Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzpomínáte na Škodu Brko? Slavné upravené erko pořád žije

Jan Zajíc Jan Zajíc 20. 6. 2021 • 07:38
30
1
Zobrazit náhledy (30)
Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko Škoda 110 R Brko

V našem nepravidelném seriálu o legendách české tuningové scény nesmí chybět upravená Škoda 110 R, která se proslavila jako Škoda Brko.

Jde o auto, které se na různých srazech objevovalo v letech 2000 až 2012. A za tu dobu několikrát změnilo vzhled i techniku. Jeho nejslavnější podobu můžeme datovat do období po roce 2006.

Ale postupně: na začátku celého příběhu bylo erko, které v roce 1999 koupil za 3800 korun Jaromír Kopecký. A protože kupé bylo v mizerném stavu, pustil se společně se svým bratrem do oprav, které postupně přerostly v sérii úprav. 

Škodovka si tak v dalších letech prošla řadou změn vzhledu, nejprve dostala modrý lak, nějaké ty sportovní doplňky a "ozdoby" nebo přední světelnou rampu. Později se Jaromír pustil do větších modifikací, které zahrnovaly i snížení střechy a rozšíření karoserie.

Na jaře 2006 přišla další výrazná změna. Nejen, že majitel opět podstatně upravil tvary karoserie, kterou navíc vybavil obrovským křídlem, ale především tmavě modrou barvu vystřídal tehdy vysoce módní měňavkový lak, který "házel" odstíny od hnědé po zelenou. To už na autě byly nové nárazníky a zadní světla z Hondy CRX. Upraven byl také interiér s palubní deskou původem z Audi TT.

Jaromír se ovšem kromě vzhledu věnoval i technice, místo původního motoru nejprve dozadu instaloval jednotku ze Škody Favorit a později také šestnáctistovku z Volkswagenu Golf. Ta dávala výkon 98 kW a točivý moment 166 N.m. Motor byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Díky nové jednotce se Brko dokázalo (v závislosti na stálém převodu) rozjet až na 240 km/h a sprint z klidu na stovku zvládlo za zhruba 6,2 sekundy.

Pozornosti majitele neušel ani podvozek, také ten by v průběhu let výrazně upravován, stejně jako brzdová soustava. V dobách největší slávy, tedy po roce 2006, bychom v interiéru kromě ochranného rámu našli skořepinová sedadla Sparvo, sportovní volant od stejného výrobce a čtyřbodové bezpečnostní pásy.

Brko v dalších letech objíždělo různé tuningové akce a srazy, po roce 2012 jako by se po něm ale slehla zem. Auto však stále žije.

"Vypadá pořád stejně jako tehdy, je pojízdné a funkční," prozrazuje jeho tvůrce a majitel Jaromír Kopecký. "Jen motor je jiný. Poté, co jedna-šestka z Golfu zaklepala, dal jsem dovnitř motor z Felicie," dodává.

Brko podle něj dlouho nebylo vidět z jednoduchého důvodu: "Není čas. Ale třeba se ještě na nějaké akci ukážeme," věří chlapík, který se dnes místo tuningu věnuje především opravám veteránů.

Související články

Témata
20. 6. 2021 16:37
Zavěšení?
Zkrácené pružiny na všech kolech jsou vidět, ale jestli se podařilo "amatérsky vyměnit" zadní výkyvné poloosy za šikmé osy kývání, to nepoznáme; a v článku o tom nic není.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud