Ward's Auto 10 Best Engines 2015 ovládly turbomotory
Americký žebříček Ward´s Auto 10 Best Engines byl vždy zajímavou protiváhou evropsky zaměřeného Mezinárodního motoru roku - když tady bodovaly čtyřválce, v USA to byly V6 a V8, když se Evropě zalíbila turba, Ward´s i nadále preferoval atmosférické plnění. Jenže už vloni nastal překvapivý zvrat, když Ward´s ovládly downsizované benzinové turbomotory a dokonce i turbodiesely. A jak se zdá, nejednalo se o výjimku, potvrzující pravidlo, ale o jasnou změnu trendu, jenž se potvrzuje i letos.
Zatímco vloni skórovaly tři turbodiesely, tři benzinové turbomotory, jeden elektromotor a tři atmosféry, letos se v desítce sice umístil pouze jeden nafťák a to třílitrový šestiválec pro Ram, ale zato šest turbodmychadlem nebo kompresorem přeplňovaných zážehových jednotek, od litrového tříválce Fordu po kompresorový V6 6,2 l od GM.
A protože patrně i Ward´s se chce profilovat jako "trendy" anketa, pamatovala jury opět na elektroauta, tentokráte v podobě 127kW motoru pro BMW i3 a na scéně se objevuje vůbec poprvé i 100kW vodíkový agregát od Hyundaie. Výsledkem toho je, že v ještě donedávna přísně "atmosférickým" Ward's Auto 10 Best Engines pro rok 2015 zbyl jeden jediný nepřeplňovaný motor a to V8 OHV 6,2 l z Corvette Stingray.
Ward's 10 best engines 2015:
- 127kW elektromotor (BMW i3)
- 6,2 l OHV V8 (Chevrolet Corvette Stingray)
- 6,2 l Supercharged OHV V8 (Dodge Challenger SRT Hellcat)
- 1,0 l Turbo DOHC I3 (Ford Fiesta)
- 100kW Fuel Cell (Hyundai Tucson Fuel Cell Vehicle)
- 1,5 l Turbo DOHC I3 (MINI Cooper)
- 3,0 l Turbodiesel V6 DOHC (Ram 1500 EcoDiesel)
- 2,0 l Turbo boxer H4 (Subaru WRX)
- 1,8-l Turbo DOHC I4 (Volkswagen Golf)
- 2,0 l Turbo DOHC I4 (Volvo S60)
Přitom se určitě nedá říci, že by nebylo z čeho vybírat, porotci volili z 37 nových nebo vylepšených motorů a přeplňovaných čtyřválců bylo "jen" patnáct. Nominovalo se také kvarteto elektromobilů a již zmíněný palivový článek. Vstupujeme tedy očividně do globální turbo-éry.