Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácné Zagato AGTZ Twin Tail v pohybu. S technikou A110 stojí přes 16 milionů

Daniel Fuglevič
Diskuze (5)

Italské studio naznačuje, že prodlouženou Alpine uvidíme již zanedlouho v akci také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Po premiéře letos v únoru již přichází karosárna Zagato s další etapou vývoje unikátního modelu AGTZ Twin Tail na základě sporťáku Alpine A110. Vývojový prototyp s šasi #00 ukazuje studio na nových fotkách a poskytuje k němu další informace o jeho schopnostech a vlastnostech. Zároveň přichází s potvrzením, že produkce limitované série 19 kusů započala a rezervační listina se rychle plní.

Aerodynamická varianta A110 s prodlouženou odnímatelnou zádí, inspirovaná historickým závoďákem Alpine A220 z Le Mans, se proměnila z původních nákresů do funkčního prototypu za pouhých 12 měsíců. Kompletně přepracovaná karoserie využívající karbonové díly zajistila, že rovněž s odejmutou zádí je vůz delší o 124 mm (4305 mm) než standardní A110. V „long tail“ specifikaci se přitom délka vozu prodlouží až na 4799 mm.

Video se připravuje ...

Použitím uhlíkových vláken má AGTZ Twin Tail podle studia setrvat na nízké hmotnosti okolo původních hodnot francouzského sporťáku (cca 1100 kg). S aerodynamickým vylepšením pak posune Zagato maximální rychlost standardní A110 za hranici původních 250 km/h. Konkrétnější nicméně o dynamice studio není, obdobně zmiňuje zrychlení z nuly na 100 km/h „pod 5 sekund“ – tuto disciplínu zvládá A110 v nejslabší verzi za 4,5 sekundy.

Možná ale nepřekvapí, že karosárna Zagato se soustředí především na aerodynamiku a design vozu. Uprostřed tak nechává techniku standardní varianty A110, tedy přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec od Renaultu o výkonu 252 koní (185 kW). Zájemcům ovšem nabízí možné zvýšení výkonu motoru stejně jako dodatečné vyladění podvozku a brzdového systému, nejspíš v podobě ostřejších specifikací A110 S nebo A110 R.

Výroba každého z 19 exemplářů AGTZ Twin Tail zabere 1000 hodin práce a dohromady trvá 15 týdnů. Cenovky začínají na částce 650.000 eur bez daně (asi 16 milionů korun), přičemž Zagato nabídne rozsáhlé možnosti personalizace vozů včetně výběru z 19 tradičních barev a devíti závodních livrejí.

Dodávky prvních vozů zákazníkům odstartují letos v říjnu. Ještě předtím ale čeká prodlouženou Alpine dynamický debut v červenci na jisté renomované motoristické události, čímž Zagato zřejmě naznačuje účast na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (11.–14. 7.).

Daniel Fuglevič
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
24. 5. 2024 16:46
Re: Zase "Vzácné".
Já bych to úplně nezatracoval, bizarní to sice je, ale má to imho i jisté bizarní kouzlo :D :yes: . Cena je dobrý úlet (ale asi jsou lidi, co to "bizarní kouzlo" ocení a jestli za to zaplatí 3 mega a nebo 16 mega neřeší :D )
24. 5. 2024 12:42
Re: Zase "Vzácné".
... a k tomu ještě ta "divočina" pod kapotou. :-) Zagato generálně nezatracuji, ale tato "vzácnost"... :-( ...jak říkáš...

(A pro pana redaktora - vzácný je diamant Koh-i-Noor, Mona Lisa, Mercedes W154 nebo každé Bugatti Royale, z nových věcí třeba hodinky Richard Mille, možná. Ale tahle věc, podle mě, moc ne.)
Avatar - Dinar
24. 5. 2024 12:24
Re: Zase "Vzácné".
Zagato umí udělat designové parády, ale zrovna tahle "vzácnost" mi přijde designově docela "bizarní", abych se držel terminologie ACZ. :-) Nemluvě o té ceně. ;-)
Avatar - KANKUNEN
24. 5. 2024 11:33
Re: Zase "Vzácné".
Přesně
24. 5. 2024 11:28
Zase "Vzácné".
Zde, zejména v titulcích, oblíbený termín, který já ovšem chápu poněkud jinak.

Ne všechno, co je neúměrně drahé a - dejme tomu - ohlášeno jako omezená výrobní série, musí být automaticky vzácné.

Můj pocit je, že 16 mega za "závoďáka"? s 1.8 co má 185 kW je poněkud hodně. I když má celou kastli pofackovanou od Zagata.