Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha XSR900 zahalená v módním lněném vláknu od Dab Motors

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 6. 2018
23
1
Zobrazit náhledy (23)
Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900 Yamaha XSR900
Motocykly značky Yamaha upravované v rámci Yard Built se většinou pyšní stylovými prvky, vytvořenými z kovu poctivou ruční prací. Francouzský Dab Motors na to šel po svém a futuristicky.

Yamaha XSR900 pojmenovaná Alter je nejnovějším veřejnosti prezentovaným zástupcem projektu Yard Built. Za netradičně působící přestavbou stojí Simon Dabadie se svou firmou Dab Motors. Ta sídlí ve francouzském lázeňském přímořském letovisku Biarritz.

Simon Dabadie na sebe již v minulosti upozornil svým neobvyklým přístupem k úpravám motocyklů. Na rozdíl od řady uznávaných úpravců, sázejících především na tradiční řemeslné postupy, se totiž nebojí využívat nejmodernější techniku a materiály.

Při úpravách XSR900 pro program Yard Built to ostatně názorně předvedl. Z výchozího sériového motocyklu zachoval hlavní nosnou část rámu, v níž je zavěšen kapalinou chlazený řadový tříválec, který z objemu 847 cm3 poskytuje výkon 84,6 kW (115 k) a doplnil ji o pomocný podsedlový rám, který vyrobila 3D tiskárna. Stejný výrobní postup byl použit i na horní brýle vidlice, úchyty řídítek a úchyty světlometu.

Netradičně pojatá přední kapota kolem části vidlice a světlometu, kryt palivové nádrže i malá plocha za sedlem jsou prvky, které přitahují nejvíce pozornosti a to nejen díky svým tvarům a struktuře. Tím hlavním důvodem je skutečnost, že k jejich výroby bylo využito lněné vlákno.

Další netradiční řešení v oblasti designu tohoto stroje představuje jeho osvětlení, které vpředu i vzadu tvoří LED. Tradiční hlavní světlomet zde nahrazuje rámeček ze světelných diod, které ovládá mikropočítač Arduino. Koncové světlo je integrováno do zadní části pomocného rámu pod sedlem.

Všechna výše zmíněná řešení mají vedle vytvoření neotřelého vzhledu přispět i k jistému snížení hmotnosti oproti sériovému motocyklu. Na tom se má podílet i nový výfukový systém či kola Rotobox z uhlíkových vláken. K vylepšení jízdních vlastností pak přispívají komponenty odpružení značky Öhlins a výkonný brzdový systém Brembo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - pallas
Mokrá cesta = mokrý chrbát
pallas
| 21. 6. 2018
Nech mi niekto tvrdí, že predný a zadný blatník plnia nejakú funkciu ?!