Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za řidítky CF Moto Gladiator X850: Bomba nejen cenová

Jiří Baborský Jiří Baborský 22. 7. 2018
44
1
Zobrazit náhledy (44)
CF Moto Gladiator X850 Přepínač pohonu je geniálně jednoduchý. Až když stlačením červeného knofl íku aktivujete 4x4, můžete přesunout krytku a žlutým spínačem uzamknout přední diferenciál Přepínač pohonu je geniálně jednoduchý. Až když stlačením červeného knofl íku aktivujete 4x4, můžete přesunout krytku a žlutým spínačem uzamknout přední diferenciál CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 Gladiator je hodně robustní stroj, což může někoho děsit, většinou si ale majitelé chlapácké rozměry naopak cení. Ovládá se snadno, průchodnost terénem je výborná. CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 Proti předchozímu modelu X8 se výrazně změnilo zavěšení všech kol. Je robustní, příplatkové kryty můžeme přesto doporučit. CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 Návrh designu si vzalo na starost rakouské studio Kiska. Na detailech se nešetřilo, velmi efektně působí třeba zadní světla LED. Tažné zařízení má X850 standardně, stejně jako naviják nebo kryty řídítek. Reálně utáhne mnohem víc než předepsaných 300 kg. Před levým kolenem řidiče jsme našli dvanáctivoltovou zásuvku a konektor USB, takže o nabíjení mobilu či navigace je postaráno CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 Dvouválcová osmistovka mezigeneračně mírně posílila a maximum točivého momentu se posunulo do nižších otáček. Je to silák! CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850 CF Moto Gladiator X850
CF Moto Gladiator X850 má slušně vyšlapanou cestičku od úspěšného předchůdce X8. Novinka si polepšila ve všech směrech, ale lákavou cenovku si drží.

Porevoluční lavinu levných čínských motorek a čtyřkolek roztodivné kvality jsme vnímali s rozpaky. Jenže léta běží, trh se vytříbil a zákazníci sami rozhodli, o koho stojí a jaké značky mají smůlu. Mezi úspěšné se řadí CF Moto s moderní továrnou v Hangzhou nedaleko Šanghaje.

K čínským zvyklostem patří označovat auta a motorky nelibozvučnými kódy, což našinec nerad. A tak přišel český dovozce před lety s geniálním nápadem pojmenovat čtyřkolky zapamatovatelným jménem Gladiator X a trefil se do černého. I taková maličkost podpořená spolehlivostí a férovými cenami pomohla k tomu, že gladiátory ovládly tuzemský trh čtyřkolek a dnes si z koláče asi dvou tisíc ročně prodaných strojů ukusují nadpoloviční většinu. Největší zájem je o čtyřstovky za sto tisíc a kousek, dospělejší osmistovky ale zdatně sekundují. Letos se představila zbrusu nová generace, která bude do příchodu litru vlajkovou lodí značky. Tomu odpovídá i výbava - první věc, která nás při osobním setkání zaujala. Naviják, tažné zařízení, přední i zadní nosič nebo kryty řídítek dostanete v základní ceně 246.990 Kč. Náš stroj pak měl ještě prostorný kufr a ochranné pláty podvozku z katalogu příslušenství.

Na vzhledu (ne)záleží

Jeden by řekl, že u pracovní čtyřkolky jde v první řadě o funkci, ne o vzhled. Praxe ale ukázala, že segment volnočasových sportovních strojů je

v Česku prakticky mrtvý a k terénním radovánkám majitelé využívají právě mašiny pracovní. A logicky se chtějí v partě blýsknout, takže sebelepší ošklivka nemá šanci. CF Moto to ví a novému osmikilu nechalo u rakouského studia Kiska navrhnout šmrncovní tvářičku s efektními diodovými světly. Tahle firma mimochodem kreslí i pro KTM nebo Husqvarnu.

Novinka není žádné tintítko, ale pořádná chlapská strojovna, což vzbuzuje důvěru. Robustně působí i zavěšení a všechny ovládací prvky, dovozce Journeyman si věří na tříletou komplexní záruku a prvnímu majiteli dopřává doživotní garanci na rám.

