Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzpomínáte na Nissan 300 ZX? Byl přehlíženou revolucí technologií a komfortu

Auto Tip Klassik
Diskuze (1)

Modelová řada Z představuje významné posílení pozice Nissanu na americkém trhu. Prvnímu 240 Z předcházel detailní průzkum preferencí amerických klientů. Nová 300 ZX sledovala jiné trendy zaměřené na moderní technologie a komfort.

Autor: Mario Rychtera

Ať už jde o současnost, nebo desítky let vzdálenou minulost, modelová řada Z je slabostí automobilových nadšenců. Všichni se obracejí k zakladateli rodu 240 Z, který se už ale pohybuje u milionové hranice. Tedy pokud si chcete koupit radost, a ne 1070 kg trápení. A potom, jako by nic jiného neexistovalo. Částečný podíl na tom má přechod od sportovního charakteru k cestovnímu kupé, což potvrdilo přidání luxusnější verze ZX. Kupé se stalo větším, těžším, a dokonce nabídlo uspořádání 2 + 2. Není divu, že původní design na méně kompaktním voze už nefungoval.

Tím spíš mi přijde zvláštní, že se více lidí s menším rozpočtem neobrátí na první generaci 300 ZX, která si už na nic nehraje a byla navržena dle zcela nových požadavků. Po úspěchu předešlých dvou generací chtěli Japonci ještě posílit svou pozici na americkém trhu. K tomu měli dobře nakročeno. Začátkem desetiletí nebyly americké sporťáky zrovna řidičsky zajímavé a německou konkurenci si ne každý mohl dovolit.

Třetí generace 300 ZX přinesla revoluci v podobě atraktivních jízdních vlastností a moderních technologií za rozumné peníze. Navíc Nissan se odhodlal ke strategickému kroku upustit od značky Datsun. O Datsunu 300 ZX se tak dá hovořit pouze ve spojení s modelovým rokem 1984. A je také jediným, kde najdete loga obou značek. Nelze opomenout ani první použití vidlicového šestiválce namísto řadového. Ten byl navíc atmosférický i přeplňovaný.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Auto Tip Klassik
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
21. 6. 2024 13:03
AAA
V roce 1998 jsem krátce pracoval v áčkách a tenhle nissan tam stál, stříbrná metla. Mohl jsem na něm oči nechat, úžasná kára. 299.000 Kč tenkrát. BTW to osmdesátkové rádio je pecka.