Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wanxiang: Druhý model Fiskeru přijde na řadu v roce 2017

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Čínský majitel Fiskeru Wanxiang má smělé plány. Za tři roky by k sedanu Karma měla přibýt druhá modelová řada.

Obří dodavatel automobilových dílů z Říše středu ústy svého nejvyššího amerického muže tvrdí, že nejdříve musí odstranit zhruba 250 chyb, aby mohl rozjet znovu produkci Karmy. Není však zřejmé, čeho se týkají.

Firmu kromě nedostatku peněz sužovaly i další trable, například v listopadu 2012 shořelo v přístavu v New Jersey při hurikánu Sandy 16 zbrusu nových aut, na vině bylo nízké napětí v řídicí jednotce. Evropská výroba v továrně finského Valmetu v Uusikaupunki byla zastavena zrovna v téže době. Vzniklo zhruba 2.400 kusů modelu Karma, hybridního sedanu s dvoulitrovým čtyřválcem Ecotec, dvěma elektromotory a plug-in dobíjením. 1.800 jich bylo prodáno v Severní Americe a na evropském kontinentu. Wanxiang Group Co., která koupila Fisker v konkurzní aukci letos v únoru, má v úmyslu produkci ve Finsku nejprve během jednoho roku oživit, později ji dokonce přesunout do USA, pochopitelně bez dalšího časového určení. Nejdříve však musí zajistit potřebnou kvalitu.

Prezident a a zakladatel společnosti Lu Guanqiu oznámil v pátek 25. července novinářům ve Washingtonu že ke Karmě chtějí přidat druhý model. Informaci přinesl server Automotive News Europe. V úvodu zmíněný šéf americké pobočky Pin Ni pak řekl: „Je třeba pečlivě vyhodnotit nejen okolnosti výroby, ale i kdo bude našimi budoucími partnery v oblasti dodavatelského řetězce. Nemyslím si, že v tuto chvíli máme pevní plán. Ve skutečnosti jsme ale flexibilní. Wanxiang si může dovolit vyrábět auta, ale nikoli špatná auta!“

Který to model to nakonec bude? Ze sportovně tvarovaného sedanu Karma byl odvozen kabriolet s pevnou skládací střechou Sunset a hatchback (či kombi?) Surf, nezapomínejme ani na projekt levnějšího čtyřdveřového Atlanticu. „Naším cílem je vyřešit všechny problémy a dostat auto zpět na silnice, ale musí být dobré, nemůže mít problémy. Chceme jej vyrábět ve Spojených státech. Ale pokud jde o podrobný plán, stále jej vyhodnocujeme,“ řekl Pin Ni.

Absence přesného plánu jak se dostat ze současných nesnází je v tuto chvíli logická, jen aby Fiskeru nakonec opět nepodrazila nohy. Oba pánové informovali reportéry v závěru týdenního turné po USA. Během něj se setkali se úředníky a politiky v několika státech. V Delaware stále Fisker vlastní uzavřenou bývalou továrnu GM, v Michiganu operuje dodavatel lithium-iontových baterií A123 Systems (také zbankrotoval, ale byl zachráněn). A zmínění muži se sešli i s viceprezidentem Joe Bidenem, vládními úředníky a zákonodárci.

Zatím se nemluví ani o změně značky. Připomeňme, že minulosti podalo bývalé vedení Fiskeru také několik žalob v souvislosti s firmou VL Automotive Boba Lutze, naposledy ohledně kabrioletu Destino Red. Mužem v pozadí převzetí kalifornské automobilky čínskou společností miliardáře Lu je však právě Lutz.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
7. 10. 2014 23:59
Žádný nový model Fisker nebude
A bankrot taky ne, protože Wanxiang má tolik peněz, že je něco takového ani nenapadne. Tu blbou hlášku o chybách mají ze seznamu, co by se mohlo v další generaci vylepšit, jenže to ten pán nepochopil. Fisker už má dávno nové jméno, jen to zatím nikdo neřekl veřejně. Bude se jmenovat jako vysavač a to jen proto, aby v tom bylo jméno nového majitele. Schválně, jestli někoho tady napadne, jaké to jméno bude.
7. 10. 2014 23:58
Žádný nový model Fisker nebude
a to vám opravdu můžu slíbit. A bankrot taky ne, protože Wanxiang má tolik peněz, že je něco takového ani nenapadne. Tu blbou hlášku o chybách mají ze seznamu, co by se mohlo v další generaci vylepšit, jenže to ten pán nepochopil. Fisker už má dávno nové jméno, jen to zatím nikdo neřekl veřejně. Bude se jmenovat jako vysavač a to jen proto, aby v tom bylo jméno nového majitele. Schválně, jestli někoho tady napadne, jaké to jméno bude.
29. 7. 2014 12:53
Re: 250 chyb?
A víš proč to má takový zvuk? To je k vůli bezpečnosti chodců.
Kdysi totiž v USA Prius přejel slepce.
29. 7. 2014 00:14
250 chyb?
Stačí přidat samohasící systém jako mají soutěžáky nebo tanky a je hotovo, výroba se zase může rozjet :-) I když je pravda, že hořící Li-ion baterky se hasí docela špatně.
No ale dost rýpání, Fisker Karma je dnes rozhodně ten nejfuturističtější elektromobil. Nejen že má dokonalý design a velmi nízký ponton karoserie, ale dokonce vydává i zvláštní sci-fi zvuk :-)
https://www.youtube.com/watch?v=-1o7th…
Avatar - flyboyeda
28. 7. 2014 16:17
A bankrot příjde na řadu kdy?
:-)