Yamaha zve majitele YZF-R1M na Racing Experience 2019
Yamaha má ve své nabídce v současnosti pro zájemce o supersportovní silniční motocykl ucelenou řadu modelů, kterou zahajuje juniorská YZF-R125, nad níž jsou v hierarchii usazeny modely YZF-R3, YZF-R6 a YZF-R1 spolu s vrcholnou YZF-R1M, kterou překonává jen exkluzivní YZF-R1 GYTR, vyrobená v pouhých dvaceti exemplářích.
Yamaha YZF-R1M je tedy i s ohledem na počet vyrobených motocyklů v provedení GYTR stále naprostým vrcholem v nabídce supersportovních modelů své značky, spojujícím v sobě díky své pohonné jednotce, kompaktnímu hliníkovo-hořčíkovému rámu a karbonové kapotáži technologii modelu YZR-M1 MotoGP a odkaz řady YZF-R.
Exkluzivitu tohoto stroje vedle jeho techniky a jízdních výkonů téměř na úrovni speciálů MotoGP a ceny startující v letošním roce na částce 649.990 Kč umocňují i akce Yamaha Racing Experience pořádané pro majitele modelu YZF-R1M na závodních okruzích.
Právě nyní zve Yamaha majitele modelu YZF-R1M na nejnovější Racing Experience. Ta se v roce 2019 uskuteční na okruhu Silverstone ve Velké Británii ve dnech 13. a 14. května. Účast pro jezdce na strojích YZF-R1M je tradičně zdarma a stačí se tedy jen registrovat.
Yamaha Racing Experience 2019 nabídne během prvního dne workshop, který povedou odborníci divize Yamaha Racing a bude zaměřen na nastavení podvozku a maximální možné využití elektronické výbavy modelu YZF-R1M pro dosažení co nejlepších časů na okruzích.
Během druhého dne pak budou probíhat jízdy na závodním okruhu Silverstone pod vedením profesionálních a závodních jezdců Yamaha Racing.
Yamaha YZF-R1M využívá ke svému pohonu řadový kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 998 cm3 s rozvodem DOHC, disponující nejvyšším výkonem 147,1 kW (200 k) při 13.500 min-1 a točivým momentem 112,4 N.m při 11.500 min-1.
Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky. K dosažení co nejkratších časů na kolo přispívá systém rychlořazení (QSS), které umožňuje plynulé řazení vyšších i nižších převodových stupňů beze spojky.
Upravené elektronické závodní odpružení (ERS) automaticky upravuje tlumení k dosažení vyšší míry brzdného účinku, zrychlení a ovladatelnosti v zatáčkách. Jednotka ECU, spolupracující se systémem QSS a zdokonaleným řízením zdvihu předního kola (LIF), poskytuje možnost prudší akcelerace.
Yamaha YZF-R1M s rozvorem kol 1405 mm má celkovou délku 2055 mm, šířku 690 mm, výšku 1150 mm a sedlo ve výšce 860 mm. Motocykl se i díky karbonové kapotáži s novou grafikou může pochlubit pohotovostní hmotností 201 kg.