Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Xiaomi chce porazit Porsche. Ambiciózní sedan SU7 Ultra má 1548 koní

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
40 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (3)

Mezi čtyřdveřovými speciály nebude mít Xiaomi vlastně konkurenci, později se však chystá s méně agresivní verzí svého sedanu zaútočit i na produkční rekord Porsche.

Technologický gigant Xiaomi představil svůj první elektromobil SU7 teprve loni na podzim. S dalšími odvážnými kroky v automobilovém průmyslu však jakožto nováček zdaleka nekončí. Teď tato čínská společnost, u nás známá především jako výrobce smartphonů, představuje nekompromisní okruhovou variantu svého čtyřdveřového sedanu, který má v hledáčku pokoření rekordů na Severní smyčce Nürburgringu.

Video placeholder
Xiaomi SU7 • Zdroj: Xiaomi

K zajetí co nejrychlejšího času mezi elektromobily na známém okruhu bylo ostatně chystané Xiaomi SU7 Ultra přímo navrženo. První snímky nám ukazují prototyp s rozsáhle upravenou karbonovou karoserií, které nechybí výrazný splitter, průduchy v kapotě, masivní spoiler či difuzor na zádi. Tyto úpravy mají dle společnosti zajistit aerodynamický přítlak až 2145 kg.  

Výkon nejsilnější standardní varianty SU7 (495 kW/673 k) novinka s dodatkem Ultra daleko překračuje. Díky trojici elektromotorů dosahuje prototyp systémového výkonu 1139 kW (1548 koní). S hmotností 1900 kg má sedan údajně zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 1,97 sekundy, maximálně poté vyvinout rychlost přes 350 km/h. Součástí rozsáhlé úpravy modelu jsou také lepivé pneumatiky Pirelli P Zero a brzdová soustava od AP Racing.

Xiaomi chce mít z SU7 Ultra nejrychlejší čtyřdveřové elektrické auto na Nürburgringu. Protivníkem se tedy mezi produkčními elektromobily stává nejnovější Porsche Taycan Turbo GT, které s výkonem 760 kW (1033 koní) drží dosavadní rekordní čas 7:07,55 s. Tento čas nicméně zkusí překonat chystaná produkční varianta SU7 Ultra s méně agresivní aerodynamikou, tedy nikoliv vyobrazený okřídlený prototyp.

V rámci speciálů nezapadajících do kategorie produkčních vozů by nicméně mohlo Xiaomi na rekordní čas, alespoň v podkategorii čtyřdveřových vozů, dosáhnout už zanedlouho. S prototypem SU7 Ultra totiž vyrazí společnost na Nürburgring ještě letos v říjnu.

Vstoupit do diskuze (3)