Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zákazníci o V8 nestojí, uvedl Ford k novému Explorer ST

Ondřej Mára Ondřej Mára 21. 6. 2019
19
5
Zobrazit náhledy (19)
Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST Ford Explorer ST

Nový Ford Explorer se představí hned v několika variantách, včetně hybridní, prémiové a také sportovní. Právě poslední jmenovaná přitom nabídne přes 400 koní, které technici vymačkali z přeplňovaného motoru V6. Proč ale raději nesáhli po ikonické V8?

Motory V8 se dají označit za esenci amerických aut, přesto se poslední dobou objevují stále méně. Nový Ford Explorer ve sportovní variantě ST byl však podle mnohých ideálním vozem, kam V8 usadit. Automobilka se však rozhodla pro 3.0 litrový přeplňovaný motor V6 EcoBoost, se kterým se ale Explorer i tak stal nejsilnějším modelem s označením ST.

Proč ale nepadla volba na V8? Na to v rozhovoru pro Muscle Cars & Trucks odpověděl Bill Gubing, šéfinženýr vývoje globálních SUV. Z jeho slov pak vyplývá, že se automobilka rozhodla pro motor, který nabídne výkon bez námahy.

 „Nemyslím si, že by si teď kdokoliv (pořizující vůz) v této třídě řekl “Já chci V8.“ Uvedl Gubing. „U Exploreru ST chtějí mít zákazníci jistotu, že když jsou v připojovacím pruhu, bude stačit šlápnout na plyn a s jistotou předjedou toho chlapa, který se blíží. Je to snadné, zábavné a podmanivé.“

Přeplňovanému třílitru EcoBoost V6 se toho navíc opravdu nedá moc vytknout. Nenabídne sice zvuk jako V8, technici ho však vyladili na výkon přesahující hranici 400 koní a točivý moment 562 Nm. I díky pohonu všech kol pak zvládne akceleraci z 0 na 96 km/h za působivých 5.5 sekundy. Navíc by nové ST nemělo být rychlé jen na rovinkách, jak to u výkonných SUV bývá.

„Díky snížení hmotnosti a novému šasi působí předek mnohem lehčeji, mrštněji, a pokud jste někdy seděli v předchozí generaci (Explorer Sport), pak na vás bude nový Explorer ST působit jako závodní vůz,“ dodal Gubing. „Není to ale o závodění, je to o jistotě a pohodlí za volantem.“

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
Re: Moc se mi líbí
| 22. 6. 2019
aj mne sa novy explorer paci... toto je skutocny ford :yes:

skoda len toho riesenia zasadenia displeja.. je to take korejske trosku... a co navonok sedi malemu riu uz nemusi sediet velkemu SUV .. aj ked chapem.. sablona je sablona...
Avatar - Beefcake
rofl
| 21. 6. 2019
Takze to asi nebude len miestna uchylka bycharov.
Avatar - Dzakobo
Re: Re: Moc se mi líbí
| 21. 6. 2019
Ve sporťáku ať si V8 zařve, ale u těžkého rodinného auta mi větší smysl dává tichý tahoun. Např. ve 2000 ot/min. může 5.0 dodat odhadem 460 Nm, 3.0T může být upravený klidně na 650 Nm - to už je docela rozdíl.
Avatar - CHerokee
Re: Moc se mi líbí
| 21. 6. 2019
Dokud člověk nezkusí... zrovna 5,0 atmo z mustangu GT by tam pěkně pasoval. Dost síly má v celém spektru.
Avatar - Dzakobo
Moc se mi líbí
| 21. 6. 2019
Mimo jiné, taky bych nechtěl atmosférickou V8, raději nízkootáčkový přeplňovaný V6.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku