Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Z vývoje nové Škody Fabia: Tento vozík simuluje něco jiného, než byste řekli

Martin Machala Martin Machala 26. 2. 2021 • 06:41
77
8
Zobrazit náhledy (77)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia

Vypadá to jako aerodynamický, trošku zvláštní vozík, ve skutečnosti ale slouží k něčemu úplně jinému, než tahání nákladu.

Pavel Kolajta, který se ve Škodovce věnuje testování vozů, ve videu hovoří o „towing dyno“, českým ekvivalentem je tažný dynamometr. A co vypadá jako tahání trochu zvláštního vozíku po rovné ploše, je ve skutečnosti simulací jízdy do kopce. A klidně hodně velkého kopce. Díky této specialitě zvládnou Škodováci nasimulovat i šplhání na Grossglockner.

Fabia se samozřejmě testuje po celém světě – na severu v drsných zimních podmínkách, opačným extrémem je pouštní prověrka. Konkrétní místa Pavel nechtěl sdělit. Tajnůstkář. S počtem aut spotřebovaných během vývoje a testování nové fabie, se však svěřil. Tipnete si?

Související články

Témata
28. 2. 2021 07:50
Re: Připomělo mi to jak se ten chlápek se 105kou
Ja som to s tou jeho anglictinou myslel ako pochvalu. Ved rozprava uplne v pohode.
28. 2. 2021 07:48
Re: Asi tazko...
Dobre si to napisal, len doplnim, ze preplnovane motory netrpia na ubytok vykonu s rastucou nadmorsko vyskou. Inak je ubytok vykonu ca 10%/1000 metrov.
27. 2. 2021 10:15
Re: Připomělo mi to jak se ten chlápek se 105kou
Tohle znám s Trabantem :-!
27. 2. 2021 02:35
Elektrické vehykl
Jasný Battery pack pro E-motion :-)
26. 2. 2021 22:47
Asi tazko...
"...Díky této specialitě zvládnou Škodováci nasimulovat i šplhání na Grossglockner..."

Na Grossglockner ziadna cesta nejde. Existuje Grossglockner Hochalpenstrasse, ale ta obchadza Grossglockner z uctivej vzdialenosti. Najblizsie autom sa k nemu da dostat odbockou na Kaiser Franz Jozef Hohe, a odtial je to ku Grossglockneru este tak 5km vzdusnou ciarou (a 1400 vyskovych metrov). Samotna cesta prechadza cez priesmyk Hochtor (tunelom vo vyske ~2500m).

Okrem toho, neviem ako by ten vozik dokazal simulovat meniacu sa teplotu, vlhkost a tlak vzduchu. Ono v tej vyske ~2500 metrov ma vzduch tlak len ~75% hodnoty tlaku pri hladine mora. A to uz na vykone spalovacieho motora spoznate. A jazdu dole kopcom ten vozik simulovat nedokaze, nema aktivny dynamometer s dostatocnou zasobou energie...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku