Xiaomi chce porazit Porsche. Ambiciózní sedan SU7 Ultra má 1548 koní
Mezi čtyřdveřovými speciály nebude mít Xiaomi vlastně konkurenci, později se však chystá s méně agresivní verzí svého sedanu zaútočit i na produkční rekord Porsche.
Technologický gigant Xiaomi představil svůj první elektromobil SU7 teprve loni na podzim. S dalšími odvážnými kroky v automobilovém průmyslu však jakožto nováček zdaleka nekončí. Teď tato čínská společnost, u nás známá především jako výrobce smartphonů, představuje nekompromisní okruhovou variantu svého čtyřdveřového sedanu, který má v hledáčku pokoření rekordů na Severní smyčce Nürburgringu.

K zajetí co nejrychlejšího času mezi elektromobily na známém okruhu bylo ostatně chystané Xiaomi SU7 Ultra přímo navrženo. První snímky nám ukazují prototyp s rozsáhle upravenou karbonovou karoserií, které nechybí výrazný splitter, průduchy v kapotě, masivní spoiler či difuzor na zádi. Tyto úpravy mají dle společnosti zajistit aerodynamický přítlak až 2145 kg.
Výkon nejsilnější standardní varianty SU7 (495 kW/673 k) novinka s dodatkem Ultra daleko překračuje. Díky trojici elektromotorů dosahuje prototyp systémového výkonu 1139 kW (1548 koní). S hmotností 1900 kg má sedan údajně zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 1,97 sekundy, maximálně poté vyvinout rychlost přes 350 km/h. Součástí rozsáhlé úpravy modelu jsou také lepivé pneumatiky Pirelli P Zero a brzdová soustava od AP Racing.
Xiaomi chce mít z SU7 Ultra nejrychlejší čtyřdveřové elektrické auto na Nürburgringu. Protivníkem se tedy mezi produkčními elektromobily stává nejnovější Porsche Taycan Turbo GT, které s výkonem 760 kW (1033 koní) drží dosavadní rekordní čas 7:07,55 s. Tento čas nicméně zkusí překonat chystaná produkční varianta SU7 Ultra s méně agresivní aerodynamikou, tedy nikoliv vyobrazený okřídlený prototyp.
V rámci speciálů nezapadajících do kategorie produkčních vozů by nicméně mohlo Xiaomi na rekordní čas, alespoň v podkategorii čtyřdveřových vozů, dosáhnout už zanedlouho. S prototypem SU7 Ultra totiž vyrazí společnost na Nürburgring ještě letos v říjnu.