Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dodávky Ford
Dodávky Ford
Dodávky Ford
Ford E-Transit Courier
157 Fotogalerie

Za volantem nových dodávek Fordu: Modrá budoucnost

David Šprincl

Největší stálice mezi užitkovými vozy v Česku dál rozšiřuje nabídku dodávek. Jaké jsou nové fordy, jsme zjišťovali v okolí Barcelony.

Ford loni obsadil v prodeji užitkových aut v Česku druhou příčku kousek za Renaultem. Letos je modrý ovál těsně druhý za Toyotou. Aby z toho bylo zlato, k tomu může přispět vlna nových variant dodávek, v nichž Ford vidí své nízkoemisní či úplně bezemisní zítřky.

Město umí

Testování v Katalánsku startujeme v nejmenším užitkovém fordu: nové kompaktní dodávce E-Transit Courier. Ta nabízí díky akumulátoru o kapacitě 43 kWh a elektromotoru o výkonu 100 kW dojezd skoro tři sta kilometrů. Sedí to, několik desítek kilometrů dlouhou trasu Barcelonou i s nákladem zvládáme se spotřebou 16 kWh/100 km, Ford udává papírově přes sedmnáct. Dojmy z jízdy? Připadáme si jako v osobáku a manévrování s 4,3 metru krátkým autem je vyloženě radostí. Výhodou novinky je přitom užitečné zatížení 700 kilogramů a o 25 % větší ložný prostor, než měla předchozí generace – v pohodě tak vzadu převezete dvě europalety. Navíc tahle malá dodávka zvládne táhnout třičtvrtětunový přívěs. 

Elektrická verze stojí v Česku 645.000 Kč bez DPH, se spalovacím motorem startuje na příjemných 404.900 Kč bez DPH.

Jedním tahem

Větší connect s délkami 4,5 nebo přes 4,8 metru u prodloužené verze startuje coby užitková verze na 494.400 Kč bez DPH. My ve Španělsku testujeme osobní variantu, ta startuje na 603.000 Kč. Novinkou je plug-in hybrid. Kombinuje spalovací motor se 110 kW a s 350 Nm s elektromotorem a baterií 19,7 kWh.

Nabízí možnost jízdy s nulovými emisemi v centrech měst s dojezdem přes sto kilometrů a zároveň poskytuje zážehový motor pro delší jízdy bez nutnosti nabíjet.

Čistě elektrická verze slibuje dojezd přes 330 kilometrů, přičemž energii uchovává v akumulátoru s kapacitou 64 kWh. Vybrat si můžete mezi výkony 100, 160 nebo 210 kW.

Na autě nás zaujala nová inovativní karoserie FlexCab: jedním tahem zvednete zadní lavici nahoru – a z pětimístného osobáku je dodávka s odděleným prostorem pro posádku a pro náklad.

Video placeholder
Ford Transit Connect PHEV • Zdroj: Ford

Pracant

Posledními kousky, které zkoušíme, jsou dvě varianty elektrifikovaných pohonných jednotek pro model Transit Custom – nejprodávanější jednotunovou dodávku v Evropě. E-Transit Custom nabízí dojezd přes tři sta kilometrů na čistě elektrický pohon díky akumulátoru o kapacitě 64 kWh a možnosti volby mezi výkony 100 nebo 160 kW. Transit Custom PHEV míří na lidi a firmy, kteří mají zájem o elektrifikaci, ale jejich specifické případy použití nejsou vhodné pro přímý přechod na plně elektrický pohon. Pohonné ústrojí spojuje schopnost ujet přes padesát kilometrů na elektrický pohon a benzinový pohon pro delší jízdy po dálnici. Auto navíc utáhne přívěs s hmotností od dvou do 2,3 tuny. 

Užitkový custom startuje v Česku na 697.500 Kč jako benzin, elektrický přijde na 945.000 Kč bez DPH.

Plusy

  • Široká nabídka modelů, verzí a pohonů
  • Chytrá řešení v autě i službách

Minusy

  • Vyšší ceny hybridních a elektrických variant
  • Služba Ford Pro bude v Česku později

Ford Pro: Aby šéf viděl

Auta jsou jedna věc, další služby věc druhá. Každý z modelů Ford E-Transit, E-Transit Custom, Transit Custom PHEV, E-Transit Courier a Transit Connect PHEV je také připraven na připojení k takzvanému Ford Pro. Tahle služba včetně softwaru či nabíjení pomáhá majitelům dodávek zefektivnit servis a provoz. Nově nabízí data v reálném čase. Třeba systém Ford Live propojuje zákazníky a jejich vozidla s prodejci a servisními centry, systém prý zkrátí dobu odstávek aut až o 60 %. V Česku to ještě bude chvíli trvat, ale například v Německu přijedou mobilní servisní technici přímo za zákazníkem a opraví auto na místě.

V rámci online systému majitelé se zpožděním maximálně třiceti sekund vidí, kde se konkrétní ford nachází, jestli jede, stojí i v jakém je stavu. Správce vozového parku nebo ten, kdo má do aplikace přístup, vidí i jízdní data včetně spotřeby. „Může tak ocenit úsporné řidiče firmy, došlápnout si na ty neúsporné. A pokud ve fleetu nemáte jen dodávky Ford, nabízíme takové řešení i pro vozy ostatních značek,“ říká Hans Schep, generální ředitel Ford Pro pro Evropu.