Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Transporter oficiálně: Obecně schopnější pracant s rozmanitou technikou

Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
103 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (7)

Spolupráce německé značky a Fordu vylepšuje známou dodávku nejen po stránce pracovního využití, ale také zahrnutou výbavou nebo širokou paletou motorizací.

Na veletrhu užitkových vozů IAA Transportation v Hannoveru již Volkswagen oficiálně představuje novou, v pořadí sedmou generaci své populární dodávky Transporter i její civilní varianty Caravelle. Jak už delší dobu víme, novinka T7 těží ze spolupráce Volkswagenu a Fordu na nových užitkových modelech a využívá tedy základu Fordu Transit Custom. Schopnosti své modelové řady přitom německá automobilka vylepšuje vlastně ve všech směrech.

Video placeholder
Transporter PanAmericana • Zdroj: Volkswagen

Po stránce designu se divize Volkswagen Užitkové vozy snaží pracovní charakter dodávky vizuálně odlišit od osobního Multivanu T7 na platformě MQB. Proporcemi pak novinka oproti odcházející generaci T6.1 roste v mnoha ohledech, což se projevuje také na prostornosti kabiny pro posádku i nákladového prostoru. Na nejdůležitější parametry rozměrů se můžete podívat v tabulce srovnání níže.

Nový Volkswagen Transporter - známé rozměry
Skříňový vůz s jednou řadou sedadelRozdíl oproti T6.1
Délka - standardní verze [mm]5.050+ 146
Délka - prodloužená verze [mm]5.450+ 146
Rozvor - standardní verze [mm]3.100+ 97
Rozvor - prodloužená verze [mm]3.400+- 0
Šířka bez zrcátek [mm]2.032+ 128
Šířka nákl. prostoru mezi podběhy [mm]1.392+ 148
Délka nákl. prostoru - stand. [mm]2.602+ 61
Délka nákl. prostoru - prodl. [mm]3.002+ 27
Výška standardní střechy [mm]> 2.000

Nový Transporter bude k mání jako tradiční dodávka s jednou řadou sedadel, v provedení Plus se dvěma řadami sedadel, dále jako osobní verze Kombi s prosklenou zádí (se třemi samostatnými sedadly ve druhé řadě) a rovněž v přípravě pro nástavbu či valník se čtyřdveřovou kabinou. Kromě dvou délek rozvorů (3100 mm nebo 3500 mm) budou dostupné i dvě varianty výšky střechy. Model Caravelle pro komerční přepravu osob (také ve standardní či prodloužené verzi) pak nabídne až devět sedaček, přičemž stejně jako klasická dodávka Transporter bude dostupný i v terénní výbavě PanAmericana.  

Již v případě standardní dodávky s výchozím rozvorem a střechou zmiňuje VW o 10 % větší objem nákladového prostoru ve srovnání s T6.1, tedy 5800 litrů – u prodloužené verze s vyšší střechou pojme T7 až 9000 litrů. Maximální zatížení čítá 1,33 tuny (+0,13 t), zatímco lepší je novinka i v tahání přívěsů – nyní utáhne až 2,8 tuny (+0,3 t).

V interiéru se Volkswagen snaží kombinovat digitalizaci s dvojicí displejů – 12palcový přístrojový štít a 13palcová obrazovka infotainmentu – se zachováním řady fyzických tlačítek pro jednoduché ovládání základních funkcí při pracovním vytížení. Nechybí tu ani 12V zásuvky, konektory USB-A i USB-C (pro Caravelle i v zadní části pro cestující), přičemž za příplatek může být kabina vybavena 230V zásuvkami (u plug-in hybridu a elektromobilu až třemi) pro napájení různého ručního nářadí.

Do základní výbavy obou modelů míří LED osvětlení vpředu i vzadu, elektronická parkovací brzda, startování tlačítkem, dešťový senzor, sledování jízdních pruhů, čtení dopravních značek a předkolizní asistent s automatickým brzděním. Na komfort mířící Caravelle bude možné v nejvyšší výbavě Style vybavit i Matrix-LED světlomety s přisvěcováním do zatáček, zatmavením zadních oken, 17palcovými litými koly, bezklíčovým přístupem, multifunkčním koženým volantem, velkou středovou konzolí s držáky nápojů, stínítky pro druhou řadu sedadel, třízónovou klimatizací s ovládacím panelem vzadu, audiosystémem Harman Kardon nebo panoramatickou střechou.

Paleta pohonných ústrojí je bohatá: Trojice čtyřválcových dieselů TDI bude k mání s výkony 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k), kdy dvojice silnějších variant nabídne možnost pohonu všech kol. Vůbec nejsilnější verze se taky dočká standardně osmistupňového automatu. Elektrifikaci poté rozjíždí plug-in hybrid o systémovém výkonu 171 kW (232 k), zatímco modely označené e-Transporter a e-Caravelle dostanou čistě elektrické ústrojí o výkonech 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) nebo 210 kW (286 k), vždy v kombinaci s baterií o kapacitě 64 kWh. Obsáhlejší technické informace zatím VW neposkytuje, dojezd elektrických verzí tedy rovněž zatím neznáme.

Zatímco v Německu už Volkswagen dříve spustil předprodej nového Transporteru (od ceny 43.768 eur/cca 1,1 milionu korun za základní skříňovou dodávku), na cenovky a kompletní seznam výbavy pro český trh si ještě musíme počkat.

Vstoupit do diskuze (7)