Ten je od základu nový a doplněný přepracovaným podvozkem. Vzadu najdeme vlečená ramena místo původních lichoběžníků, přední mají pozměněnou geometrii. Díky tomu povyrostla světlá výška a zvětšily se zdvihy odpružení.

Gladiátor jak se patří

Dvouválcová osmistovka prošla péčí inženýrů a nabízí teď o chloupek lepší parametry 50 kW a 75 Nm. Podstatné je posunutí maxima točivého momentu do nižších otáček, takže máte pocit větší síly. Variátor zabírá rychleji a plynuleji, s citlivým dávkováním plynu při pomalých manévrech jsme neměli žádný problém.

Sympatickou změnou při výletech do přírody je zvětšení nádrže na 30 litrů, za oběť tomu padl úložný prostor pod sedadlem – širokým, komfortním a v případě spolujezdce vyloženě luxusním. Ostatně pozice jezdce je po všech stránkách pohodová, na širokých stupačkách se dobře stojí a pohodlně se nám měnila poloha ve stoupáních i sjezdech. Posilovač řízení má nový gladiátor standardně, což usnadňuje vedení stroje na všech typech povrchu.

Jako tank

Na asfaltu nebo v lehčím terénu nás žene kupředu zadní náprava, opatřená samosvorným diferenciálem typu torsen. Je to spolehlivé, a hlavně plně automaticky fungující řešení. Ostřílené borce zvyklé jezdit asfaltové zatáčky po dvou může zpočátku překvapit trochu specifické chování stroje, ale jde jen o zvyk. Vážně to funguje bezproblémově.

Přední pohon si můžeme přiřadit geniálně jednoduchým spínačem na pravé straně řídítek, jeho řešení nám dovolí aktivovat uzávěru předního „difu“ pouze v režimu 4x4. Pak se ze čtyřkolky stává hotový horolezec, který projede vše, na co máte kuráž. Dlouhý rozvor a široký rozchod si nechají líbit mnohem víc, než na co si my, v první řadě autaři, troufáme. A abychom nezapomněli – na Gladiator X850 stačí řidičské oprávnění skupiny B.

Plusy

  • Atraktivní cena, bohatá výbava
  • Silný motor
  • Robustní technika
  • Velká nádrž
  • Intuitivní ovládání 4x4
  • Snadná ovladatelnost

Minusy

  • Krátký zadní nosič omezuje výběr kufrů
  • Na někoho to může být příliš velký stroj

Víte, že…

… český a slovenský dovozce CF Moto, firma Journeyman, je šestým největším importérem značky na světě?

… 60 Gladiatorů X8 používá česká policie?

… čtyřkolky jsou homologované také jako traktor? Můžete pak jezdit bez helmy a technickou kontrolu stačí absolvovat jednou za čtyři roky. Má to ale i nevýhody. Legislativa třeba omezuje rychlost na 60 km/h a zakazuje jízdu po silnicích 1. třídy v určitých dnech a hodinách.

CF Moto Gladiator X850
Motor čtyřdobý dvouválec SOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 800
Výkon (kW/min-1) 50/7000
Točivý moment (Nm/min-1) 75/6000
Převodovka CVT, redukce
Pohon zadní/4x4
Diferenciál P/Z s uzávěrou/samosvorný
Brzdy kotoučové
Pneumatiky P a Z 26 x 9-14 a 26 x 11-14
Délka/šířka/výška (mm) 2310/1250/1420
Rozvor (mm) 1480
Světlá výška (mm) 285
Výška sedla (mm) 585
Suchá hmotnost (kg) 430
Nosnost nosiče P/Z (kg) 20/40
Max. hmotnost přívěsu (kg) 150/300*
Objem nádrže (l) 30
Maximální rychlost (km/h) 60/90*
Základní cena (Kč) 246 990
* Podle homologace

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

bomba
alesmoto
| 23. 11. 2018
HM, je to bomba - časovaná. Je jen otázkou času, kdy se to rozpadne. Né na dvě půlky, ale od drobností až po větší celky.
Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit. Je to hezký, ale na vzhled nic neště nefungovalo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku