Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ward's Auto 10 Best Engines 2015 ovládly turbomotory

Michal Fokt Michal Fokt 17. 12. 2014 • 19:02
11
23
Zobrazit náhledy (11)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Amerika už definitivně podlehla kouzlu přeplňování. V letošním žebříčku deseti nejlepších motorů Ward´s Auto zbyl pouze jediný atmosférický motor.

Americký žebříček Ward´s Auto 10 Best Engines byl vždy zajímavou protiváhou evropsky zaměřeného Mezinárodního motoru roku - když tady bodovaly čtyřválce, v USA to byly V6 a V8, když se Evropě zalíbila turba, Ward´s i nadále preferoval atmosférické plnění. Jenže už vloni nastal překvapivý zvrat, když Ward´s ovládly downsizované benzinové turbomotory a dokonce i turbodiesely. A jak se zdá, nejednalo se o výjimku, potvrzující pravidlo, ale o jasnou změnu trendu, jenž se potvrzuje i letos.

Zatímco vloni skórovaly tři turbodiesely, tři benzinové turbomotory, jeden elektromotor a tři atmosféry, letos se v desítce sice umístil pouze jeden nafťák a to třílitrový šestiválec pro Ram, ale zato šest turbodmychadlem nebo kompresorem přeplňovaných zážehových jednotek, od litrového tříválce Fordu po kompresorový V6 6,2 l od GM.

A protože patrně i Ward´s se chce profilovat jako "trendy" anketa, pamatovala jury opět na elektroauta, tentokráte v podobě 127kW motoru pro BMW i3 a na scéně se objevuje vůbec poprvé i 100kW vodíkový agregát od Hyundaie. Výsledkem toho je, že v ještě donedávna přísně "atmosférickým" Ward's Auto 10 Best Engines pro rok 2015 zbyl jeden jediný nepřeplňovaný motor a to V8 OHV 6,2 l z Corvette Stingray.

Ward's 10 best engines 2015:

  • 127kW elektromotor (BMW i3)
  • 6,2 l OHV V8 (Chevrolet Corvette Stingray)
  • 6,2 l Supercharged OHV V8 (Dodge Challenger SRT Hellcat)
  • 1,0 l Turbo DOHC I3 (Ford Fiesta)
  • 100kW Fuel Cell (Hyundai Tucson Fuel Cell Vehicle)
  • 1,5 l Turbo DOHC I3 (MINI Cooper)
  • 3,0 l Turbodiesel V6 DOHC (Ram 1500 EcoDiesel)
  • 2,0 l Turbo boxer H4 (Subaru WRX)
  • 1,8-l Turbo DOHC I4 (Volkswagen Golf)
  • 2,0 l Turbo DOHC I4 (Volvo S60)

Přitom se určitě nedá říci, že by nebylo z čeho vybírat, porotci volili z 37 nových nebo vylepšených motorů a přeplňovaných čtyřválců bylo "jen" patnáct. Nominovalo se také kvarteto elektromobilů a již zmíněný palivový článek. Vstupujeme tedy očividně do globální turbo-éry.

Související články

Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2014 15:03
Re: Motor z Corvetty je Excelentní
Kdyby udělali něco jak o Corvette ale s motorem uprostřed tak to fakt nebude Corvetta a hlavně to bude vo dost dražší a vo dost míň praktický auto. Takhle je to fantastickej sporťák v zásadě za pár peněz :yes:
Avatar - simply never
18. 12. 2014 11:13
Re: Příští rok
Tdi je ok, dokonca to naozaj moze vyhrat, ak sa zainvestuje do nezávislej poroty. Borci to platí pre vsetky nezávisle ankety. Ako oblbovak stačí stadu povedat, že porota bola odborná. Cakam od vás argumenty kto je v porote, kto vybera členov poroty, kto financuje porotu, koho zaujmy porota chrani a ake objektivne kritéria porota pouziva.
18. 12. 2014 08:20
Re: Motor z Corvetty je Excelentní
Kdyby udělali Corvettu s motorem uprostřed, tak by to nebyla Corvetta. >:D
Avatar - Ada je zase tady
17. 12. 2014 22:59
Příští rok
vyhraje nový TDI :-!
Avatar - JDM
17. 12. 2014 20:12
Re: Motor z Corvetty je Excelentní
každý si pod označením supersport představí něco jiného , pro mě je to hodně rychlé nekompromisní auto postavené vyloženě na rychlou jízdu , auto které se nejvíce blíží těm závodním , to které nekouká na interier víc než na jízdní výkon.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku