Nový Volkswagen Transporter oficiálně: Obecně schopnější pracant s rozmanitou technikou
Spolupráce německé značky a Fordu vylepšuje známou dodávku nejen po stránce pracovního využití, ale také zahrnutou výbavou nebo širokou paletou motorizací.
Na veletrhu užitkových vozů IAA Transportation v Hannoveru již Volkswagen oficiálně představuje novou, v pořadí sedmou generaci své populární dodávky Transporter i její civilní varianty Caravelle. Jak už delší dobu víme, novinka T7 těží ze spolupráce Volkswagenu a Fordu na nových užitkových modelech a využívá tedy základu Fordu Transit Custom. Schopnosti své modelové řady přitom německá automobilka vylepšuje vlastně ve všech směrech.

Po stránce designu se divize Volkswagen Užitkové vozy snaží pracovní charakter dodávky vizuálně odlišit od osobního Multivanu T7 na platformě MQB. Proporcemi pak novinka oproti odcházející generaci T6.1 roste v mnoha ohledech, což se projevuje také na prostornosti kabiny pro posádku i nákladového prostoru. Na nejdůležitější parametry rozměrů se můžete podívat v tabulce srovnání níže.
Nový Volkswagen Transporter - známé rozměry | ||
Skříňový vůz s jednou řadou sedadel | Rozdíl oproti T6.1 | |
Délka - standardní verze [mm] | 5.050 | + 146 |
Délka - prodloužená verze [mm] | 5.450 | + 146 |
Rozvor - standardní verze [mm] | 3.100 | + 97 |
Rozvor - prodloužená verze [mm] | 3.400 | +- 0 |
Šířka bez zrcátek [mm] | 2.032 | + 128 |
Šířka nákl. prostoru mezi podběhy [mm] | 1.392 | + 148 |
Délka nákl. prostoru - stand. [mm] | 2.602 | + 61 |
Délka nákl. prostoru - prodl. [mm] | 3.002 | + 27 |
Výška standardní střechy [mm] | > 2.000 |
Nový Transporter bude k mání jako tradiční dodávka s jednou řadou sedadel, v provedení Plus se dvěma řadami sedadel, dále jako osobní verze Kombi s prosklenou zádí (se třemi samostatnými sedadly ve druhé řadě) a rovněž v přípravě pro nástavbu či valník se čtyřdveřovou kabinou. Kromě dvou délek rozvorů (3100 mm nebo 3500 mm) budou dostupné i dvě varianty výšky střechy. Model Caravelle pro komerční přepravu osob (také ve standardní či prodloužené verzi) pak nabídne až devět sedaček, přičemž stejně jako klasická dodávka Transporter bude dostupný i v terénní výbavě PanAmericana.
Již v případě standardní dodávky s výchozím rozvorem a střechou zmiňuje VW o 10 % větší objem nákladového prostoru ve srovnání s T6.1, tedy 5800 litrů – u prodloužené verze s vyšší střechou pojme T7 až 9000 litrů. Maximální zatížení čítá 1,33 tuny (+0,13 t), zatímco lepší je novinka i v tahání přívěsů – nyní utáhne až 2,8 tuny (+0,3 t).
V interiéru se Volkswagen snaží kombinovat digitalizaci s dvojicí displejů – 12palcový přístrojový štít a 13palcová obrazovka infotainmentu – se zachováním řady fyzických tlačítek pro jednoduché ovládání základních funkcí při pracovním vytížení. Nechybí tu ani 12V zásuvky, konektory USB-A i USB-C (pro Caravelle i v zadní části pro cestující), přičemž za příplatek může být kabina vybavena 230V zásuvkami (u plug-in hybridu a elektromobilu až třemi) pro napájení různého ručního nářadí.
Do základní výbavy obou modelů míří LED osvětlení vpředu i vzadu, elektronická parkovací brzda, startování tlačítkem, dešťový senzor, sledování jízdních pruhů, čtení dopravních značek a předkolizní asistent s automatickým brzděním. Na komfort mířící Caravelle bude možné v nejvyšší výbavě Style vybavit i Matrix-LED světlomety s přisvěcováním do zatáček, zatmavením zadních oken, 17palcovými litými koly, bezklíčovým přístupem, multifunkčním koženým volantem, velkou středovou konzolí s držáky nápojů, stínítky pro druhou řadu sedadel, třízónovou klimatizací s ovládacím panelem vzadu, audiosystémem Harman Kardon nebo panoramatickou střechou.
Paleta pohonných ústrojí je bohatá: Trojice čtyřválcových dieselů TDI bude k mání s výkony 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k), kdy dvojice silnějších variant nabídne možnost pohonu všech kol. Vůbec nejsilnější verze se taky dočká standardně osmistupňového automatu. Elektrifikaci poté rozjíždí plug-in hybrid o systémovém výkonu 171 kW (232 k), zatímco modely označené e-Transporter a e-Caravelle dostanou čistě elektrické ústrojí o výkonech 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) nebo 210 kW (286 k), vždy v kombinaci s baterií o kapacitě 64 kWh. Obsáhlejší technické informace zatím VW neposkytuje, dojezd elektrických verzí tedy rovněž zatím neznáme.
Zatímco v Německu už Volkswagen dříve spustil předprodej nového Transporteru (od ceny 43.768 eur/cca 1,1 milionu korun za základní skříňovou dodávku), na cenovky a kompletní seznam výbavy pro český trh si ještě musíme počkat.