Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zagato Alfa Romeo TZ3 Corsa: Technické údaje a nové fotografie

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Italská karosárna Zagato představila na 12. ročníku Concorso d'Eleganza Villa d'Este v italském Cernobbiu již dopředu avizovaný prototyp TZ3 Corsa.

Současně uvolnila i technické údaje vozu. Ten je poháněn vidlicovým osmiválcem objemu 4,2 litru o výkonu 309 kW (420 k), šestistupňová sekvenční převodovka Tractive přenáší točivý moment na zadní kola. Pohonná jednotka je umístěna vpředu za nápravou, některé její parametry jsou manuálně nastavitelné.

Podvozek má rozvor 2500 mm, vzdálenost mezi koly vpředu činí 1622 mm, vzadu je rozchod užší: 1617 mm. Rám je trubkový a v jeho konstrukci bylo štědře využito karbonu. Zavěšení pomocí suvných vzpěr (tzv. pushrod) odvozené od závodních vozů dodal švédský Öhlins. Dvoumístná karoserie byla vyrobena ručně z hliníku, její design zřetelně odkazuje na původní Giulie TZ (Tubolare Zagato) a TZ2 z let 1962 a 1965. Sedadla, bezpečnostní pásy a volant nesou značku OMP.

TZ3 Corsa je 4345 mm dlouhá, 1944 mm široká a pouhých 1200 mm vysoká. Díky aplikaci lehkých materiálů váží opravdu muších 850 kg. Jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami Pirelli Pzero rozměru 245/645 R18 vpředu a 285/645 R18 vzadu. K dispozici jsou i slicky, tedy obutí bez vzorku. Z nuly na 100 km/h je schopné auto vystřelit za méně než 3,5 s a rozjede se až někam k hranici 300 km/h.

Nová TZ3 byla postavena nejen ke stoletému výročí založení automobilky Alfa Romeo (pod původním názvem A.L.F.A.), ale i k devadesátinám její spolupráce s karosárnou Zagato. Objednal si ji německý sběratel kreací milánské specializované firmy a příležitostný automobilový závodník Martin Kapp.

Zagato oblékal podvozky slavného výrobce sportovních a závodních vozů s křížem a hadem ve znaku již ve dvacátých letech minulého století. Vítězné vozy z Mille Miglia přelomu 20. a 30. let typů 6C 1500, 6C 1750 GS a 8C 2300 měly právě jeho karoserie. To samé platilo i o Alfě Romeo 159, se kterou se stal Argentinec Juan Manuel Fangio mistrem světa formule 1 v roce 1951. Rovněž šaty pro trojici sportovních Alf 3000 CM z téže doby vznikly zde.

Šedesátá léta přinesla úspěchy již zmiňovaným Giuliím TZ a TZ2 včetně vítězství ve třídě při dvanáctihodinovce v Sebringu a čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Na konci 80. let se pak objevil koncept ES30. Z něj vznikla hrstka sériových kupé Alfa Romeo SZ, která se dokonce objevila na závodních tratích. Spolu s odvozenými roadstery RZ jsou dnes ceněnými youngtimery.

Fotografie na Concorso d'Eleganza Villa d'Este pořídil Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
29. 4. 2010 13:49
krasa
tak trochu tvarove rozporuplny koncept. Odkaz minulosti je sice jednoznacny avsak v tomto pripade paradoxne trochu "skodi" alespon co se tyka charakteristicke zadni "kombi" partie. Dlouhy a hodne nizky predek je bez jakychkoli pochybnosti jednoduse krasny. Zadek bych si osobne dovedl predstavit vice do "coupe". Ovsem odkaz minulosti by byl razem pryc. Presto designerum i technikum tleskam - 500koni na tunu slibuje nevsedni.
Avatar - delphino
29. 4. 2010 08:33
na živo
je to o dost hezčí, než ty rendry, nebo divný studiový fotky...