takže se stane asi přesně to, co EU nechtěla. To staré si nechám do té doby, dokud bude opravitelné a bude jezdit.
Avatar - Zetti
9. 7. 2024 13:06
Re: Jimny to he srdcovka
Snimace, spinace relatka na pohonu tohohle drsnaka nemaji co delat. Tomu nerikam pokrok. Tyhle mechanicky převodovky makaj na mým aute 25 let a hadam na rozdil od tehle jebek jeste 25 let budou.

Tomu nerozumis to neres
Avatar - LEGOPARK
9. 7. 2024 12:36
Re: Jimny to he srdcovka
A elektricky okna taky ne, klimu taky ne, blinkry taky ne... proc kracet s dobou, vid?
Avatar - Zetti
9. 7. 2024 10:54
Jimny to he srdcovka
Mam jeden tachovaly kousek se dvouma saltpakama, tenhle elektronik bych uz ani nechtěl