Za 5 minut 12! Renault Clio vytlačil Peugeot 208 z prvního místa
Kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe, může si říkat Renault ve Francii. Celých jedenáct měsíců bral první místo na trhu Peugeot 208 a těsně ukazoval záda cliu. Renault ale zasprintoval v prosincovém finiši a nakonec bere s cliem bere cennější celoroční zlato.
Malý vůz Renault Clio se už po 22. stal nejprodávanějším autem Francie. Tento pomyslný titul tak získalo ve dvou třetinách doby, co je na trhu.
Loni ale k vítězství pomohl prosincový závěr, díky kterému se model dostal před rivala v podobě Peugeotu 208, který francouzskému trhu vévodil od ledna až po listopad. Jeho náskok byl ale příliš malý. Clio si převzalo 91 tisíc zákazníků, 208 pak 89 tisíc. Peugeot ale nakonec uhájil náskok modelu 2008 před Renaultem Captur.
Clio se začalo prodávat v létě 1990 a okamžitě se stalo v rámci Evropy velmi úspěšným modelem. Hned další rok vévodil anketě Evropské auto roku a tento titul získal i se svou třetí generací v roce 2006. Francouzský vůz byl tak prvním, který bral první místo dvakrát. Až později se k němu do double klubu připojil Volkswagen Golf.
Nejprodávanější vozy ve Francii (2024) | ||
Pořadí | Model | Počet prodaných kusů |
1. | Renault Clio | 91.435 |
2. | Peugeot 208 | 88.918 |
3. | Dacia Sandero | 75.978 |
4. | Peugeot 2008 | 48.547 |
5. | Renault Captur | 45.961 |
6. | Citroën C3 | 38.834 |
7. | Peugeot 308 | 37.254 |
8. | Toyota Yaris | 35.065 |
9. | Toyota Yaris Cross | 33.810 |
10. | Tesla Y | 28.577 |
V současnosti je na trhu pátá generace vozu, a to už šest let. Od roku 2023 je k mání i s trochu pozměněnou maskou jako Mitsubishi Colt. Zajímavostí je, že clio v roce 1990 nahradilo stárnoucí Renault 5, ten se nyní vrací, a jsou tak k mání oba vozy současně. Pětka je o 13 cm kratší, o 5 cm užší, ale o 6 cm vyšší. I když je k mání jen jako elektromobil, její vstup na trh vypadá pro Renault nadějně. Ve Francii šlo v listopadu o sedmý nejprodávanější vůz, v prosinci už byl dokonce šestý a už jde o čísla, která nelze vysvětlit jen dodávkami k dealerům.

Ve Francii stojí za pozornost i rychlý růst Toyoty. Ta tam loni zvýšila své prodeje meziročně skoro o pětinu a v top desítce má hned dva modely. V pořadí značek poskočila o dvě místa hned na čtvrtou pozici za Renault, Peugeot a Dacii. Následuje pátý Volkswagen a šestý Citroën, který byl v roce 2023 čtvrtý.
Mezi skokany trhu je i Škoda, která meziročně přidala 16 procent a od poloviny loňského roku je dokonce v desítce nejprodávanějších značek.