Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Explorer ST
Ford Explorer ST
Ford Explorer ST
Ford Explorer ST
19 Fotogalerie

Zákazníci o V8 nestojí, uvedl Ford k novému Explorer ST

Nový Ford Explorer se představí hned v několika variantách, včetně hybridní, prémiové a také sportovní. Právě poslední jmenovaná přitom nabídne přes 400 koní, které technici vymačkali z přeplňovaného motoru V6. Proč ale raději nesáhli po ikonické V8?

Motory V8 se dají označit za esenci amerických aut, přesto se poslední dobou objevují stále méně. Nový Ford Explorer ve sportovní variantě ST byl však podle mnohých ideálním vozem, kam V8 usadit. Automobilka se však rozhodla pro 3.0 litrový přeplňovaný motor V6 EcoBoost, se kterým se ale Explorer i tak stal nejsilnějším modelem s označením ST.

Proč ale nepadla volba na V8? Na to v rozhovoru pro Muscle Cars & Trucks odpověděl Bill Gubing, šéfinženýr vývoje globálních SUV. Z jeho slov pak vyplývá, že se automobilka rozhodla pro motor, který nabídne výkon bez námahy.

 „Nemyslím si, že by si teď kdokoliv (pořizující vůz) v této třídě řekl “Já chci V8.“ Uvedl Gubing. „U Exploreru ST chtějí mít zákazníci jistotu, že když jsou v připojovacím pruhu, bude stačit šlápnout na plyn a s jistotou předjedou toho chlapa, který se blíží. Je to snadné, zábavné a podmanivé.“

Přeplňovanému třílitru EcoBoost V6 se toho navíc opravdu nedá moc vytknout. Nenabídne sice zvuk jako V8, technici ho však vyladili na výkon přesahující hranici 400 koní a točivý moment 562 Nm. I díky pohonu všech kol pak zvládne akceleraci z 0 na 96 km/h za působivých 5.5 sekundy. Navíc by nové ST nemělo být rychlé jen na rovinkách, jak to u výkonných SUV bývá.

„Díky snížení hmotnosti a novému šasi působí předek mnohem lehčeji, mrštněji, a pokud jste někdy seděli v předchozí generaci (Explorer Sport), pak na vás bude nový Explorer ST působit jako závodní vůz,“ dodal Gubing. „Není to ale o závodění, je to o jistotě a pohodlí za volantem.“